Audytor wewnętrzny Part 21
Audytor wewnętrzny Part 21
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy branży lotniczej chcący nabyć kompetencje audytora wewnętrznego wg EASA Part 21
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji22-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny: Szkolenie na audytora wewnętrznego przygotowuje uczestników do samodzielnego przeprowadzania audytów wewnętrznych w organizacjach.Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
• Przygotować się do audytu, zbierając i analizując dokumenty.
• Zaplanować audyt zgodnie z wytycznymi.
• Przeprowadzić audyt, stosując odpowiednie metody.
• Nadzorować Systemy Zarządzania Jakością.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę w zakresie przepisów Part 21, a także zapoznają się ze sposobami i metodami audytowania zgodnie z Part 21. | Kryteria weryfikacji Wykonuje poprawnie zadań otwartych i praktycznych, a także zaliczenie przygotowanego na podstawie materiałów szkoleniowych egzaminu z pytaniami zamkniętymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie przepisy Part 21. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe pojęcia związane z przepisami Part 21.Wyjaśnia znaczenie zgodności z przepisami w kontekście działalności lotniczej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przeprowadza audyty zgodnie z wymaganiami Part 21. | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy przeprowadzania audytu zgodnego z przepisamiOcenia dokumentację w kontekście zgodności z Part 21 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Struktura europejskich przepisów prawa lotniczego.
2. Struktura przepisów EASA Part 21.
3.Podstawowe pojęcia związane z Part 21: Zdatność do Lotu, Zgodność Operacyjna, Wyroby Lotnicze, Certyfikat Typu, Uzupełniający Certyfikat Typu, Zmiany w Certyfikacie Typu, Instrukcje Zapewnienia Ciągłej Zdatności do Lotu, ETSO, Naprawa, Wymagania Ochrony Środowiska.
4. Wprowadzenie do procesu audytu wewnetrznego. Podstawowe pojęcia związane z audytem.
5. Podejście procesowe do audytu wewnętrznego.
6. Omówienie wymagań Part 21 w kontekście audytu.
7. Przepisy EASA Part 21 - Podczęści G
8. Przepisy EASA Part 21 - Podczęści J
9. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Wyrobów Lotniczych
10. Przepisy EASA Part 21 - Procedura uzyskania Uzupełniającego Certyfikatu Typu (STC)
11. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Części i Akcesoriów do wyrobów lotniczych
12. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Napraw
13. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Znakowania Wyrobów Lotniczych, części i akcesoriów
14. Dokumentacja towarzysząca wyrobom lotniczym - Informacje dla Organizacji Part 21
15. Role personelu Organizacji powiązane z audytem
16. Kluczowe kompetencje audytora
17. Przygotowanie audytu wewnętrznego
18. Wykonanie audytu wewnętrznego
19. Omówienie przykładowych niezgodności z audytu
20. Działania poaudytowe
21. Ćwiczenia praktyczne z zakresu audytowania
- Tworzenie harmonogramu audytów wewnętrznych
- Planowanie audytu wewnetrznego
- Przygotowanie listy pytań audytowych
- Symulacja audytu
22. Działania poaudytowe
23. Egzamin końcowy
Czas trwania:
- Szkolenie będzie prowadzone w trybie godzin dydaktycznych (45 minut).
- Przerwy będą wliczane w czas trwania szkolenia.
Walidacja:
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość przystąpienia do testu, który oceni przyswojoną wiedzę i umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 677,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto124,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Urban
- Pełnomocnik ds. SZJ ISO 9001/ AS 9100
- Kierownik Jakości w Part 21 G POA
- Head of ISM a Part 21J DOA
- Dośiadczenie w pracy w Organizacjach obsługowych EASA Part M/F, EASA Part 145
- Znajomość przepisów technicznych z dziedziny lotnictwa CS-25/FAR-25, CS-23/FAR-25, CS-P
- Znajomość wymgań technicznych dla cyfrowych urządzeń awioniki, w szczególności wymagania w zakresie odporności środowiskowej RTCA DO-160 oraz wymagania dla oprogramowania cyfrowych urządzeń awioniki zgodnie z RTCA DO-178C.
- Doświadczenie w projektach związanych modyfikacją floty (od strony projektowania i produkcji) dla wiodących linii lotniczych, w zakresie schematów malowań oraz wyposażenia kabiny pasażerskiej i kokpitu
W trakcie pracy zawodowej zdobyłem unikalne w skali kraju doświadczenie w projektach w branży lotniczej, w szczególności w obszarze zarządzania jakością oraz certyfikacji wyrobów lotniczych.
Swoje doświadczenie wykorzystałem w świadczeniu usług rozwojowych dla firm z branży lotniczej oraz dla innych przedsiębiorstw, co pozwala mi na dostosowanie prowadzonych szkoleń i realizowanych usług doradczych dokładnie do profilu Państwa przedsiębiorstwa.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik pierwszego dnia otrzyma komplet materiałów w postaci papierowej.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do materiałów ćwiczeniowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi