Konserwator UTB
Konserwator UTB
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Mechanika i mechatronika
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 18 lat, z wykształceniem min. podstawowym i o dobrym stanie zdrowia, chcące pracować w charakterze konserwatora UTB.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji20-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do egzaminu kwalifikacyjnego przed komisją powołaną przez UDT, a po jego pozytywnym zaliczeniu prowadzi do uzyskania przez kursantów uprawnień do podjęcia pracy na stanowisku konserwatora UTB.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna przepisy dotyczące dozoru technicznego oraz procedury rejestracji, przeglądów i kontroli urządzeń transportu bliskiego (UTB). | Kryteria weryfikacji Omawia zasady dozoru technicznego oraz procedury rejestracji i przeglądów urządzeń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie podstawowe zasady eksploatacji i zastosowanie różnych urządzeń transportu bliskiego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje urządzenia transportu bliskiego i wyjaśnia ich zastosowanie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady bezpiecznej eksploatacji urządzeń transportu bliskiego oraz wymagania związane z ich użytkowaniem. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady eksploatacji i wskazuje najważniejsze elementy związane z bezpieczeństwem pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe mechanizmy i elementy budowy urządzeń transportu bliskiego. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje elementy urządzeń oraz opisuje ich działanie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi odczytywać i interpretować symbole i schematy elektryczne, hydrauliczne oraz pneumatyczne. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje symbole i wyjaśnia działanie przedstawionych systemów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna procedury konserwacyjne, przeglądowe oraz naprawcze urządzeń transportu bliskiego. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza podstawowe czynności konserwacyjne oraz identyfikuje elementy wymagające naprawy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi prowadzić dokumentację konserwacyjną zgodnie z wymaganiami dozoru technicznego. | Kryteria weryfikacji Sporządza i uzupełnia wpisy w księdze konserwacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas konserwacji oraz potrafi zidentyfikować potencjalne zagrożenia. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady BHP i wskazuje środki zapobiegawcze. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik nabywa umiejętności praktyczne w zakresie konserwacji i naprawy urządzeń transportu bliskiego. | Kryteria weryfikacji Wykonuje przeglądy i naprawy pod nadzorem instruktora. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUrząd Dozoru Technicznego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Dozoru Technicznego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Nr | Nazwa zajęć edukacyjnych | Wymiar godzin zajęć edukacyjnych |
1 | Wiadomości o dozorze technicznym. | 2 |
2 | Ogólne wiadomości o urządzeniach transportu bliskiego. | 3 |
3 | Zasady eksploatacji urządzeń. | 3 |
4 | Mechanizmy i elementy urządzeń. | 6 |
5 | Nauka z zakresu czytania symboli i schematów elektrycznych, hydraulicznych i pneumatycznych. | 6 |
6 | Konserwacja, przeglądy i naprawy. | 5 |
7 | Zasady prowadzenia księgi konserwacji i obsługi. | 2 |
8 | BHP i zagrożenia przy pracach konserwacyjnych. | 4 |
9 | Zajęcia praktyczne. | 24 |
Razem: | 55 |
Kurs na konserwatora urządzeń transportu bliskiego (UTB) ma charakter warsztatowy, podczas którego stosowane są wykłady interaktywne oraz ćwiczenia praktyczne. Każdy z uczestników posiada do dyspozycji skrypty, wiedze fachową i dostęp do Internetu. Za pomocą wymienionych narzędzi omawiany jest określony moduł szkolenia. Właściwą jakość szkolenia zapewnia wysoko wyspecjalizowana kadra dydaktyczna, wykorzystująca podczas zajęć własne materiały edukacyjno-szkoleniowe. W czasie szkolenia wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt multimedialny do prowadzenia zajęć teoretycznych oraz właściwe narzędzia do kształcenia praktycznego. Połączenie części teoretycznej z praktyczną nauką zawodu pozwala na szybsze i sprawniejsze opanowanie umiejętności przez kursantów. W celu osiągnięcia jak największej skuteczności nauczania, w czasie trwania kursu wykładowcy używają indywidualnego podejście do uczestników, co pozwala na dostosowanie treści szkolenia do poziomu grupy i zaprezentowanie ich w sposób optymalnie zrozumiały. Słuchacze ośrodka otrzymują obok skryptów materiały w postaci zeszytów i długopisów do sporządzania notatek. Przebieg zajęć teoretycznych i praktycznych oparty na programie nauczania, jest realizowany według ustalonej kolejności zadań i nadzorowany przez wykładowcę. Kursanci przed przystąpieniem do wykonania określonych zadań praktycznych, otrzymują odpowiednią wiedze teoretyczną i instruktarzową, a ich realizacja przebiega pod nadzorem wykładowcy. Program ćwiczeń został opracowany w taki sposób, aby każdy z kursantów mógł opanować wiedzę na konserwatora urządzeń transportu bliskiego. Kurs przygotowuje uczestników do egzaminu przed komisją powołaną przez UDT, a po jego pozytywnym zaliczeniu prowadzi do uzyskania uprawnień do podjęcia pracy na stanowisku Konserwatora UTB.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Grzegorz Respekta | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Mariusz Tokarczyk | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Mariusz Tokarczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Mariusz Tokarczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Zajęcia teoretyczne | Prowadzący Mariusz Tokarczyk | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja (data przybliżona) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto268,33 PLN
- W tym koszt walidacji netto268,33 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Tokarczyk
Specjalizacja: urządzenia transportu bliskiego
Stanowisko: wykładowca/trener
Doświadczenie: 7 lat
Grzegorz Respekta
Specjalizacja: urządzenia transportu bliskiego
Stanowisko: Wykładowca/trener
Doświadczenie: 15 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorski skrypt CSZ Grema
- Przykładowe pytania egzaminacyjne
- notatnik, długopis
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat, wykształcenie min. podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony przez lekarza medycyny pracy.
Informacje dodatkowe
Rozpoczęcie kursu w dniu 21.02.2025, odbędzie się przy ul. Piotra Skargi 7, 33-300 Nowy Sącz
Kontynuacja kursu tj. od dnia 22.02.2025 będzie miała miejsce przy ul. Elektrodowej 45, 33-300 Nowy Sącz.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 27.02.2025 do 20.03.2025. Praktyki mogą odbywać się w oddziale w Nowym Sączu, ul. Elektrodowa 45 lub w oddziale w Myślenicach, ul. Kazimierza Wielkiego 218.
Liczba godzin szkolenia podana jest w godzinach dydaktycznych. Liczba godzin zegarowych odpowiada harmonogramowi. Zajęcia odbywające się w sobotę przewidują dwie przerwy po 15 min, natomiast w tygodniu przewidywana jest jedna przerwa 15 min. Przerwy mogą ulec zmianę, według potrzeb kursantów.
Szkolenie kończy się egzaminem zewnętrznym przed Komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Termin egzaminu wyznacza Urząd Dozoru Technicznego.
Cena szkolenia obejmuje koszty organizacji i przeprowadzenia egzaminu.
Umowa podpisana z WUP.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi