Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD
Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Ze szkolenia skorzystają:
- Projektantów graficznych (początkujący)
- Projektantów stron interetowych
- Projektanci UI / UX
- Product Designers
- Marketerzy
- Specjaliści Social Media
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji14-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do Rozwoju j kompetencji zawodowych o umiejętności projektowania produktów cyfrowych – w tym doświadczeń użytkownika (UX) ze szczególnym naciskiem na wygląd (UI - User Interface).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się buduje projekt UX od początku do końca: strona internetowa, aplikacja mobilna, ekran interfejsu itd., zarówno w wersji mobilnej,rozumie problem responsywności projektów internetowych świadomie pracuje z czcionkami i kolorami: łączy w zestawy, tworzy harmonie kolorów, wpływa na rzeczywisty odbiór użytkownika, używa profesjonalnych sztuczek i skrótów związanych z przepływem pracy (workflow). | Kryteria weryfikacji tworzy realistyczne prototyp wraz z mikrointerakcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji eksportuje aktywne gotowe projekty do produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy szybkie szkielety (wireframes) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji buduje prototyp aplikacji mobilnej, która reaguje na polecenia głosowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji testuje swoje projekty na rzeczywistych telefonach komórkowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Komunikuje się i rozmawia z innymi specjalistami od projektowania UX, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wysyła gotową pracę do innych projektantów UX w odpowiednich formatach, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa stacjonarna, szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych 45 min.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
Liczba godzin praktycznych: 18
Liczna godzin teoretycznych: 6
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Aby wziąć udział w szkoleniu nie jest wymagana żadna wiedza z zakresu omawianych pojęć.
Trener: Krzysztof Bernardyn
DZIEŃ I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo
- Rozpoczęcie pracy z projektem w programie Adobe XD.
- Do czego służy Adobe XD – czy tylko projekt czy też kod?
- Jaka jest różnica między UI a UX w programie Adobe XD?
- Czego się nauczymy na tym kursie Adobe XD?
- Czym jest persona & task flow w projektowaniu UX?
- Projekt roboczy, etap 01 – tworzymy swój własny brief projektowy
BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa)
- Czym jest Lo Fi Wireframe oraz High Fidelity w Adobe XD
- Obszary robocze i jak szeroka powinna być moja witryna lub aplikacja w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – obszary robocze
BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Praca z tekstem w makietach Adobe XD
- Prostokąty, koła, przyciski i zaokrąglone rogi w programie Adobe XD
- Jak używać kolorów w Adobe XD
- Obrysy, kopiowanie i wklejanie w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – makieta
- Darmowe ikony do projektów – skąd je wziąć?
- Jak znaleźć i używać istniejących zestawów interfejsu użytkownika w programie Adobe XD
- Grupy i problemy z edytowaniem ikon w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 04 – ikonki
- Jak dodać interakcję do swojego prototypu w Adobe XD?
- Prototypowa animacja i wygładzanie w Adobe XD
- Jak zobaczyć swój projekt w aplikacji XD na iPhone’a i Androida
- Projekt roboczy, etap 05 – testowanie na telefonie
BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Pierwsze kroki z automatycznymi animacjami w programie Adobe XD
- Więcej informacji na temat animacji w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 06 – pierwsza animacja
- Publikowanie makiet i wysyłanie ich do zaopiniowania
DZIEŃ II
BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia
- Moodboardy i inne zasoby używane w projektowaniu Hi Fidelity UI
- Jak stworzyć własny moodboard w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 07 – tworzenie własnego moodboardu
BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak pracować z kolumnami i siatkami w programie Adobe XD
- Viewport (pole widzenia), czyli linie przerywane na obszarach roboczych
- Jak dodawać i usuwać linie pomocnicze
- Gdzie i jak szukać inspiracji kolorystycznych; narzędzie próbnik
- Jak stworzyć paletę kolorów?
- Jak interpretować gradienty?
- Jak zapisać i ponownie używać zapisanych kolorów
- Projekt roboczy, etap 07 – kolory i motywy (palety)
BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia
- Jak Jakich czcionek mogę używać w projektach stron internetowych lub aplikacji w programie Adobe XD?
- Jak sprawdzić, jakich czcionek użyto w innych, publicznie dostępnych projektach
- Jaka powinna być wielkość czcionek w projektowaniu stron internetowych?
- Jak tworzyć style (presety) znaków w Adobe XD
- Wtyczka – dodanie naszej pierwszej wtyczki Lorem Ipsum do Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 09 – zaawansowana praca z tekstem
BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Rysowanie i edytowanie kształtów w programie Adobe XD
- Co możemy zrobić z kształtami w XD?
- Nauka rysowania za pomocą narzędzia Pióro w programie Adobe XD
- Praca z pociągnięciami i liniami
- Czy potrzebuję zewnętrznych programów – Adobe Illustrator, Inkscape itd.?
- Projekt roboczy, etap 10 – Ikonki i przyciski
DZIEŃ III
BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia
- Maskowanie i przycinanie obrazów w programie Adobe XD
- Darmowe obrazy do wykorzystania w makietach XD – Unsplash, Pexels, Freeimage, Freepik
- Przyciemnianie obrazów tła z przezroczystością w XD
- Rozmycie tła i obiektów w programie Adobe XD
- Czy muszę znać Adobe Photoshop, aby tworzyć profesjonalny projekt w Adobe XD?
- Bar z przekąskami Banery Toast z zamaskowanym obrazem w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 11 – Dodawanie obrazów
BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa)
- Jak tworzyć i używać komponentów w Adobe XD
- Różnica między komponentami głównymi i instancyjnymi w programie Adobe XD
- Jak tworzyć stany najechania (hover) komponentu w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 12 – przyciski interaktywne
- Jak korzystać z siatki powtórzeń w programie Adobe XD
- Aktualizacja i problemy z powtarzającymi się siatkami krawędzi
- Projekt roboczy, etap 13 – powtarzająca się siatka
BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu)
- Czym są i jak używać stosów w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 14 – tworzymy formularz kontaktowy
- Różnice między animacją a mikrointerakcjami
- Projekt roboczy, etap 15 – druga animacja
- Przełącznik mikrointerakcji w programie Adobe XD
- Mikroanimacja menu typu hamburger – zamiana w krzyżyk
- Projekt roboczy, etap 16 – mikrointerakcja
BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak przypiąć nawigację do góry obszaru roboczego w Adobe XD
- Jak dodać wyskakujące okienko (pop-up) w Adobe XD
- Jak stworzyć wysuwaną nakładkę w menu nawigacji mobilnej?
- Czym są przepływy (Flows) w programie Adobe XD?
- Projekt roboczy, etap 17 – wyskakujące okienka i nawigacja
- Jak udostępnić dokument klientom, interesariuszom i testerom użytkowników
- Jak rozmawiać z programistą na wczesnym etapie procesu projektowania
- Eksportowanie do odpowiednich formatów plików graficznych z Adobe XD
- Eksportowanie obrazów wsadowo za pomocą opcji „Oznacz do eksportu” (Mark for export) w programie XD
- Jak wyeksportować kod w programie XD dla osób korzystających ze specyfikacji projektu
- Co to jest przewodnik po stylach w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 18 – finalna wersja projektu
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 440,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 440,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto185,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto185,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
Regulamin świadczenia usług szkoleniowych znajduje się na stronie:
https://digitalbrand.com.pl/
Rekomendowane warunki techniczne:
- Założone konto Canva (może być wersja bezpłatna)
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Należy korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
Należy zabrać:
- laptopa, myszkę, ładowarkę
- telefon i ładowarkę
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych (24 godziny dydaktyczne = 18 godzin zegarowych)
Jak przygotować się do szkolenia aby było jeszcze bardziej efektywne?
- Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu. Konieczne jest posiadanie dostępu do Adobe Creative Cloud z aktywnym programem Adobe XD w wersji 2022 lub nowszej. Zalecane jest posiadanie aktywnego dostępu do programów Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator.
Adres
Adres
W pobliżu znajduje się parking płatny. Łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej: SKM, tramwaj, autobus.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- Winda
- Podjazd
- Szerokie drzwi
- Dostosowana toaleta
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi