Dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń przy pomocy współczesnej aparatury pomiarowej stacjonarnej oraz lotniczej, z uwzględnieniem uzyskania koniecznych do jej obsługi kompetencji i zezwoleń.
Dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń przy pomocy współczesnej aparatury pomiarowej stacjonarnej oraz lotniczej, z uwzględnieniem uzyskania koniecznych do jej obsługi kompetencji i zezwoleń.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Każda osoba, która pragnie zdobyć specjalistyczną wiedzę zawodową
z zakresu pomiaru poziomu zanieczyszczeń powietrza przy użyciu
profesjonalnych sensorów pomiarowych, urządzeń termowizyjnych
oraz nowoczesnych aplikacji branżowych. Szkolenie obejmuje
również zastosowanie tych technologii w usługach pomiaru
lotniczego, które są jedną z najskuteczniejszych metod badania
zanieczyszczeń powietrza.
- Osoby planujące udział w działaniach realizowanych w ramach
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
(NFOŚiGW)
- Każda osoba zainteresowana zdobyciem wiedzy na temat
zastosowania dronów (bezzałogowych statków powietrznych) w
obszarach gospodarki ekologicznej, zielonych kompetencji i zielonej
transformacji oraz w obszarach nowoczesnych technologii, innowacji
i transformacji cyfrowej
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji12-04-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnik nabędzie wiedzę, umiejętności i kwalifikacje przydatne w obszarze ochrony środowiska z pomiaru poziomu zanieczyszczeń powietrza przez zastosowanie profesjonalnej aparatury pomiarowej w postaci sensorów smogu, urządzeń termowizyjnych oraz oprogramowania towarzyszącego, w zastosowaniu statecznym oraz lotniczym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się wiedządotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji identyfikuje i definiuje czynnikimeteorologiczne - rozpoznaje i opisuje niebezpieczne zjawiska pogodowe - ocenia warunki pogodowe na podstawie dostępnych danych meteorologicznych - ocenia wpływ warunków pogodowych na powstawanie zanieczyszczeń powietrza - ocenia warunki meteorologiczne pod kątem wykonywania pomiaru zanieczyszczeń powietrza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się wiedządotyczącą zanieczyszczeń powietrza | Kryteria weryfikacji - zna źródła zanieczyszczeń powietrza- potrafi charakteryzować skład chemiczny zanieczyszczeń powietrza - wie jak weryfikować wyniki pomiarów zanieczyszczeń powietrza - zna sposoby neutralizacji zanieczyszczeń powietrza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się wiedzą natemat sensorów pomiarowych mierzących zanieczyszczenie powietrza | Kryteria weryfikacji - zna profesjonalne typy sensorówpomiarowych stosowanych do pomiarów zanieczyszczeń powietrza - potrafi stosować sensory pomiarowe w warunkach polowych - potrafi konserwować sensory pomiarowe do zastosowań stacjonarnych i lotniczych - wie jak dobrać optymalny zestaw sensorów na potrzeby prowadzonych przez siebie pomiarów - zna kierunki rozwoju technologii w zakresie współczesnych sensorów pomiarowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się szczegółowąwiedzą na temat narzędzi pomiarowych do badania zanieczyszczeń powietrza. Zarówno w systemach stacjonarnych jak i BSP | Kryteria weryfikacji - zna profesjonalne systemy cyfrowesłużące pomiarom zanieczyszczeń powietrza - potrafi zastosować nowoczesne aplikacje cyfrowe połączone z bazami danych dla potrzeb walidacji wykonanych przez siebie pomiarów zanieczyszczeń powietrza - wie jakie rozwiązania cyfrowe zastosować w ramach zbierania danych oraz ich walidacji w przypadku różnych rodzajów zanieczyszczeń - promuje użytkowanie aplikacji do pomiarów zanieczyszczeń powietrza dla potrzeb cywilnych wśród swoich klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się szczegółowąwiedzą dotyczącą zastosowania systemów termowizyjnych na potrzeby pomiarów jakości powietrza | Kryteria weryfikacji - zna zastosowania termowizji wzakresie wykrywania zanieczyszczeń powietrza - potrafi wykorzystać systemy termowizyjne w czasie wykonywanych przez siebie pomiarów zanieczyszczeń - wie jak temperatura wpływa na powstawanie lokalnych zanieczyszczeń powietrza - potrafi kontrolować szyby kominowe pod kątem temperatury spalania, co jest kluczowe dla pomiarów zanieczyszczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą na tematprzepisów i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przepisy dotyczącebezzałogowych statków powietrznych w Unii Europejskiej - rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej ze szczególnym uwzględnieniem operacji służących pomiarom zanieczyszczeń powietrza - charakteryzuje różnice między lotami w zasięgu wzroku (VLOS) i poza zasięgiem widoczności wzrokowej (BVLOS) - rozumie strukturę przestrzeni powietrznej, strefy geograficzne oraz ograniczenia i procedury awaryjne w operacjach VLOS/BVLOS - identyfikuje odpowiedzialne instytucje nadzorujące przestrzeganie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą ogólnądotyczącą BSP, w tym do pomiarów zanieczyszczeń powietrza | Kryteria weryfikacji - posiada ogólną wiedzę na tematsystemów bezzałogowych statków powietrznych (BSP) - rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP - obsługuje różne tryby lotów, w tym loty pomiarowe na potrzeby badania zanieczyszczeń powietrza - zna procedury operacyjne - wykonuje przegląd przedstartowy, oceniając zdatność BSP do lotu, w tym lotów na potrzeby pomiarów zanieczyszczeń powietrza tak, aby uniknąć kontaminacji wyników - dobiera parametry lotu uwzględniając ograniczenia przestrzeni powietrznej, w tym parametry konieczne do wykonania prawidłowych pomiarów zanieczyszczeń powietrza - potrafi zastosować wiedzę z zakresu prawa lotniczego na potrzeby ustalenia harmonogramu pomiarów zanieczyszczeń powietrza w przypadku zastosowania lotniczych urządzeń pomiarowych - jest świadomy obowiązków pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji - rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant stosuje zasady bezpieczeństwaoperacyjnego i ocenia ryzyko | Kryteria weryfikacji - identyfikuje ograniczenia możliwości izagrożenia związane z czynnikiem ludzkim - zna procedury bezpieczeństwa przy operacjach BSP, w tym procedury minimalizujące ryzyko w powietrzu i na ziemi - analizuje i ocenia ryzyko operacyjne na ziemi i w powietrzu oraz stosuje odpowiednie techniczne i operacyjne środki bezpieczeństwa podczas planowania i wykonywania lotów VLOS i BVLOS - omawia osiągi BSP w locie - przeprowadza bezpieczne operacje startu, lotu i lądowania oraz zapewnia przestrzeganie standardów bezpieczeństwa dla misji pomiarowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant posiada umiejętnościpraktyczne w zakresie obsługi BSP | Kryteria weryfikacji - kursant potrafi ocenić warunkipogodowe, terenowe oraz inne czynniki wpływające na bezpieczeństwo lotu - wykonuje prawidłowo czynności przedstartowe - przeprowadza bezpiecznie starty oraz lądowania, z uwzględnieniem specyfiki drona i otoczenia oraz ewentualnych trudnych warunków - potrafi wykonywać manewry związane ze zmianą parametrów lotu, takich jak prędkość, wysokość i kierunek - zna procedury postępowania w przypadku utraty sygnału, awarii technicznej lub niespodziewanego wtargnięcia w strefę lotu - potrafi przeprowadzić bezpieczne lądowanie awaryjne - operuje dronem w oparciu o wskazania przyrządów, nawigując precyzyjnie w warunkach BVLOS - zna procedury bezpieczeństwa specyficzne dla lotów poza zasięgiem wzroku, w tym komunikację z obserwatorem i zarządzanie ryzykiem - potrafi prawidłowo zakończyć operację, w tym wyłączyć drona, zabezpieczyć sprzęt i przeprowadzić ocenę lotu - umie sporządzić raport z lotu zgodnie z wymogami dokumentacyjnymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) - drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), działający we współpracy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej (PANSA) w ramach platformy cyfrowej Usługi Cyfrowe dla BSP (drony.gov.pl).
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Podczas szkolenia przekazujemy wiedzę w zakresie systemów do pomiaru zanieczyszczeń powietrza w tym: profesjonalnych sensorów pomiarowych, termowizyjnych oraz cyfrowych do zastosowań stacjonarnych oraz lotniczych.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania systemów monitorowania jakości powietrza o zastosowaniu stacjonarnym oraz lotniczym w kontekście gospodarki ekologicznej, zielonych kompetencji i zielonej transformacji oraz w obszarach nowoczesnych technologii, innowacji i transformacji cyfrowej.
W ramach modułu rozwiązań lotniczych przekazujemy praktyczną wiedzę w zakresie pilotażu bezzałogowych statków powietrznych BSP (VLOS+BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku), koniecznych do wykonywania lotów pomiarowych z użyciem drona.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA
Szkolenie teoretyczne realizowane jest w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym (wykład/case study).
W części teoretycznej realizujemy materiał związany z zastosowaniem współczesnych narzędzi pomiarowych na rzecz badania jakości powietrza. W ramach modułu lotniczego uzupełniamy je o materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego) na potrzeby realizowania lotów pomiarowych z użyciem drona.
1. ZAWODOWY MODUŁ SPECJALISTYCZNY: pomiar zanieczyszczeń powietrza, aplikacje do monitorowania jakości powietrza, a także obsługa sensora pomiarowego i termowizja
- Wiedza na temat rodzajów zanieczyszczeń powietrza
- Rozumienie źródeł powstawania zanieczyszczeń powietrza
- Zanieczyszczenie powietrza - zagrożenia dla ludzi i środowiska
- Podstawy prawne związane z wykonywaniem pomiarów zanieczyszczeń powietrza w formie stacjonarnej i lotniczej
- Wiedza z zakresu procedur testowych oraz badań terenowych
- Sposoby przeciwdziałania kontaminacji próbek
- Urządzenia i narzędzia wykorzystywane do i podczas pomiarów
- Pomiary zanieczyszczeń powietrza przy użyciu profesjonalnych narzędzi sensorycznych
- Metodologia badania (PM,y/VOC/HCL itp), omówienie całego procesu badania, analizy danych i sporządzenia raportu
- Sposoby wykrywania źródeł zanieczyszczeń powietrza przy użyciu systemów termowizyjnych
- Zastosowanie systemów cyfrowych na potrzeby zbierania danych, walidacji oraz publikacji wyników
- Zastosowanie współczesnych aplikacji cyfrowych na potrzeby pomiarów zanieczyszczeń powietrza
- Przeciwdziałanie zagrożeniom podczas inspekcji. Zbiór procedur bezpieczeństwa.
- Aplikacje do zbierania danych i walidacji wyników
- Certyfikacja sprzętu pomiarowego
Test z wiedzy teoretycznej (kompetencje w ramach zawodowego modułu specjalistycznego) jest przygotowywany i przeprowadzany przez wewnętrznego walidatora, nie prowadzącego szkolenia. Test ma formę zamkniętą, z pytaniami jednokrotnego wyboru.
2/ MODUŁ LOTNICZY W RAMACH POMIARÓW ZANIECZYSZCZEŃ POWIETRZA
- Przepisy lotnicze
- Ograniczenia możliwości człowieka jako pilota BSP
- Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (BSP)
- Meteorologia
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego (BSP) w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
Test z wiedzy teoretycznej w ramach modułu lotniczego jest przygotowywany i przeprowadzany przez wewnętrznego walidatora, nie prowadzący szkolenia. Test ma formę zamkniętą, z pytaniami jednokrotnego wyboru.
II CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA
Szkolenie praktyczne realizowane jest w trybie stacjonarnym.
W części praktycznej realizujemy ćwiczenia związane z obsługą drona, w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną, zgodnie z warunkami zapisanymi w treści w kategorii szczególnej STS-01 i STS-02 (VLOS i BVLOS <25 kg).
- Ocena warunków i możliwości wykonania lotu
- Przygotowanie drona do lotu – czynności przedstartowe
- Ćwiczenia w zakresie startów i lądowań
- Manewry w trakcie lotu: zmiana parametrów, prędkości, wysokości itp.
- Realizacja procedur pilotażowych, w tym procedur awaryjnych i w sytuacjach niebezpiecznych
- Loty poza zasięgiem wzroku (BVLOS) – prowadzenie lotu w oparciu o wskazania przyrządów
- Czynności po zakończeniu lotu
Ocenę umiejętności praktycznych kursanta (w formie obserwacji w warunkach rzeczywistych) przeprowadza wewnętrzny walidator, nie prowadzący szkolenia.
===========================================================================
Warunki realizacji programu
- W porozumieniu z Operatorem, w przypadku problemów z połączeniem internetowym lub innych sytuacji losowych podczas szkolenia online z zakresu teorii, jeśli są one niezależne od Kursanta, umożliwiamy Kursantowi ponowny udział w szkoleniu teoretycznym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
- Ćwiczenia praktyczne są uzależnione od warunków pogodowych, dlatego część praktyczna szkolenia zostanie ustalona indywidualnie, ale przeprowadzona w trakcie trwania karty usługi. W realizacji lotu w danym dniu lub godzinach może przeszkodzić także czasowa niedostępność przestrzeni powietrznej. W takich przypadkach zastrzegamy sobie możliwość przełożenia ćwiczeń praktycznych na inny termin. Szkolenie praktyczne realizowane jest na sprzęcie Ośrodka
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wiedza na temat rodzajów zanieczyszczeń powietrza; Rozumienie źródeł powstawania zanieczyszczeń powietrza; Zanieczyszczenie powietrza - zagrożenia dla ludzi i środowiska | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Podstawy prawne wykonywania pomiarów zanieczyszczeń powietrza w formie stacjonarnej i lotniczej; Procedury testowe oraz badania terenowe; Sposoby przeciwdziałania kontaminacji próbek | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Urządzenia i narzędzia wykorzystywane podczas pomiarów; Pomiary zanieczyszczeń powietrza przy użyciu profesjonalnych narzędzi sensorycznych; Metodologia badania (PM,y/VOC/H CL itp) | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Sposoby wykrywania źródeł zanieczyszczeń powietrza przy użyciu termowizji; Systemy cyfrowe przy zbieraniu danych, walidacji oraz publikacji wyników; Współczesne aplikacje cyfrowe w pomiarach | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przeciwdziałanie zagrożeniom podczas inspekcji. Zbiór procedur bezpieczeństwa | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Aplikacje do zbierania danych i walidacji wyników; Certyfikacja sprzętu pomiarowego | Prowadzący Mateusz Bęben | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Walidacja - test teoretyczny | Prowadzący Magdalena Stencel | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przepisy lotnicze; Ograniczenia możliwości człowieka jako pilota BSP; Procedury operacyjne; Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi; Ogólna wiedza na temat systemów BSP | Prowadzący Michał Zawadzak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Michał Zawadzak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Walidacja - test teoretyczny - moduł lotniczy | Prowadzący Magdalena Stencel | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Ocena warunków i możliwości lotu; Czynności przedstartowe; Start i lądowania; Manewry w trakcie lotu; Procedury pilotażowe, w tym awaryjne; Loty BVLOS; Czynności po zakończeniu lotu; | Prowadzący Krystian Filipek | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Walidacja - ocena umiejętności (obserwacja w czasie rzeczywistym ) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Egzamin teoretyczny - pilot BSP w kategorii szczególnej STS | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Egzamin teoretyczny - pilot BSP w kategorii szczególnej STS | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin teoretyczny - pilot BSP w kategorii szczególnej STS | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Stencel
Już w trakcie studiów aktywnie angażowała się w promowanie postaw proekologicznych, uczestnicząc w licznych wydarzeniach edukacyjnych, m. in. Festiwale Nauki. Była również zaangażowana w działalność Koła Naukowego Biologów na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Pracując na uczelni organizowała spotkania networkingowe oraz prowadziła warsztaty i wykłady dla młodzieży, pomagając im w wyborze ścieżki kariery.
W swoich szkoleniach kładzie duży nacisk na połączenie teorii z praktyką. Jej misją jest wspieranie zrównoważonych praktyk i rozwijanie kompetencji ekologicznych wśród młodzieży i dorosłych.
Mateusz Bęben
Jest certyfikowanym doradcą ADR/RID DGSA. Posiada certyfikat kompetencji zawodowych w drogowym transporcie rzeczy i osób, a także uprawnienia operatora wielu urządzeń transportu bliskiego (UTB), maszyn budowlanych oraz urządzeń do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych dla materiałów niebezpiecznych zgodnie z wymaganiami ADR/RID/ADN.
W swoich szkoleniach zwraca szczególną uwagę na rozwijanie zielonych kompetencji, promowanie ekologicznych rozwiązań, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz szeroko pojętą ochronę środowiska. Kładzie nacisk na wdrażanie nowoczesnych technologii i innowacji. Dzięki swojej szerokiej wiedzy i praktycznemu podejściu uczestnicy jego szkoleń zdobywają cenną wiedzę dostosowaną do wymogów zielonej transformacji i gospodarki ekologicznej.
Michał Zawadzak
Lotnictwem interesuje się w zasadzie odkąd pamięta. Pasja z dziecięcych lat ewoluowała od plastikowych, sklejanych i malowanych modeli samolotów, przez proste latające konstrukcje napędzane gumą, pierwsze samodzielnie zbudowane modele samolotów RC, aż po obecne wielowirnikowce, nazywane potocznie „dronami”. Działa również w Polskiej Izbie Systemów Bezzałogowych jako członek Komisji Rewizyjnej, piszę artykuły do corocznych dronowych raportów wydawanych przez Fundację Instytut Mikromakro, pomaga w organizacji i promocji Droniady, jest bywalcem większości targów i konferencji dronowych w Polsce, a jako prelegent udziela się m.in. na konferencji „Drony w mieście. Konsultacje U-Space” w szacownym gronie przedstawicieli ULC, PAŻP, PISB, PFR i wielu innych.
Krystian Filipek
Aktualnie studiuje Lotnictwo i Kosmonautykę. Dodatkowo posiada uprawnienia i licencje pilota drona oraz certyfikaty instruktorskie umożliwiające prowadzenie szkoleń na różnych poziomach zaawansowania.
Jest też ekspertem w dziedzinie zastosowania technologii dronowej w przemyśle i usługach związanych z energią odnawialną co pozwala mu na łączenie teorii z praktyką w szkoleniach.
W swoich szkoleniach zwraca szczególną uwagę na rozwijanie postawy pilota, kompetencji pilotażowych oraz promowanie dronowych rozwiązań, a także przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ruchu lotniczego. Dzięki szerokiej wiedzy oraz praktycznemu podejściu trenera, uczestnicy zdobywają umiejętności zgodne z przepisami i standardami lotnictwa, co zapewnia im solidne podstawy do dalszego rozwoju zawodowego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Na czas usługi szkoleniowej każdy uczestnik ma zapewniony stały dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie elektronicznej, dzięki czemu w dogodnym momencie może powtórzyć lub przypomnieć sobie wszystkie zagadnienia związane ze szkoleniem.
- Proces walidacji w zakresie kompetencji prowadzi odrębna osoba (walidator wewnętrzny), nie prowadząca szkolenia. Jest on wliczony do procesu kształcenia, a tym samym do czasu trwania usługi rozwojowej. Opisane w programie szkolenia metody walidacji pozwalają na sprawdzenie osiągnięcia efektów uczenia się. Każdy efekt uczenia się musi być zaliczony na poziomie minimum 70%, aby uczestnik uzyskał potwierdzenie uzyskania kompetencji przydatnych w sektorze zielonej gospodarki, w obszarze ochrony środowiska w zakresie pomiaru zanieczyszczenia powietrza z wykorzystaniem drona oraz jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu teoretycznego walidującego uzyskanie kwalifikacji.
- Na podstawie obserwacji przeprowadzonej przez walidatora w części praktycznej szkolenia operator szkolący sporządza Sprawozdanie z oceny umiejętności praktycznych oraz Potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego.
- Egzamin końcowy pilota bezzałogowego statku powietrznego (BSP) w kategoriach szczególnych STS-01 i STS-02 przeprowadza podmiot niezależny od operatora szkolącego (walidator zewnętrzny) wyznaczony przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). Egzamin odbywa się online w formie testu jednokrotnego wyboru. Każdy test zawiera 40 pytań w ramach danej kategorii. Egzamin uznaje się za zaliczony, jeśli kandydat osiągnie co najmniej 75% poprawnych odpowiedzi. Termin egzaminu końcowego zostanie wyznaczony przez podmiot egzaminacyjny i odbędzie się w okresie ważności niniejszej karty. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku z egzaminu teoretycznego, uczestnik otrzymuje od podmiotu wyznaczonego (egzaminującego) potwierdzenie tego faktu. Zatwierdzenie kwalifikacji przez ULC w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC wydaje certyfikaty wyłącznie w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu:
- ukończone 18 lat,
- przesłanie przez uczestnika przed rozpoczęciem szkolenia - potwierdzenia zaliczenia bezpłatnego szkolenia i zdania bezpłatnego
egzaminu online pilota A1/A3 w kategorii otwartej (dostępne po rejestracji na stronie: drony.gov.pl),
- na czas szkolenia i egzaminu online - posiadanie stałego dostępu do prawidłowo działającego urządzenia elektronicznego (komputer,
laptop) wyposażonego w głośnik, kamerkę i mikrofon.
Informacje dodatkowe
- W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień. Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- 1 godzina szkolenia = 60 minut. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę zamiennie, w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz możliwości realizacji. Istnieje możliwość zmiany wykładowcy i/lub instruktora. Każda z osób - wykładowca / instruktor, posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia szkolenie może być nagrywane
- W związku ze zmianą przepisów obowiązujących od 1 marca 2025 r., w dniu egzaminu państwowego grupa zostanie podzielona na mniejsze grupy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- W trybie zdalnym szkolenie teoretyczne realizowane jest w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem
platformy AirBorn sp. z o.o. - link https://elearning.airborn.aero/
- Wymagania techniczne: połączenie z siecią Internet oraz przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera
Użytkownika dokumentów hipertekstowych (HTML) udostępnionych w sieci Internet za pośrednictwem usługi. Użytkownikowi
zalecane jest korzystanie z przeglądarek: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera lub Microsoft Edge.
- Na czas egzaminu musisz mieć dostęp do:
- laptopa lub komputera (egzaminu nie uda się przeprowadzić z poziomu telefonu);
- stabilnego łącza internetowego;
- sprawnych 2 kamer i działającego mikrofonu.
Niezbędne będzie potwierdzenie tożsamości Kandydatów, poprzez okazanie dowodu tożsamości
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- dogodny dojazd