Kurs: Tworzenie przyjaznego środowiska w miejscu pracy
Kurs: Tworzenie przyjaznego środowiska w miejscu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do pracodawców, menedżerów, pracowników oraz osób odpowiedzialnych za organizację pracy w różnych branżach. Zajęcia są dedykowane osobom, które chcą poprawić atmosferę pracy, wspierać zdrowie psychiczne pracowników i wdrażać praktyki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. W szczególności kurs jest adresowany do:
- Pracodawców i menedżerów odpowiedzialnych za zdrowie psychiczne zespołów.
- Zespołów HR i kadry zarządzającej, którzy chcą budować zdrową kulturę organizacyjną.
- Pracowników pragnących rozwijać umiejętności zarządzania stresem i poprawy komunikacji.
- Osób odpowiedzialnych za organizację pracy wprowadzających elastyczne formy pracy sprzyjające dobrostanowi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników60
- Data zakończenia rekrutacji25-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie promowania zdrowia psychicznego i tworzenia przyjaznego środowiska pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności pozwalające im rozpoznawać i radzić sobie z przyczynami stresu zawodowego oraz wypalenia zawodowego, a także stosować skuteczną komunikację w zespole i budować otwarte, wspierające środowisko pracy. Kurs umożliwi uczestnikom wdrożenie działań sprzyjających zdrowiu psychicznemu, równowadze między życiem zawodowym a prywatnymEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się o ukończeniu szkolenia uczestnicy:Zrozumieją znaczenie zdrowia psychicznego w miejscu pracy oraz czynniki wpływające na jego poprawę. Poznają techniki skutecznej komunikacji, aktywnego słuchania oraz udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Zdobędą wiedzę na temat stresu zawodowego, wypalenia i sposobów ich redukcji. Będą potrafili budować pozytywne relacje w zespole oraz tworzyć inkluzyjne, wspierające środowisko pracy. Rozwiną umiejętności zarządzania różnorodnością oraz promowania dobrostanu psychicznego w organizacji. Opracują narzędzia do poprawy atmosfery i zaangażowania w miejscu pracy. Zwiększą świadomość dotyczącą równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz metod jej osiągania. | Kryteria weryfikacji Ankieta ewaluacyjna – ocena poziomu satysfakcji uczestników, pytania otwarte o wartość szkolenia i propozycje ulepszeń.Realizacja zadań praktycznych – ocena poprawności i kreatywności wykonywanych ćwiczeń, aktywne uczestnictwo w symulacjach. Feedback uczestników – analiza opinii wyrażanych w trakcie szkolenia oraz sesji podsumowujących. Obecność i aktywność – frekwencja oraz stopień zaangażowania w ćwiczeniach i dyskusjach. Obserwacja trenera – monitorowanie współpracy w grupach, gotowości do dzielenia się opiniami i stosowania nowych umiejętności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Specyficzny (S): Zwiększenie zaangażowania i dobrostanu pracowników poprzez wdrożenie strategii wspierających zdrowie psychiczne i przyjazne środowisko pracy.Mierzalny (M): Po zakończeniu szkolenia co najmniej 80% uczestników oceni wzrost swojej wiedzy i umiejętności na poziomie 4 lub 5 w skali 5-stopniowej w ankiecie ewaluacyjnej.
Osiągalny (A): Szkolenie obejmuje praktyczne narzędzia i techniki, które uczestnicy mogą wdrożyć w swoich organizacjach w ciągu 3 miesięcy po kursie.
Realistyczny (R): Program dostosowany do realnych wyzwań pracodawców i pracowników, zgodny z priorytetami KFS 2025.
Określony w czasie (T): W ciągu 6 miesięcy od zakończenia szkolenia min. 50% uczestników wdroży co najmniej jedno rozwiązanie poprawiające dobrostan w miejscu pracy.
Efekt usługi
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie zrozumieć, jak stworzyć przyjazne i wspierające środowisko pracy, które promuje dobrostan psychiczny, redukuje stres i wypalenie zawodowe. Zdobyta wiedza pomoże im w wdrożeniu efektywnych narzędzi komunikacyjnych, budowaniu relacji w zespole, zarządzaniu różnorodnością oraz wspieraniu zdrowia psychicznego w organizacji. Uczestnicy będą w stanie zastosować zdobyte umiejętności w praktyce, aby poprawić atmosferę w miejscu pracy, zwiększyć motywację i zaangażowanie pracowników oraz zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
Efekty weryfikacji:
- Ankieta ewaluacyjna – 80% uczestników oceni pozytywnie szkolenie (ocena 4 lub 5 w skali 5-stopniowej).
- Realizacja zadań praktycznych – przynajmniej 80% uczestników poprawnie zastosuje omówione techniki i narzędzia w zadaniach warsztatowych.
- Feedback uczestników – 90% uczestników będzie w stanie wskazać konkretną wiedzę i umiejętności, które zamierzają wdrożyć w pracy.
- Obecność i aktywność – co najmniej 85% uczestników będzie aktywnie uczestniczyć w szkoleniu i ćwiczeniach.
- Obserwacja trenera – 90% uczestników zaangażuje się w dyskusje, współpracę w grupach oraz aktywność podczas ćwiczeń praktycznych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Ankieta ewaluacyjna: Uczestnicy będą proszeni o wypełnienie ankiety oceniającej szkolenie zarówno w trakcie, jak i po jego zakończeniu. Ankieta pozwoli ocenić stopień przyswojenia wiedzy i umiejętności oraz zadowolenie z przeprowadzonych zajęć.
Ocena zadań praktycznych: Uczestnicy będą mieli do wykonania konkretne zadania warsztatowe, które będą obejmować zastosowanie nabytych umiejętności w symulowanych sytuacjach zawodowych. Zadania te będą oceniane pod kątem poprawności i kreatywności w wykonaniu.
Praca grupowa i dyskusje: Aktywność uczestników podczas pracy w grupach oraz ich udział w dyskusjach będzie monitorowana przez trenera. Uczestnicy będą oceniani na podstawie zaangażowania, współpracy i zdolności do wdrażania przekazanych narzędzi w praktyce.
Obserwacja trenera: Trener na bieżąco oceni postępy uczestników, ich zaangażowanie oraz umiejętności stosowania technik w realistycznych sytuacjach poprzez obserwację i interakcję z grupą.
Plan wdrożenia: Uczestnicy przygotują plan działania dotyczący implementacji zdobytej wiedzy w miejscu pracy. Plan ten będzie oceniany pod kątem realności i zgodności z celami szkolenia.
Certyfikat ukończenia: Po zakończeniu szkolenia i spełnieniu wszystkich kryteriów uczestnicy otrzymają certyfikat, który będzie potwierdzeniem nabytych kompetencji.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Dzień 1: Podstawy tworzenia przyjaznego środowiska pracy
1. Wprowadzenie
o Powitanie uczestników.
o Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
o Ćwiczenie integracyjne: „poznajmy się lepiej”.
2. Czym jest przyjazne środowisko pracy?
o Definicja i kluczowe elementy przyjaznego środowiska pracy.
o Korzyści dla firmy i pracowników.
o Dyskusja grupowa: jakie czynniki wpływają na nasze miejsce pracy?
3. Komunikacja w miejscu pracy
o Rola komunikacji w budowaniu relacji.
o Słuchanie aktywne i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
o Ćwiczenia praktyczne: symulacja rozmów w zespole.
4. Budowanie zaufania i empatii
o Dlaczego zaufanie jest fundamentem współpracy?
o Techniki budowania empatii i zrozumienia.
o Warsztat: Scenariusze konfliktowe i sposoby ich rozwiązywania.
5. Podsumowanie i zadanie domowe
o Refleksja nad zdobytymi umiejętnościami.
o Zadanie: obserwacja swojego środowiska pracy – co działa, co można poprawić?
Dzień 2: Wdrażanie przyjaznego środowiska pracy
1. Wprowadzenie do drugiego dnia
o Omówienie wniosków z zadania domowego.
o Krótka powtórka kluczowych zagadnień z dnia poprzedniego.
2. Motywacja i zaangażowanie pracowników
o Jak motywować siebie i innych?
o Strategie budowania zaangażowania.
o Warsztat: „Motywujące rozmowy w zespole”.
3. Zarządzanie różnorodnością i inkluzją
o Korzyści z różnorodności w miejscu pracy.
o Jak tworzyć inkluzyjne środowisko?
o Przykłady dobrych praktyk.
4. Narzędzia do budowania pozytywnej kultury organizacyjnej
o Regularne spotkania zespołowe i indywidualne.
o Docenianie i nagradzanie pracowników.
o Tworzenie wspólnych przestrzeni do rozmowy i współpracy.
5. Opracowanie planu działania
o Praca w grupach: Identyfikacja problemów i propozycje rozwiązań.
o Prezentacja pomysłów i dyskusja.
o Wspólne stworzenie listy działań do wdrożenia.
6. Podsumowanie i zakończenie
o Refleksja: Co wprowadzimy w życie już teraz?
o Ewaluacja szkolenia i rozdanie certyfikatów uczestnictwa.
Podczas trwania każdego modułu przewidziane są ćwiczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Podstawy tworzenia przyjaznego środowiska pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Wdrażanie przyjaznego środowiska pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Pakiet szkoleniowy – zawierający szczegółowe slajdy prezentacyjne i notatki do każdego z modułów szkoleniowych.
- Podręcznik praktyczny – zawierający techniki i narzędzia do stosowania w miejscu pracy, np. strategie komunikacyjne, metody radzenia sobie ze stresem, narzędzia do budowania inkluzyjności.
- Materiały w formie cyfrowej – dostęp do materiałów online, które mogą być pobrane, aby uczestnicy mogli kontynuować naukę po zakończeniu szkolenia.
- Ćwiczenia praktyczne – zestaw zadań i scenariuszy do wykonania podczas szkolenia oraz po nim, aby pomóc wdrożyć zdobytą wiedzę w codziennej pracy.
- Lista rekomendacji – zawierająca zalecenia dotyczące implementacji strategii zdrowia psychicznego i tworzenia przyjaznego środowiska pracy.
- Konspekt planu działania – narzędzie wspierające uczestników w opracowywaniu indywidualnych planów wdrożenia zdobytej wiedzy w organizacji.
- Certyfikat ukończenia – dokument potwierdzający zdobyte kompetencje, wydawany po pomyślnym zakończeniu szkolenia i spełnieniu kryteriów weryfikacji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
dostęp do komputera stacjonarne/laptopy z systemem operacyjnym Windows, macOS lub Linux, zapewniające możliwość korzystania z aplikacji szkoleniowych i przeglądania materiałów edukacyjnych.
Oprogramowanie do komunikacji online (np. Zoom, Microsoft Teams) w przypadku szkoleń w formie online, z możliwością przesyłania plików, głosowych i wideo.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi