Różnice pokoleniowe w pracy – jak je rozumieć i wykorzystywać?
Różnice pokoleniowe w pracy – jak je rozumieć i wykorzystywać?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do menedżerów, liderów zespołów, specjalistów HR, trenerów wewnętrznych oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami w organizacjach, gdzie współpracują przedstawiciele różnych pokoleń. Uczestnikami mogą być również właściciele firm, kierownicy projektów oraz pracownicy działów rozwoju organizacji, którzy chcą skuteczniej komunikować się i współpracować z osobami z różnych grup wiekowych. Szkolenie jest dedykowane osobom, które chcą zrozumieć różnice w wartościach, motywacjach i stylach pracy różnych pokoleń, a także nauczyć się skutecznych metod budowania relacji, zarządzania konfliktem i dostosowywania procesów zarządzania do potrzeb zespołów międzypokoleniowych. Dzięki szkoleniu uczestnicy zyskają praktyczne narzędzia do poprawy komunikacji, motywowania pracowników oraz budowania bardziej zintegrowanych zespołów w miejscu pracy.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu rozwinięcie kompetencji w zakresie zarządzania zespołami międzypokoleniowymi. Uczestnicy zdobędą wiedzę o charakterystyce i motywacjach różnych pokoleń, nauczą się skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz dostosowywania stylu zarządzania do potrzeb zespołu. Poznają techniki delegowania zadań, udzielania feedbacku i motywowania pracowników, co przełoży się na lepszą współpracę i efektywność organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje różnice w wartościach i stylach pracy różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kluczowe cechy i motywatory charakterystyczne dla pokoleń Boomers, X, Y, Z. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje skuteczne techniki komunikacji międzypokoleniowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie narzędzia komunikacyjne do różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje konflikty wynikające z różnic pokoleniowych w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje źródła konfliktów i dobiera odpowiednie strategie ich rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje styl zarządzania do potrzeb zespołu międzypokoleniowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje odpowiednie metody delegowania, motywowania i udzielania feedbacku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- Wprowadzenie do szkolenia
- Pre Test
- Przedstawienie celów i harmonogramu
- Integracja uczestników
- Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy
- Boomers, Generacja X, Y, Z – cechy, wartości, oczekiwania
- Kluczowe motywatory i podejście do pracy różnych pokoleń
- Style pracy i komunikacja międzypokoleniowa
- Preferencje dotyczące środowiska pracy i narzędzi
- Najczęstsze bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania
- Budowanie relacji i zarządzanie zespołem międzypokoleniowym
- Budowanie zaufania między pracownikami różnych pokoleń
- Strategie rozwiązywania konfliktów w zespołach wielopokoleniowych
Dzień 2
- Delegowanie zadań i zarządzanie zespołem
- Różnice w podejściu do delegowania i przyjmowania poleceń
- Dostosowanie stylu zarządzania do oczekiwań różnych pokoleń
- Motywowanie pracowników różnych pokoleń
- Skuteczne systemy motywacyjne dostosowane do grup wiekowych
- Oczekiwania dotyczące równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
- Feedback i rozwój zawodowy
- Udzielanie i przyjmowanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- Dostosowanie programów szkoleniowych i mentoring międzypokoleniowy
- Podsumowanie i sesja pytań
- Kluczowe wnioski i omówienie dobrych praktyk
- Dyskusja i wymiana doświadczeń
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do szkolenia, pre-test, przedstawienie celów i harmonogramu, integracja uczestników | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy – Boomers, Generacja X, Y, Z: cechy, wartości, oczekiwania, kluczowe motywatory i podejście do pracy różnych pokoleń | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Style pracy i komunikacja międzypokoleniowa, preferencje dotyczące środowiska pracy i narzędzi, najczęstsze bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Budowanie relacji i zarządzanie zespołem międzypokoleniowym – budowanie zaufania, strategie rozwiązywania konfliktów | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Delegowanie zadań i zarządzanie zespołem – różnice w podejściu do delegowania i przyjmowania poleceń, dostosowanie stylu zarządzania do różnych pokoleń | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Motywowanie pracowników różnych pokoleń – skuteczne systemy motywacyjne, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Feedback i rozwój zawodowy – udzielanie i przyjmowanie konstruktywnej informacji zwrotnej, programy szkoleniowe i mentoring międzypokoleniowy | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie i sesja pytań | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Chyb
oraz Gminnych, a także dla organizacji pozarządowych. Doświadczenie w marketingu politycznym jako szef kampanii wyborczych, oraz specjalista w zarządzaniu zespołami handlowców.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 20 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie zaplanowane jest jako dwudniowe, w każdym dniu przewidziane są dwie przerwy po 10 min oraz jedna obiadowa- wliczone w czas szkolenia.Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701). Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz uczestnictwo w 80% zajęć.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi