Zarządzanie zmianą i adaptacja
Zarządzanie zmianą i adaptacja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób na różnych stanowiskach:
• Kadra menedżerska i liderzy zespołów
• Projektanci zmian i członkowie zespołów projektowych
• HR i działy odpowiedzialne za rozwój organizacji
• Przedsiębiorcy i właściciele firm
Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania zmianami w organizacji. Uczy, jak komunikować decyzje w sposób angażujący, wspiera rozwój umiejętności pozyskiwania informacji zwrotnych oraz moderowania dyskusji, co pozwala na efektywne rozwiązywanie problemów i budowanie porozumienia w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie planuje i wdraża procesy zmian w organizacji | Kryteria weryfikacji identyfikuje obszary wymagające zmiany na podstawie analizy sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uwzględnia kluczowe ryzyka oraz strategie ich minimalizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętnie komunikuje decyzje i angażuje zespół w proces zmian | Kryteria weryfikacji przekazuje decyzje w sposób jasny, precyzyjny i dostosowany do odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje i reaguje na obawy oraz opór pracowników wobec zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje uzasadnienia dla swoich działań i reaguje na trudnesytuacje | Kryteria weryfikacji formułuje argumenty oparte na danych, faktach lub analizach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje powiązanie działań z celami organizacji lub potrzebami zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy w godz. 9:00 - 16:00 - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Proces zarządzania zmianą
- zmiana – rewolucja czy ewolucja?
- stereotypy dotyczące zmiany,
- diagnoza sytuacji bieżącej,
- przygotowanie się do zmiany,
- przewidywany proces zmian,
- schemat przygotowywania zmian.
MODUŁ II
Psychologia zarządzania zmianami
- przyczyny wprowadzania zmian w organizacjach,
- reakcje psychologiczne ludzi w odpowiedzi na zmiany,
- opór przed zmianą jako naturalna konsekwencja pojawiania się nowych wyzwań,
- różne formy i przejawy oporu wobec zmian – jak go rozpoznawać?
MODUŁ III
Komunikowanie zmian
- umiejętne komunikowanie zmian jako podstawa łagodzenia nastrojów w sytuacji przekształceń,
- brak własnego przekonania jako jeden z głównych powodów niepowodzeń w procesie przekonywania innych,
- wykorzystywanie różnych kanałów informacyjnych dla komunikowania zmian,
- różne sposoby poszukiwanie korzyści dla wprowadzanych zmian,
- umiejętność angażowania ludzi w proces zmian – podstawowe mechanizmy partycypacji.
MODUŁ IV
Umiejętność uzasadniania decyzji
- znaczenie umiejętności budowania uzasadnień,
- rola precyzji i sprawdzania zrozumienia w procesie przekazywania decyzji,
- umiejętność przekonywania odbiorców – rola argumentacji,
- wysłuchanie i zrozumienie stanowiska drugiej strony jako punkt wyjścia do budowania porozumienia,
- komunikowanie niepopularnych decyzji i radzenie sobie z negatywnymi reakcjami zespołu,
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych – złości, niechęci, personalnego ataku.
MODUŁ V
Umiejętność pozyskiwania informacji zwrotnej
- sposoby zbierania informacji zwrotnych (zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania),
- aktywne słuchanie (zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia) jako sposób zbierania informacji o nastawieniu pracowników do wdrażanych zmian,
- informacja zwrotna jako podstawa identyfikowania możliwych zagrożeń w procesie wdrażania zmiany,
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań,
- pobudzanie kreatywności pracowników w procesie poszukiwania rozwiązań,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia,
- umiejętność moderowania dyskusji w grupie.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł II i III | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł IV i V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 168,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto194,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 180 dni szkoleniowych z tematyki zarządzania zmianą.
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi