Redukcja stresu i wypalenia zawodowego poprzez praktykę uważności w pracy nauczyciela
Redukcja stresu i wypalenia zawodowego poprzez praktykę uważności w pracy nauczyciela
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele
Usługa jest adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nauka radzenia sobie z trudnymi emocjami i zachowaniami pojawiającymi się w sytuacji stresu i wypalenia zawodowego na bazie przebadanego treningu redukcji stresu Mindfulness Based Stress Reduction – program MBSREfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik zna definicję uważności, wie jak działają reaktywne wzorce umysłu i jak techniki uważności mogą pomóc w rozwoju samoświadomości i samoregulacji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji znajomość indywidualnych czynników stresu i wypalenia – wewnętrznych i zewnętrznych; poznanie definicji i podstaw uważności w praktyce nieformalnej dnia codziennego | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik rozpoznaje symptomy stresu i obniżenia nastroju w ciele i posługuje się techniką skanowania ciała i uważnego ruchu jako sposobem na obniżenie negatywnego napięcia | Kryteria weryfikacji świadomość doznań fizycznych w ciele w przypadku zmęczenia i przekroczenia swoich granic na bazie formalnej praktyki uważności - skanowania ciała i uważnego ruchu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik wie jak tworzyć postawę wewnętrznego uważnego obserwatora wobec swoich trudnych myśli i emocji, by zapobiegać narastaniu stresu i mentalnego wyczerpania | Kryteria weryfikacji znajomość kwestionariusza automatycznych myśli, rozumienie sprzężenia myśli i emocji, znajomość kryteriów pojawiania się depresji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik wie jak wychodzić z mentalnego trybu „działania” i wchodzić w tryb „bycia” - korzysta z technik oddechowych i praktyk wyobrażeniowych pomagających wieść spokojny i zdrowy styl życia oraz prowadzić uważną komunikację | Kryteria weryfikacji znajomość wybranych praktyk oddechowych i wyobrażeniowych oraz zasad medycyny stylu życia, poznanie zasad uważnej komunikacji w stresie | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Definicja uważności
- Uważność a autopilot w codziennych aktywnościach
- Stresory w pracy nauczyciela
- Konsekwencje stresu dla zdrowia
- Ciało jako barometr samopoczucia
- Techniki uwalniania ciała z napięć
- Umysł jako źródło chronicznego stresu
- Nowy sposób traktowania myśli - dyfuzja
- Praca z trudnymi emocji
- Podstawy uważnej komunikacji w stresie
- Techniki oddechowe i wyobrażeniowe redukujące stres
- Plan uważnego życia oparty na zdrowych nawykach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pliki w pdf, nagrania audio
Warunki uczestnictwa
Szkolenie będzie przeprowadzone w 4 sesjach po 2,5h każda (zajęcia teoretyczne to 3h, zajęcia praktyczne to 7h)
Szkolenie opiera się̨ głównie na warsztatach praktycznych z wykorzystaniem ćwiczeń rozwojowych.
Uczestnicy będą pracować zarówno w parach, trójkach, jak i całą grupą.
Szkolenie odbywa się w formie prezentacji materiału i technik przez trenera oraz pracy własnej uczestników poprzez ćwiczenie wybranych metod.
Szkolenie prowadzone jest w ramach godzin zegarowych, jedna godz. szkolenia to 60 minut, przerwy wliczają się w czas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Podstawa zwolnienia z podatku VAT: świadczenie usług kształcenia zawodowego finansowanych w całości ze środków publicznych – oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane (art. 43. pkt. 1. ust. 29c ustawy o VAT) |