Zawód Tester. Szkolenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do zawodu testera oprogramowania wraz z egzaminem certyfikującym "ISTQB® Poziom Podstawowy".
Zawód Tester. Szkolenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do zawodu testera oprogramowania wraz z egzaminem certyfikującym "ISTQB® Poziom Podstawowy".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich zainteresowanych tematyką testowania oprogramowania, zarówno dla początkujących testerów znających teorię syllabusa ISTQB®, jak i dla osób, które nie miały jeszcze styczności z testowaniem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawami testowania oprogramowania zgodnie z teorią zawartą w sylabusie ISTQB® Poziom Podstawowy oraz książce "Zawód Tester" Radosława Smilgina.Uczestnicy mają również możliwość uzyskania certyfikatu ISTQB® Poziom Podstawowy po zdaniu egzaminu certyfikującego.
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy mogą wziąć udział w bezpłatnych 3-tygodniowych praktykach zdalnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:• Zna miejsce testowania w cyklu życia oprogramowania według różnych modeli wytwarzania • Rozumie proces testowy zgodnie z metodologią ISTQB® • Zna poziomy i typy testów oraz ich zastosowanie • Zna zasady testowania oprogramowania • Rozumie cykl życia defektu • Zna różnice między testowaniem statycznym a dynamicznym • Zna techniki projektowania testów • Zna proces planowania testów i budowy strategii testowej • Zna zasady raportowania defektów i testów • Zna narzędzia wspierające proces testowy • Rozumie specyfikę pracy zdalnej w zawodzie testera • Zna wymagania certyfikacyjne ISTQB® i MITC | Kryteria weryfikacji • Poprawnie identyfikuje etapy testowania w różnych modelach wytwarzania oprogramowania• Wymienia i opisuje etapy procesu testowego ISTQB® • Wskazuje kluczowe aktywności w każdym etapie procesu testowego • Wymienia i charakteryzuje poziomy i typy testów • Wymienia i interpretuje siedem zasad testowania wg ISTQB® • Podaje praktyczne przykłady zastosowania zasad testowania • Definiuje testowanie statyczne i dynamiczne • Wymienia techniki testowania statycznego i dynamicznego • Określa wymagania dotyczące środowiska testowego • Identyfikuje ryzyka projektowe związane z procesem testowania • Klasyfikuje narzędzia testowe według ich zastosowania • Opisuje format i strukturę egzaminu ISTQB® Foundation Level oraz MITC | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności:• Umiejętność określania miejsca testowania w różnych modelach wytwarzania oprogramowania • Zdolność do przeprowadzania testów statycznych, w tym przeglądów i analizy • Umiejętność projektowania przypadków i scenariuszy testowych • Praktyczne zastosowanie technik projektowania testów • Zdolność do testowania różnych elementów aplikacji (formularze, funkcje, procesy) • Umiejętność planowania procesu testowego i tworzenia strategii testowych • Zdolność do przygotowywania raportów z defektów i przeprowadzonych testów • Umiejętność analizy i interpretacji metryk testowych • Praktyczna znajomość obsługi narzędzi wspierających testerów • Umiejętność pracy w środowisku zdalnym • Przygotowanie do zdania egzaminów certyfikacyjnych | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje moment włączenia testów w model iteracyjny na konkretnym przykładzie• Planuje harmonogram testów z uwzględnieniem specyfiki wybranego modelu wytwarzania • Tworzy listę kontrolną do przeglądu określonego typu dokumentu • Prawidłowo identyfikuje błędy w dokumentacji wymagań • Przeprowadza analizę statyczną dostarczonego kodu lub dokumentu • Projektuje przypadki testowe o odpowiednim poziomie szczegółowości dla danego celu testowania • Stosuje technikę klas równoważności do zadanego problemu • Wykorzystuje analizę wartości brzegowych do identyfikacji testów • Tworzy plan testów zawierający wszystkie wymagane elementy • Tworzy raport defektu zawierający wszystkie niezbędne informacje • Wylicza podstawowe metryki testowe na podstawie dostarczonych danych • Korzysta z narzędzi do raportowania i analizy wyników testów • Efektywnie komunikuje problemy i postępy podczas pracy zdalnej • Prawidłowo identyfikuje słowa kluczowe występujące w pytaniach egzaminacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:• Gotowość do współpracy w zespole projektowym • Zdolność do komunikowania wyników testów i znalezionych defektów • Umiejętność uczestniczenia w dyskusjach i przeglądach • Rozwijanie krytycznego myślenia i dociekliwości • Umiejętność analizy i rozwiązywania problemów • Gotowość do ciągłego rozwoju zawodowego i samokształcenia • Odpowiedzialność za jakość testowanego oprogramowania • Świadomość znaczenia procesów testowych w cyklu wytwarzania oprogramowania • Zdolność do efektywnej pracy w środowisku zdalnym • Gotowość do zdobywania certyfikatów branżowych potwierdzających kompetencje | Kryteria weryfikacji • Podejmuje konstruktywną współpracę przy rozwiązywaniu złożonych problemów testowych• Precyzyjnie i zrozumiale opisuje znalezione defekty • Skutecznie przekazuje informacje o statusie testowania • Dostosowuje sposób komunikacji do różnych odbiorców (techniczni/nietechniczni) • Weryfikuje założenia i kwestionuje niejasne wymagania • Dostrzega potencjalne problemy i zagrożenia w analizowanych scenariuszach • Systematycznie analizuje problemy wykorzystując techniki strukturalne • Identyfikuje przyczyny źródłowe defektów • Proponuje konstruktywne rozwiązania zidentyfikowanych problemów • Wykazuje zainteresowanie nowymi trendami i narzędziami w dziedzinie testowania • Dba o dokładność i kompletność wykonywanych testów • Proaktywnie komunikuje status zadań i potencjalne problemy • Efektywnie wykorzystuje narzędzia do pracy zdalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęGASQ (Global Association for Software Quality)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoISTQB (International Software Testing Qualifications Board)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie odbywa się w formule online w czasie rzeczywistym odbywa się w dniach 14-19.04.2025r. w godzinach 9.00-17.00.
Wraz z egzaminem trwa 32 godziny lekcyjne, przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Do egzaminu certyfikującego w formie online uczestnicy przystępują po zakończonym szkoleniu w dowolnie wybranym terminie, jednak nie później niż do 30.04.2025r.
Zakres tematyczny
- Cykl życia oprogramowania: miejsce testowania oprogramowania w procesie wytwarzania oprogramowania na przykładzie modeli kaskadowego oraz iteracyjnego - 2h
- Dyskusja
- Testowanie: Wprowadzenie do testowania oprogramowania z elementami ISTQB® - 2h
- Proces testowy ISTQB®
- Poziomy testów
- Typy testów
- Cykl życia defektu
- Zasady testowania
- Dyskusja
- Zawód: Tester - 2h
- Kto może testować oprogramowanie?
- Umiejętności twarde i miękkie
- Edukacja testerska i certyfikacja
- Dyskusja
- Testowanie statyczne: Jak weryfikować oprogramowanie bez jego uruchomienia - 4h
- Przeglądy
- Analiza statyczna
- Ćwiczenia
- Testowanie dynamiczne: Jak dobrze zweryfikować jakość oprogramowania- 5h
- Przypadki i scenariusze testowe
- Techniki projektowania testów
- Projektowanie testów (element / formularze / funkcje / logika lub proces)
- Testowanie w oparciu o doświadczenie
- Ćwiczenia
- Planowanie testów- 4h
- Środowisko
- Strategie testowe
- Ćwiczenia
- Raportowanie - 5h
- Raport defektu
- Raport z testów
- Metryki
- Ćwiczenia
- Narzędzia- 5h
- Podział narzędzi na przykładach (Mantis / TestArena / SeleniumIDE)
- Wdrażanie narzędzi
- Dyskusja
- Wprowadzenie do praktyk zdalnych- 1h
- Certyfikacja- 2 h
- Egzamin ISTQB® - omówienie i przykładowe pytania
- Egzamin MITC Software Testing Level 01 - omówienie praktycznego egzaminu dla testerów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto106,25 PLN
- W tym koszt walidacji brutto700,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto700,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Wrona
Aktualnie pracuje w centrum badawczo-rozwojowym Hitachi Energy, gdzie pełni funkcję QA lead’a - dba o wysoką jakość produktu oraz bierze czynny udział w doskonaleniu procesu testowego.
Ma duże doświadczenie w definiowaniu procesów testowych dla projektów tworzonych od zera oraz we wdrażaniu procesów testowych dla istniejących już rozwiązań. Implementuje testy automatyczne frontendu, backendu, projektuje i wykonuje zarówno testy funkcjonalne jak i niefunkcjonalne systemów.
Dodatkowo, rozszerza swoje kompetencje testerskie poprzez szkolenia i konferencje.
Posiadane certyfikaty:
ISTQB Poziom podstawowy
ISTQB Analityk Testów
ISTQB Techniczny Analityk Testów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.
Informacje dodatkowe
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie grupy minimum 6 osób. W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, szkolenie będzie realizowane w kolejnym terminie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy Zoom/MS Teams/ Google Meets.
Uczestnicy proszeni są o przygotowanie własnych laptopów/PC według instrukcji przekazanej przez trenera oraz zapewnienie stabilnego łącza internetowego.