Moderowanie i prowadzenie spotkań tematycznych
Moderowanie i prowadzenie spotkań tematycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za organizowanie i moderowanie spotkań oraz osób, które chcą poprawić swoje umiejętności w zakresie prowadzenia spotkań oraz zarządzania grupami. Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji08-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności moderowania spotkań, koncentrowania uwagi uczestników oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywnej moderacji, w tym z rolą mowy ciała, technikami pracy z grupą i sposobami zarządzania energią w trakcie spotkania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Radzi sobie w trudnych sytuacjach podczas spotkań | Kryteria weryfikacji wyjaśnia sposób działania oraz uzasadnia wybór zastosowanej techniki w odpowiedzi na trudną sytuację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się technikami aktywizującymi grupę | Kryteria weryfikacji umiejętnie dopasowuje technikę aktywizującą do tematyki i celu spotkania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia efektywność zastosowanej techniki (np. na podstawie zaangażowania uczestników lub osiągniętych wyników) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prowadzi spotkania w sposób profesjonalny i ukierunkowany na konkretne cele | Kryteria weryfikacji jasno komunikuje cel spotkania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji elastycznie reaguje na odchylenia od planu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji kontroluje przebieg dyskusji i zapewnia strukturę spotkania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Etapy prowadzenia moderacji
Bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób osoba prowadząca spotkanie grupowe czy odpowiedzialna za przeprowadzenie moderacji dobierze przedstawiane treści. Dyskusja nie może być ani zbyt syntetyczna i krótka, ani zbyt rozwlekła. Podstawowym warunkiem sukcesu jest zatem dobre merytoryczne przygotowanie i to zarówno od strony wyboru treści, jak i od strony wyglądu zewnętrznego i przygotowanych materiałów. Nic tak nie zniechęca słuchaczy do danej osoby czy zagadnień, jak źle przygotowane materiały lub nieprzygotowany prowadzący.
MODUŁ II
Ogólne zasady prowadzenia moderacji - co stosować, a czego unikać?
- budowanie wizerunku moderatora,
- rola wprowadzenia – wpływ na nastawienie uczestników,
- zachowania werbalne i niewerbalne oraz ich wpływ na przebieg spotkania,
- umiejętności związane z przekazywaniem informacji,
- umiejętności zadawania pytań i zbierania informacji od uczestników,
- umiejętności związane z podsumowywaniem informacji.
MODUŁ III
Techniki projektowania spotkania
- środki przekazywania informacji oraz umiejętność doboru treści do rodzaju grupy oraz wstępnej diagnozy potrzeb uczestników,
- techniki pracy z grupą – krótki przegląd metod i zasad,
- projektowanie nowych metod i technik pracy z grupą.
MODUŁ IV
Sposoby koncentrowania uwagi oraz kierowanie poziomem energii uczestników spotkania
- kluczowe prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
- niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
- werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
- techniki aktywizujące i stabilizujące poziom energii słuchaczy,
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na celu (zadaniu),
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na uczestnikach,
- umiejętność równoważenia tendencji do koncentracji na celu i tendencji do reagowania na potrzeby słuchaczy.
MODUŁ V
Praktyczne umiejętności prowadzenia spotkania, style prowadzenia moderacji
- analiza korzyści i zagrożeń związanych z zastosowaniem różnych stylów prowadzenia spotkania (styl ustrukturalizowany – nieangażujący a styl otwarty - angażujący),
- zależność pomiędzy osobowością i doświadczeniem prowadzącego a wyborem stylu prowadzenia spotkania,
- cel stawiany przed uczestnikami a styl prowadzenia spotkania,
- potrzeby grupy a styl prowadzenia spotkania,
- wielkość grupy a styl prowadzenia spotkania.
MODUŁ VI
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie spotkania z grupą
- reagowanie na trudne pytania,
- radzenie sobie z brakiem zainteresowania,
- możliwe reakcje na wątpliwości i zastrzeżenia słuchaczy,
- radzenie sobie z nadmierną aktywnością uczestników spotkania,
- możliwości poradzenia sobie z atakiem ze strony grupy,
- sposoby radzenia sobie z przeżywanym stresem.
MODUŁ VII
Ja jako moderator dyskusji w grupie – ćwiczenia doskonalące własne umiejętności pracy z grupą
- analiza własnego stylu prowadzenia spotkań/ moderacji,
- poszukiwanie nowych technik i sposobów pracy z grupą – zapobieganie rutynie i ćwiczenia z zakresu zwiększania własnej elastyczności
- w kontakcie z grupą,
- uzyskanie informacji zwrotnych na temat swoich mocnych i słabych stron w pracy z grupami (wyznaczenie obszaru do dalszej pracy),
- poszukiwanie optymalnych rozwiązań dla pojawiających się w grupie sytuacji trudnych.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł V | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VI | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VII | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 029,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Orlik-Marciniak
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 100 dni szkoleniowych z tematyki moderowania i prowadzenia spotkań.
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, wystąpień publicznych, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi