Warunki dostawy INCOTERMS 2020 – praktyczne zastosowanie i minimalizacja ryzyka w transakcjach międzynarodowych
Warunki dostawy INCOTERMS 2020 – praktyczne zastosowanie i minimalizacja ryzyka w transakcjach międzynarodowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
•Pracowników działów importu i eksportu: Którzy zajmują się zawieraniem kontraktów handlowych.
•Menedżerów ds. logistyki i transportu: Odpowiedzialnych za organizację przewozów towarów.
•Specjalistów ds. handlu międzynarodowego: Którzy muszą znać i stosować reguły INCOTERMS.
•Konsultantów i doradców handlowych: Doradzających w zakresie międzynarodowych kontraktów handlowych.
•Przedsiębiorców: Którzy uczestniczą w międzynarodowej wymianie handlowej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy na temat międzynarodowych reguł handlowych INCOTERMS 2020, które regulują obowiązki, koszty i ryzyko związane z dostawą towarów w handlu międzynarodowym. Szkolenie ma na celu zrozumienie i prawidłowe zastosowanie poszczególnych warunków dostawy, co pozwoli uniknąć nieporozumień i sporów handlowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik uzyskuje wiedzę na temat reguł INCOTERMS 2020 i uaktualni wiedzę na temat najlepszych praktyk w handlu międzynarodowym. Uczestnik nabędzie umiejętności prawidłowego wyboru i stosowania warunków dostawy. Uczestnik będzie umiał zwiększyć efektywność operacji handlowych i logistycznych i zmniejszyć ryzyko sporów i nieporozumień kontraktowych.W procesie uczenia się uczestnik nabywa praktyczne umiejętności z zakresu stosowania znowelizowanych przepisów, wykorzystania nowelizacji w praktyce i stosowania przepisów. W zakresie kompetencji społecznych uczestnik ma świadomość stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, dba o przestrzeganie obowiązujących zasad i norm oraz ma świadomość odpowiedzialności za efekty swojej pracy w kontekście społecznym. | Kryteria weryfikacji Aktywne uczestnictwo uczestnika w szkoleniu, zaangażowanie w tematykę szkolenia, wyjaśniania bieżących wątpliwości z prowadzącym usługę, czas na pytania i odpowiedzi. Szkolenie będzie oparte na interakcji z uczestnikami i wspólnym rozwiązywaniu zagadnień z programu usługi. Osiągnięcie efektów będzie weryfikowane poprzez zadawanie ustnych pytań przez trenera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Wprowadzenie do INCOTERMS 2020:
- Historia i rozwój reguł INCOTERMS
- Cel i znaczenie INCOTERMS w handlu międzynarodowym
- Kluczowe zmiany wprowadzone w wersji 2020
2.Podstawowe zasady INCOTERMS 2020:
- oDefinicje i klasyfikacja reguł INCOTERMS
- oPodział na warunki dla wszystkich środków transportu oraz wyłącznie dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
3.Omówienie poszczególnych reguł INCOTERMS 2020:
- EXW (Ex Works): Obowiązki sprzedawcy i kupującego
- FCA (Free Carrier): Warunki dostawy i dokumentacja
- CPT (Carriage Paid To): Przeniesienie ryzyka i ubezpieczenie
- CIP (Carriage and Insurance Paid To): Różnice względem CPT
- DAP (Delivered at Place): Przejęcie ryzyka i odpowiedzialności
- DPU (Delivered at Place Unloaded): Nowość w INCOTERMS 2020
- DDP (Delivered Duty Paid): Kompleksowa dostawa z opłatami celnymi
- FAS (Free Alongside Ship): Specyfika dostawy morskiej
- FOB (Free On Board): Przeniesienie ryzyka na statek
- CFR (Cost and Freight): Warunki dostawy na statek
- CIF (Cost, Insurance and Freight): Ubezpieczenie i koszty transportu.
4.Wyzwania i ryzyka związane z INCOTERMS 2020:
- Ryzyka transportowe i ubezpieczeniowe
- Zagadnienia celne i podatkowe
- Przeniesienie ryzyka i odpowiedzialności między stronami
5.Praktyczne zastosowanie INCOTERMS 2020:
- Jak wybrać odpowiednią regułę INCOTERMS dla danego kontraktu
- Dokumentacja i zapisy kontraktowe związane z INCOTERMS
- Najczęstsze błędy i jak ich unikać
- Przykłady rzeczywistych scenariuszy i case studies
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Warunki dostawy INCOTERMS 2020 | Prowadzący EKSPERT | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto725,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
-
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- W celu dokonania zgłoszenia należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (warunkiem koniecznym jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Na około 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)