SKUTECZNY LIDER ZESPOŁU: Manager – Mentor – Coach
Możliwość dofinansowania
SKUTECZNY LIDER ZESPOŁU: Manager – Mentor – Coach
Numer usługi 2025/02/03/10513/2538999
2 800,00 PLN
brutto
2 800,00 PLNnetto
116,67 PLNbrutto/h
116,67 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby zarządzające: właściciele firm, managerowie, team liderzy, kierownicy, kierownicy projektów oraz profesjonaliści, którzy na co dzień pracują z zespołami.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji23-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do świadomego pełnienia roli lidera zespołu, prowadzącego wielowymiarową komunikację i czerpiącą z różnych narzędzi psychologicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się. | Kryteria weryfikacji Ocena aktywności uczestników podczas szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Dba o relacje w zespole i motywuje współpracowników. | Kryteria weryfikacji Ocena aktywności uczestników podczas szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zarządza celami. | Kryteria weryfikacji Ocena aktywności uczestników podczas szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Efektywnie zarządza zespołem w sytuacjach kryzysowych oraz konfliktowych. | Kryteria weryfikacji Ocena aktywności uczestników podczas szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia do budowania autorytetu lidera. | Kryteria weryfikacji Ocena aktywności uczestników podczas szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat współczesnych metod zarządzania. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
Dzień I
- Pretest
- Trójkąt Lidera: Zarządzanie - Mentoring - Coaching:
- zadania i odpowiedzialności współczesnego lidera oraz sposoby ich realizacji
- style przywództwa i etapy rozwoju pracownika wg Blanchard’a i Hersay’a
- mentoring i coaching – kluczowe koncepcje, podstawowe zasady, różnice, obszary zastosowania, interesariusze, korzyści i zalety
- mentoring/coaching a mentoringowy/coachingowy styl zarządzania
- mentoring i coaching, a inne działania rozwojowe
- Efektywne połączenie roli Delegującego, Mentora i Coacha:
- kluczowe kompetencje i predyspozycje managera, mentora i coacha
- kodeks etyczny lidera w różnych rolach, znaczenie poufności
- znaczenie kultury organizacyjnej dla podejścia mentoringowego i coachingowego
- Mentoring i coaching jako proces:
- założenia i struktura rozmów mentoringowych i coachingowych
- odpowiedzialności mentor/coach vs. klient/pracownik
- Efektywne spotkania 1 na 1:
- spotkania operacyjne a spotkania mentoringowe i coachingowe
- co sprzyja motywacji pracowników do uczestniczenia w mentoringu i coachingu?
- zasady budowania relacji i wzajemnego zaufania
- reakcje na lęk i strategie budowania poczucia bezpieczeństwa
- Model Zmiany Kurta Lewina
- Krzywa Fishera
Dzień II
- Komunikacja jako podstawa skutecznego zarządzania oraz pracy mentoringowej i coachingowej:
- style funkcjonowania społecznego, a komunikacja z innymi - model DISC
- poziomy komunikacji
- komunikacja pośrednia i bezpośrednia
- język dyrektywny i niedyrektywny
- semantyka komunikacji
- uważność i aktywne słuchanie
- pytania otwarte i zamknięte - czemu służą i kiedy stosować
- wspieranie zrozumienia – parafraza, klaryfikowanie, ogniskowanie
- bariery i blokady komunikacyjne – usunięcia, zniekształcenia, generalizacje
- komunikacja bez przemocy - model NVC Rosenberga
- Wyższy poziom kontaktów ze współpracownikami:
- Analiza Transakcyjna Erica Berne'a: 3 stany ego - Dziecko, Rodzic, Dorosły (reakcje i zachowania); pojęcie transakcji, czyli wymiany komunikatów między osobami; typy transakcji: komplementarna, skrzyżowana, ukryta
- Trójkąt Dramatyczny Karpmana oraz Trójkąt Zwycięzcy Choya
- (Po)mocne pytania w codziennej pracy indywidualnej i zespołowej:
- określanie potrzeb i celów rozwojowych
- budowanie zaangażowania i motywacji
- pobudzanie kreatywności
- wzmacnianie odpowiedzialności i sprawczości
- Motywujące i inspirujące cele w biznesie, mentoringu i coachingu:
- wyznaczanie celów w oparciu o indywidualne czynniki motywujące
- Motywacja 3.0. Daniela Pinka
- osiąganie celów a emocje i odporność psychiczna
- poczucie własnej wartości i inspiracja jako główne czynniki do osiągania najlepszych wyników
- model Carol Dweck
Dzień III
- Wybrane modele i narzędzia mentoringowe i coachingowe:
- SWOT, SMART(ER), EXACT, GROW, 6 C's, VALID, GOLD, OSCAR, STORM, SCORE, ARROW, C-5, Pawie Pióro, Koło Priorytetów, Cel-Bariera-Efekt
- skalowanie stopnia postępów - GAS
- Fundament działania i podejmowania decyzji:
- Piramida Poziomów Diltsa
- techniki pracy z przekonaniami, wartościami i emocjami
- Koncentracja na rozwiązaniach:
- podstawowe założenia Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach
- etapy poszukiwania rozwiązania
- techniki takie jak wizualizacja “cudownej” rzeczywistości, moc wyjątków, wskazywanie zasobów, nadawanie perspektywy
Dzień IV
- Udzielanie informacji zwrotnej:
- ocena pracownicza, feedback "operacyjny", a informacja zwrotna w mentoringu i coachingu
- feedback vs feedforward
- feedback osobisty i krytyczny a subiektywny i opisowy
- model 3D
- Wyzwania w podejściu mentoringowym i coachingowym.
- rodzaje oporu i sposoby radzenia sobie z nimi
- błędy w sposobie myślenia
- Ryzyka i ograniczenia w stosowaniu coachingu i mentoringu w zarządzaniu własnym zespołem:
- oddzielenie roli coacha i mentora od innych ról w miejscu pracy - potencjalne konflikty interesów
- potrzeby pracownika wykraczające poza obowiązki i uprawnienia mentora i coacha
- etyczne wykorzystywanie mentoringu i coachingu - potencjał do nadużyć
- odpowiedzialność związana z udzielaniem porad i dawaniem wskazówek
- Techniki coachingowe pomocne w rozwiązywaniu konfliktów.
- konflikty interpersonalne i ich koszty
- coaching konfliktu a mediacje
- kiedy warto skorzystać z coachingu (obszary, sytuacje)
- proces coachingu konfliktu
- Posttest / walidacja. Zakończenie.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 16
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Trójkąt Lidera: Zarządzanie - Mentoring - Coaching | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Efektywne połączenie roli Delegującego, Mentora i Coacha | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Mentoring i coaching jako proces | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Efektywne spotkania 1 na 1 | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Komunikacja jako podstawa skutecznego zarządzania oraz pracy mentoringowej i coachingowej | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 AT, Trójkąt Dramatyczny Karpmana oraz Trójkąt Zwycięzcy Choya | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Pytania w codziennej pracy indywidualnej i zespołowej (cele, motywacja, kreatywność, odpowiedzialność, sprawczość) | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Motywujące i inspirujące cele w biznesie, mentoringu i coachingu | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Wybrane modele i narzędzia mentoringowe i coachingowe: SWOT, SMART(ER), EXACT, GROW, 6 C's, VALID, GOLD, OSCAR, STORM, SCORE, ARROW, C-5 | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Fundament działania i podejmowania decyzji | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Koncentracja na rozwiązaniach (PSR) | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Narzędzia, modele, techniki dla Lidera | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Udzielanie informacji zwrotnej (feedback vs feedforward, model 3D) | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Wyzwania w podejściu mentoringowym i coachingowym (opór i błędy myślenia) | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Ryzyka i ograniczenia w stosowaniu coachingu i mentoringu w zarządzaniu własnym zespołem | Prowadzący Monika Kasperczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Techniki coachingowe pomocne w rozwiązywaniu konfliktów. Walidacja. Zakończenie. | Prowadzący Dorota Sellmann | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto116,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto116,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Monika Kasperczyk
Liderka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów, coacherka, mentorka, konsultantka marketingowa i zapalona podróżniczka. Prowadzi coaching indywidualny, wspierając ludzi w ich wyzwaniach i potrzebach zarówno na gruncie osobistym, jak i zawodowym.
Współpracuje z przedsiębiorcami i liderami, którzy dostrzegają, że ich własny rozwój oraz skuteczne przywództwo stanowią fundament sukcesu organizacji. Jest absolwentką Szkoły Profesjonalnego Coachingu oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie studiowała zarządzanie i marketing, ukończyła także studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Swoje umiejętności rozwijała również w szkołach we Francji i Australii. Ukończyła kurs Terapii Schematów, Mindfulness Based Stress Reduction oraz wiele innych programów rozwijających jej kompetencje do pracy z ludźmi. Przez wiele lat pełniła funkcje menedżerskie jako liderka zespołów marketingowych oraz CMO, gdzie z równym zaangażowaniem dbała o rozwój organizacji, jak i swoich pracowników oraz podległych liderów. Prowadziła własną butikową agencję marketingową, co pozwoliło jej zdobyć bezcenne doświadczenie w przedsiębiorczości. Obecnie jako konsultantka marketingowa i mentorka wspiera przedsiębiorców i liderów w rozwoju biznesu.
Kiedy tylko możliwe z zapałem odkrywa nowe zakątki świata. Kilkadziesiąt odbytych podróży, w tym jedna dookoła świata, stanowią dla niej nieustanną lekcję o bogactwie kultur i ludzkich historii. Różnorodne doświadczenia pozwalają jej lepiej rozumieć i odpowiad
Współpracuje z przedsiębiorcami i liderami, którzy dostrzegają, że ich własny rozwój oraz skuteczne przywództwo stanowią fundament sukcesu organizacji. Jest absolwentką Szkoły Profesjonalnego Coachingu oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie studiowała zarządzanie i marketing, ukończyła także studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Swoje umiejętności rozwijała również w szkołach we Francji i Australii. Ukończyła kurs Terapii Schematów, Mindfulness Based Stress Reduction oraz wiele innych programów rozwijających jej kompetencje do pracy z ludźmi. Przez wiele lat pełniła funkcje menedżerskie jako liderka zespołów marketingowych oraz CMO, gdzie z równym zaangażowaniem dbała o rozwój organizacji, jak i swoich pracowników oraz podległych liderów. Prowadziła własną butikową agencję marketingową, co pozwoliło jej zdobyć bezcenne doświadczenie w przedsiębiorczości. Obecnie jako konsultantka marketingowa i mentorka wspiera przedsiębiorców i liderów w rozwoju biznesu.
Kiedy tylko możliwe z zapałem odkrywa nowe zakątki świata. Kilkadziesiąt odbytych podróży, w tym jedna dookoła świata, stanowią dla niej nieustanną lekcję o bogactwie kultur i ludzkich historii. Różnorodne doświadczenia pozwalają jej lepiej rozumieć i odpowiad
2 z 2
Dorota Sellmann
Konsultantka HR, liderka zespołów, certyfikowana coach, mentorka, trenerka kompetencji miękkich. Korzysta ze swojego doświadczenia zawodowego pracując z klientami w obszarze przywództwa, tożsamości zawodowej oraz rozwoju pracownika.
Bliskie są jej zagadnienia z zakresu etyki i zgodności, a także dotyczące wypalenia zawodowego. Posiada doświadczenie w różnych obszarach HR, zarządzaniu zespołami w zmianie oraz projektach wynikających z transformacji biznesu. Towarzyszy także osobom dotkniętym chorobą przewlekłą w przywracaniu poczucia stabilizacji i wzmacnianiu sprawczości. Absolwentka m.in. Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego. Wierzy w bogactwo zasobów jednostki pozwalające na życie w zgodzie z osobistymi wartościami. Promuje niezależność w myśleniu i działaniu jako czynniki zwiększające poczucie bezpieczeństwa we wszystkich obszarach życia.
Bliskie są jej zagadnienia z zakresu etyki i zgodności, a także dotyczące wypalenia zawodowego. Posiada doświadczenie w różnych obszarach HR, zarządzaniu zespołami w zmianie oraz projektach wynikających z transformacji biznesu. Towarzyszy także osobom dotkniętym chorobą przewlekłą w przywracaniu poczucia stabilizacji i wzmacnianiu sprawczości. Absolwentka m.in. Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego. Wierzy w bogactwo zasobów jednostki pozwalające na życie w zgodzie z osobistymi wartościami. Promuje niezależność w myśleniu i działaniu jako czynniki zwiększające poczucie bezpieczeństwa we wszystkich obszarach życia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej (na zajęciach) i elektronicznej (po zajęciach).
Informacje dodatkowe
Lokal znajduje się w centrum Krakowa, w strefie B (parking płatny przy ulicy).
Adres
Adres
ul. Powroźnicza 6/2
30-307 Kraków
woj. małopolskie
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego – www.ipri.com.pl
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Dostęp do kuchni
Kontakt
Kontakt
Bożena Czernek
E-mail
biuro@ipri.com.pl
Telefon
(+48) 509 501 476