Kurs "Operator wozu do manipulacji kontenerami Reach Stacker"- Gdynia
Kurs "Operator wozu do manipulacji kontenerami Reach Stacker"- Gdynia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wiek 18 lat, wykształcenie minimum podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora Reach Stacker - badanie psychotechniczne.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej m.in. z zakresu obsługi, budowy wozów do manipulacji kontenerami Reach Stacker - urządzenia używanego w portach i terminalach intermodalnych, a także wiedzy dotyczącej dozoru technicznego.Ukończenie szkolenia umożliwia kursantowi przystąpienie do egzaminu państwowego - teoretycznego oraz praktycznego - organizowanego przez Transportowy Dozór Techniczny.
Szkolenie wpisuje się w kwalifikacje związane z Inteligentnymi Specjalizacjami Pomorza.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu obsługi, budowy Reach Stackera, a także wiedzy dotyczącej dozoru technicznego, umożliwiającej przystąpienie do egzaminu państwowego teoretycznego organizowanego przez Transportowy Dozór Techniczny | Kryteria weryfikacji Wewnętrzny egzamin teoretyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy praktycznej z zakresu obsługi Reach Stackera poprzez wykonywanie zadań na symulatorze oraz sprzęcie rzeczywistym i przygotowanie do egzaminu państwowego praktycznego organizowanego przez Transportowy Dozór Techniczny | Kryteria weryfikacji Wewnętrzny egzamin praktyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności zorganizowania samodzielnej pracy jako operator Reach Stackera | Kryteria weryfikacji Obserwacja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności pracy w zespole oraz umiejętności komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Obserwacja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Jest rozpoznawalne i uznawalne w danej branży.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęNie
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoTransportowy Dozór Techniczny
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
TEORIA | ||
1. | Wymagania kwalifikacyjne dla osób obsługujących urządzenia podlegające dozorowi technicznemu | 4 |
2. | Rodzaje urządzeń podlegające dozorowi technicznemu | |
3. | Udźwig i grupa natężenia pracy | 4 |
4. | Pojęcie stateczności urządzenia | |
5. | Budowa urządzeń do manipulacji kontenerami | |
6. | Praca w porcie i w terminalach kontenerowych | |
7. | Czynności operatora | 1 |
8. | Ładunkoznawstwo | 1 |
9. | BHP i P.POŻ | 1 |
10. | Nauka przewożenia i układania kontenerów | 1 |
SUMA godzin | 12 | |
PRAKTYKA | ||
1. | Instruktaż wstępny | 0,5 |
2. | Zapoznanie się z dokumentacją urządzenia i jego budową | 0,5 |
3. | Obsługa codzienna | 0,5 |
4. | Montaż i wykorzystanie dodatkowego osprzętu (zawiesia) | 0,5 |
5. | Wykonywanie zadań na symulatorze VR (wirtualna rzeczywistość) | 3 |
6. | Wykonywanie zadań | 9 |
SUMA godzin | 14 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Zajęcia praktyczne (w tym symulator VR) | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Zajęcia praktyczne na rzeczywistym sprzęcie | Prowadzący Mateusz Kasprolewicz | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Zajęcia praktyczne na rzeczywistym sprzęcie | Prowadzący Mateusz Kasprolewicz | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto307,69 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
JAROSŁAW RACZKO
Mateusz Kasprolewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Własne materiały dydaktyczne przygotowane przez Centrum Nowych Kompetencji na podstawie Ustawy o Dozorze Technicznym z dnia 21.12.2000 r. oraz Rozporządzeń.
Warunki uczestnictwa
Wiek 18 lat, wykształcenie minimum podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora Reach Stacker - badania psychotechniczne
Informacje dodatkowe
Jako jedyni na rynku część zajęć praktycznych realizujemy przy udziale symulatorów w technologii VR działających na zasadzie pełnej imersji.
Dzięki zastosowaniu symulatorów VR jesteśmy proekologiczni, redukujemy ślad węglowy co wpisuje się w transformację energetyczną. Wyjątkowość, która cechuje nas ze względu na użycie symulatorów czyni szkolenie łatwiejszym, komfortowych i bezpiecznym. Korzystając z symulatorów jesteśmy w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt litrów paliwa w trakcie jednego szkolenia.
Jednocześnie nasze szkolenia wpisują się w Inteligentne Specjalizacje Pomorza ISP1 - Technologie Offshore i Portowo-logistyczne.
Ze względu na specyfikę miejsca wykonywania praktyk, ta część szkolenia może odbiegać od ustalonego harmonogramu i będzie ustalana indywidualnie.
Ukończenie szkolenia z wynikiem pozytywnym na egzaminie wewnętrznym uprawnia do podejścia do egzaminu państwowego przed komisją z Transportowego Dozoru Technicznego. Koszt egzaminu państwowego wynosi 323,81 zł.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe