Dobrostan i techniki relaksacji w pracy nauczyciela – profilaktyka zdrowia psychicznego
Dobrostan i techniki relaksacji w pracy nauczyciela – profilaktyka zdrowia psychicznego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele
Usługa jest adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nauka przygotowania zasobów wewnętrznych organizmu do mobilizacji i odpoczynku po niej na bazie przebadanego treningu rozwijania życzliwości dla siebie Self-compassion Mind Training – program SCMTEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podział na trzy systemy zaangażowania emocjonalnego: zagrożenia, osiągnięć i kojenia i wie jak je równoważyć | Kryteria weryfikacji znajomość trzech systemów zaangażowania emocjonalnego; wiedza o ewolucji mózgu w kontekście współczesnych reakcji społecznych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik zna cztery jakości samowspółczucia jako psychologicznej kompetencji transformującej nastawienie do siebie w sytuacjach trudnych: mądrość, odwaga, życzliwość, zaangażowanie oraz stosuje podstawową technikę dla utrzymania dobrostanu - kojąco-rytmiczny oddech | Kryteria weryfikacji rozpoznanie swoich mocnych i słabych stron w kontekście jakości samowspółczucia, znajomość techniki kojąco rytmicznego-oddechu jako punktu wyjścia do dalszej eksploracji swojej psychiki | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik korzysta z technik wyobrażeniowych pomagających przywrócić stabilizację systemu nerwowego: praktyka bezpiecznego miejsca, idealnie troskliwego opiekuna, zbierania dobra i wie jak je wykorzystywać w celu dbania o zdrowie i dobrostan | Kryteria weryfikacji znajomość wskazanych technik wyobrażeniowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik wie jak zarządzać swoją energią dzienną i życiową, rozróżnia aktywności karmiące vs wyczerpujące układ nerwowy, wie jak tworzyć właściwe dla zdrowia ramy dnia, by zadbać o swoje samopoczucie | Kryteria weryfikacji znajomość krótkich skutecznych praktyk oddechowych i wyobrażeniowych oraz zasad zarządzania energią | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
- zna podział na trzy systemy zaangażowania emocjonalnego,
- zna cztery jakości samowspółczucia,
- korzysta z technik wyobrażeniowych pomagających przywrócić stabilizację systemu nerwowego,
- wie jak zarządzać swoją energią dzienną i życiową.
Program
Program
- Trzy systemy regulacji emocji i ich wpływ na samopoczucie
- Umysł – ewolucja mózgu i psychoedukacja humanistyczna
- Przejście z nawykowej inklinacji negatywnej do skupienia się na dobrostanie
- Praktyki wyobrażeniowe jako sposób modyfikacji uwarunkowań umysłu na pozytywne odczuwanie i dostrajanie się emocjonalne
- Nauka życzliwości i akceptacji w podejściu do siebie i efekt życzliwości dla utrzymania zdrowia
- Zamiana głosu krytyka wewnętrznego na wewnętrznego sprzymierzeńca
- Gesty samowspółczucia i autoempatii oraz ich wpływ na uzyskanie harmonii i spokoju umysłu
- Przestrzeń na samowspółczucie jako profilaktyka zdrowia psychicznego
- Od izolacji do wspólnego człowieczeństwa w widzeniu siebie w radzeniu sobie z wyzwaniami życia
- Sposoby relaksacji dostosowane do indywidualnych potrzeb
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pliki w pdf, nagrania audio
Warunki uczestnictwa
Szkolenie będzie przeprowadzone w 4 sesjach po 2,5h każda (zajęcia teoretyczne to 3h, zajęcia praktyczne to 7h)
Szkolenie opiera się̨ głównie na warsztatach praktycznych z wykorzystaniem ćwiczeń rozwojowych.
Uczestnicy będą pracować zarówno w parach, trójkach, jak i całą grupą.
Szkolenie odbywa się w formie prezentacji materiału i technik przez trenera oraz pracy własnej uczestników poprzez ćwiczenie wybranych metod.
Szkolenie prowadzone jest w ramach godzin zegarowych, jedna godz. szkolenia to 60 minut, przerwy wliczają się w czas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Podstawa zwolnienia z podatku VAT: świadczenie usług kształcenia zawodowego finansowanych w całości ze środków publicznych – oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane (art. 43. pkt. 1. ust. 29c ustawy o VAT) |