Projektowanie 3D w Rhinoceros dla początkujących - Certyfikowany stopień I
Projektowanie 3D w Rhinoceros dla początkujących - Certyfikowany stopień I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom początkującym, jak i tym, którzy chcą uporządkować lub uzupełnić swoją wiedzę z zakresu modelowania 3D w programie Rhinoceros.
Kurs szczególnie polecamy projektantom architektury, biżuterii, statków/jachtów, tapicerom, modelarzom, osobom zajmującym się wzornictwem przemysłowym, projektantom form przemysłowych oraz osobom przygotowującym projekty pod druk 3D i maszyny CAM/CNC.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji30-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik w ramach szkolenia nabędzie umiejętność obsługi w programu Rhinoceros na poziomie dla początkujących.Na kursie zapozna się z podstawowymi technikami tworzenia geometrii 3D i będzie potrafił m.in.:
- sprawnie nawigować w programie Rinoceros,
- stosować podstawowe techniki projektowania 3D,
- dobierać i posługiwać się narzędziami wspomagającymi proces modelowania,
- dokonać edycji i przekształceń obiektów,
- przygotować wizualizację obiektu 3D.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie podstawowe zasady i metodologię pracy w programie Rhinoceros. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie korzysta z interfejsu użytkownika programuRhinoceros, wydaje polecenia na kilka sposobów, nawiguje w programie w trzech wymiarach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i posługuje się narzędziami i poleceniamiwspomagającymi proces modelowania 3D w Rhinoceros na poziomie podstawowym. | Kryteria weryfikacji Projektuje obiekty w przestrzeni trójwymiarowejwykorzystując dostępne i znane mu narzędzia i funkcjonalności programu. Potrafi dokonać podstawowej edycji i przekształceń obiektów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje dostępne w programie narzędziawspomagające proces wizualizacji 3D. | Kryteria weryfikacji Wykonuje wizualizację obiektów w przestrzeni trójwymiarowejkorzystając z silnika renderującego dostępnego w Rhino. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebieg poszczególnych etapów pracy nadprojektem. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejność działańwykonywanych w ramach realizacji projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I: Wprowadzenie do modelowania przestrzennego i technologii NURBS
- Zapoznanie z interfejsem użytkownika Rhino.
- Różne sposoby wykonywania tych samych operacji.
- Zasady działania poleceń i momenty, w których należy je potwierdzać.
- Nawigacja w programie – różne techniki i metody.
- Praca z rzutniami, płaszczyznami roboczymi oraz kamerami.
- Polecenia wieloetapowe.
- Polecenia kreatywne a operacje przekształcania.
- Sposoby przyspieszania pracy w programie.
- Zmiana języka pracy aplikacji oraz dodawanie nowych języków do programu.
- Rodzaje reprezentacji geometrycznych modeli 3D.
- Porównanie MESH, NURBS i SubD.
- Precyzja pracy.
- Płaszczyzny robocze.
- System warstw.
- Obiekt i podobiekt.
- Pojęcie krawędzi (Edge) a krzywej tworzącej (Isocurves).
- Rodzaje zapisu plików oraz proces importu i eksportu.
Moduł II: Kreślenie i modelowanie precyzyjne
- Ciągłość geometryczna i jej rodzaje.
- Elipsy, okręgi, łuki, wielokąty oraz wszystkie typy krzywych swobodnych.
- Kreślenie geometrii przy użyciu różnych układów współrzędnych: względnego, bezwzględnego oraz biegunowego.
- Rysowanie na wielu rzutniach.
- Podstawowe funkcje analityczne, mierzenie.
- Tryby wyświetlania i ich funkcje.
- Krzywe trójwymiarowe.
- Podstawowe uchwyty geometryczne (Osnaps) i ich funkcje.
Moduł III: Edycja obiektów i podstawowe przekształcenia
- Kontekstowe podejście do pracy w programie.
- Zasada: widzieć więcej, robić szybciej.
- Zmiękczanie krawędzi a ciągłość geometryczna (Fillet, Chamfer, Blend).
- Podstawowe funkcje wytłaczania (Extrude, Loft, Revolve).
- Modelowanie z zapisywaniem historii.
- Podstawowe operacje przekształceń (przesuwanie, obracanie, skalowanie, odbicie lustrzane).
- Kolorowy manipulator przekształceń (Gumball) i jego funkcje.
- Ustawianie obiektów na innych obiektach (szyki, orientacja).
- Odsuwanie geometrii, nadawanie grubości.
- Operacje logiczne na krzywych i bryłach (scalanie, wiercenie, część wspólna).
- Przycinanie i rozdzielanie geometrii.
- Zakrywanie otworów.
Moduł IV: Techniki tworzenia geometrii
- Myślenie w kategoriach geometrii NURBS.
- Krzywe swobodne (freeform curves) – rola, budowa, rodzaje, kluczowe cechy.
- Punkty kontrolne na krzywych i powierzchniach.
- UVN – nowy, zaawansowany układ współrzędnych.
- Kształty organiczne i podstawowe narzędzia SubD.
- Przebudowa krzywych i powierzchni.
- Rodzina funkcji do tworzenia krzywych z różnych obiektów.
- Szybka dokumentacja techniczna.
- Podstawy wymiarowania.
- Przygotowanie geometrii do procesu druku 3D
- Podstawy tworzenia i edycji obiektów typu SubD.
- Wyciąganie po ścieżkach (Rail Revolve, Sweeps, Curve Network).
- Rozwijanie powierzchni matematycznie rozwijalnych.
Moduł V: Podstawy wizualizacji
- Silnik renderujący CyclesX dostępny w Rhinoceros i jego możliwości.
- Podstawowe rodzaje materiałów.
- Jaką geometrię "preferuje" wizualizacja.
- Technika wielu map w materiałach, PBR.
- Oświetlenie w technice HDR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 340,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Karol Burzyński
Współautor podręcznika z zakresu druku 3D. Autoryzowany Instruktor Rhinoceros w Polsce. Prowadził zajęcia z projektowania, wizualizacji i druku 3D w wielu szkołach i na uczelniach takich jak Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska i wielu innych. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać skomplikowane zagadnienia dzięki czemu kursy i warsztaty które prowadzi są cenione zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje obszerne materiały szkoleniowe w języku polskim w formacie PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Umiejętność poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki przestrzennej są pomocne, ale nie są wymagane.
Uczestnik może na szkoleniu korzystać z własnego laptopa z zainstalowanym systemem Windows 10 lub nowszym Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM),
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej,
- 1 GB miejsca na dysku, karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1,
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej,
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
Zalecane parametry laptopa z systemem MacOS:
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple,
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej,
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac,
- 5 GB miejsca na dysku,
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania. (Magic Mouse nie jest zalecana do użytku z Rhino).
Oprogramowanie: Rhinoceros 8 w wersji ewaluacyjnej, komercyjnej lub edukacyjnej.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 6 godz. edukacyjnych
Zajęcia praktyczne: 10 godz. edukacyjnych
Egzamin wewnętrzny: 2 godz. edukacyjne
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz Certyfikat Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Rhinoceros w Polsce.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
ul. 29 Listopada 9
16-300 Augustów
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi