Uważna komunikacja w pracy nauczyciela na podstawie Porozumienia bez Przemocy M. Rosenberga
Uważna komunikacja w pracy nauczyciela na podstawie Porozumienia bez Przemocy M. Rosenberga
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele
Usługa jest adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nauka uważnej komunikacji w relacjach z uczniami i w zespole nauczycielskim na bazie rewolucyjnej metody komunikacji Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga – NVC – Nonviolent CommunicationEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik zna cztery postawy komunikacyjne, wie jak je rozpoznawać u siebie i rozmówcy oraz jakie są wady i zalety każdej z nich: agresja, uległość, asertywność i empatia | Kryteria weryfikacji znajomość czterech postaw komunikacyjnych i ich konsekwencji społecznych – cech blokujących i wspierających kontakt z innymi ludźmi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik rozróżnia „język żyrafy od języka szakala” – wie jak wygląda podstawowy model czterech kroków języka żyrafy: obserwacja, uczucie, potrzeba i prośba i potrafi go użyć w rozmowie | Kryteria weryfikacji znajomość i umiejętność zastosowania 4 kroków NVC; odróżnianie obserwacji od ocen, uczuć od myśli, potrzeb od strategii i próśb od żądań | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik zna korzyści wynikające z używania trybu asertywnego i empatycznego w rozmowie, wie kiedy warto uważnie mówić, a kiedy uważnie słuchać | Kryteria weryfikacji podczas uważnego mówienia - umiejętność stopniowania asertywności w wyznaczaniu granic, podczas uważnego słuchania - umiejętność odróżniania empatii od innych form słuchania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik umie udzielać informacji zwrotnej zarówno w celu skorygowania, jak i wzmocnienia czyjegoś zachowania – pogłębiając korzyści ze stosowania NVC w praktyce dla obu stron | Kryteria weryfikacji znajomość feedbacku korygującego trudne zachowania, jak i wyrażającego wdzięczność za właściwe, praca z własnym „teatrem mentalnym” czyli nawykowymi ocenami i interpretacjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Typowe blokady komunikacyjne.
- Cztery postawy komunikacyjne i ich skutki: agresja, uległość, asertywność, empatia.
- Zabójcy i pomocnicy kontaktu.
- Różnice w języku żyrafy i szakala – wzorzec Porozumienia bez Przemocy.
- Rola nazywania uczuć i potrzeb w komunikacji.
- Sią dialogu opartego na wzorcu: „czuję, bo potrzebuję”.
- Cztery kroki do porozumienia: obserwacja, uczucie, potrzeba i prośba.
- Obserwacja i prośba jako spinające ramy komunikatu – od tu i teraz do przyszłości.
- Główne założenia NVC w szkole.
- Tryb asertywny i empatyczny – jak mówić i słuchać.
- Postawy inne niż empatyczne w słuchaniu i ich konsekwencje.
- Stopniowanie asertywności w wyznaczaniu granic.
- Informacja zwrotna korygująca i wzmacniająca.
- Praktyczne użycie NVC w relacjach z dorosłymi i dziećmi.
- Komunikacja wg Mistrza Zen – siła opanowania i spokoju na co dzień.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pliki w pdf
Warunki uczestnictwa
Szkolenie będzie przeprowadzone w 5 sesjach po 2,5h każda (zajęcia teoretyczne to 4h, zajęcia praktyczne to 8,5h)
Szkolenie opiera się̨ głównie na warsztatach praktycznych z wykorzystaniem ćwiczeń rozwojowych.
Uczestnicy będą pracować zarówno w parach, trójkach, jak i całą grupą.
Szkolenie odbywa się w formie prezentacji materiału i technik przez trenera oraz pracy własnej uczestników poprzez ćwiczenie wybranych metod.
Szkolenie prowadzone jest w ramach godzin zegarowych, jedna godz. szkolenia to 60 minut, przerwy wliczają się w czas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Podstawa zwolnienia z podatku VAT: świadczenie usług kształcenia zawodowego finansowanych w całości ze środków publicznych – oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane (art. 43. pkt. 1. ust. 29c ustawy o VAT). |