Mezoterapia igłowa i mikroigłowa, lipoliza iniekcyjna- wprowadzenie do zielonej kosmetologii estetycznej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Mezoterapia igłowa i mikroigłowa, lipoliza iniekcyjna- wprowadzenie do zielonej kosmetologii estetycznej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest adresowane do osób z branży beauty które:
- chcą zdobyć praktyczne umiejętności związane z ekologicznym wykonywaniem zabiegów mezoterapii igłowej, mikroigłowej i lipolizy iniekcyjnej w sposób przyjazny dla środowiska
- są zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności w zakresie ekologicznych zabiegów kosmetycznych.
- są pasjonatami ekologii i świadomej pielęgnacji, którzy chcą nauczyć się korzystać z innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji06-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Mezoterapia igłowa i mikroigłowa, lipoliza iniekcyjna-wprowadzenie do kosmetologii estetycznej” jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego, świadomego przeprowadzania zabiegów z użyciem innowacyjnych igieł, specjalistycznego ekologicznego sprzętu oraz preparatów do mezoterapii oraz lipolizy iniekcyjnej w obszarze twarzy, szyi, dekoltu, owłosionej skóry głowy oraz całego ciała zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju ze szczególną dbałością o ochronę środowiska naturalnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia na czym polegają przepisy BHP w gabinecie, prezentuje niezbędne karty klienta oraz zgody na wykonanie zabiegu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia posługuje się wiedzą na temat zasad BHP i ekologii obowiązujących w ZIELONYM gabinecie kosmetologicznym tzn.Uczestnik rozróżnia które karty i zgody klienta są niezbędne do wypełnienia przed przystąpieniem do zabiegu mezoterapii igłowej oraz lipolizy iniekcyjnej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia systemy elektronicznego przechowywania danych pacjentów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (minimalizacja użycia papieru, miniamalizacja zużycia odpadów.) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia anatomie twarzy minimalizując ryzyko powikłań pozabiegowych.Wyjaśnia budowę skory co przyczynia się do pracy w odpowiedniej warstwie skory. Buduje świadomość wpływu stresu na jakość skóry oraz charakteryzuje i stosuje metody redukcji stresu zgodnie z zasadami Zrównoważonego Rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje anatomie twarzy, ze szczególnym uwzględnieniem tętnic i żył.Uczestnik omawia budowę skory i zastosowuje te znajomość do pracy w odpowiedniej warstwie skóry. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje skutki stresu wywołane kortyzolem oraz definiuje techniki relaksacyjne ( oddechowe ) w celu obniżenia poziomu stresu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia, na czym polega zabieg mezoterapii igłowej i lipolizy iniekcyjnej oraz jego pozytywny wpływ na kondycję skóry. Wymienia techniki pracy przy zabiegu mezoterapii igłowej i mikroigłowej oraz lipolizy iniekcyjnej ze szczególną dbałością o środowisko - preparaty bez niklu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje mechanizm działania zabiegu mezoterapii igłowej i mikroigłowej oraz lipolizy iniekcyjnej, wskazuje na jego funkcje regeneracyjne, odżywcze, anti-aging i spowolnienie procesów starzenia się skory oraz ogólna poprawę wyglądu.Uczestnik wyjaśnia jak precyzyjnie wykonać wkłucia technika napage, głębokiej mezoterapii i technika mikrodepozytów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia przyjazne dla środowiska narzędzia do zabiegów pozbawione niklu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia wskazania przed zabiegowe i pozabiegowe celem minimalizowania ryzyka powikłań.Uczestnik wymienia rodzaje powikłań, które niosą za sobą zabiegi mezoterapii igłowej oraz lipolizy iniekcyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zalecenia przedzabiegowe oraz pozabiegowe minimalizujące ryzyko powikłań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje negatywne skutki zabiegów, w tym reakcja alergiczna czy szok anafilaktyczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia preparaty oraz sprzęt stosowany podczas zabiegów mezoterapii igłowej i mikroigłowej oraz lipolizy iniekcyjnej. Wyjaśnia sposób doboru preparatu do problemu skórnego klienta w sposób najbardziej przyjazny dla środowiska. | Kryteria weryfikacji definiuje proces doboru preparatu do potrzeb skóry klienta, wskazuje konkretna technikę pracy oraz niezbędny innowacyjny sprzęt do jej wykonania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia innowacyjny sprzęt z dbałością o zwiększoną efektywność energetyczną oraz zmniejszenie śladu węglowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia poszczególne etapy zabiegu/ plan pracy zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia procedurę przygotowania klienta do zabiegu oraz wykonania zabiegu mezoterapii igłowej, mikroigłowej oraz lipolizy iniekcyjnej w sposób proekologiczny z dbałością o środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pokazuje prace na tzw. skorkach, wykonanych z ekologicznych materiałów, do nauki mikronakłuwania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia procedurę zabiegowa/ plan zabiegowy na tzw. skorkach, wykonanych z materiałów biodegradowalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza zabieg mezoterapii igłowej, mikroigłowej i lipolizy iniekcyjnej w sposób innowacyjny, w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo przygotowuje urządzenia oraz klienta do zabiegu, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo zabiegu ze szczególną troską o środowisko naturalne.Uczestnik przeprowadza zabieg w sposób precyzyjny, wykorzystując zdobyta wiedze o środowisku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza zabieg w sposób precyzyjny, wykorzystując zdobyta wiedze o środowisku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant buduje swiadomość i szacunekdla środowiska poprzez wdrażanie zasad ekologii w medycynie estetycznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje biodegradowalne produkty używane do wykonywanego zabiegu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża minimalizacjeodpadów medycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik zwiększa efektywność energetyczną w gabinecie poprzez wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia oraz innowacyjnego sprzętu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wdraża skuteczną komunikacjęinterpersonalną oraz rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem | Kryteria weryfikacji wdraża techniki rozwiązywania sporów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje kanały komunikacjiinterpersonalnej pisemny i ustny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się wyznacza ścieżkę samokształcenia | Kryteria weryfikacji wyznacza cele i stosuje samodzielnie techniki ich realizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: wprowadzenie do mezoterapii igłowej, mikroigłowej oraz lipolizy iniekcyjnej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju
- Wyjaśnienie, na czym polega innowacyjność prezentowanej techniki mezoterapii mikroigłowej, igłowej oraz lipolizy iniekcyjnej oraz pozytywny wpływ tych technik na ochronę środowiska/ wykluczenie niklu
- Omówienie zasad BHP gabinetu, mające na celu zapewnianie bezpiecznego środowiska zarówno dla pracowników, jak i klientów.
-Wyjaśnienie zasadności wymogów BHP, aby zapobiegać zakażeniom oraz innym zagrożeniom zdrowotnym, które mogą wystąpić w trakcie wykonywania zabiegów kosmetologicznych.
- Omówienie higieny osobistej i ochronnej pracowników, takich jak regularne mycie rak czy używanie jednorazowych, biodegradowalnych rękawiczek i maseczek.
- Sterylizacja i dezynfekcja narzędzi oraz czystość i dezynfekcja powierzchni i wyposażenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Bezpieczne przechowywanie i stosowanie substancji chemicznych które minimalizuje ryzyko powikłań, dbając jednocześnie o środowisko/ zwiększona efektywność energetyczna.
-Budowanie świadomości ekologicznej wśród pracowników oraz schemat postępowania w sytuacjach awaryjnych, oraz udzielanie pierwszej pomocy/ planowanie pracy w sytuacjach awaryjnych
-Bezpieczeństwo elektryczne i ergonomiczne stanowiska pracy z uwzględnieniem minimalizowania ryzyka dolegliwości mięśniowo-szkieletowych u pracowników
-Omówienie zasad utylizacji odpadów i zmniejszenia śladu węglowego
-Omówienie zgód na zabieg, oraz kart klienta, które są kluczowe dla zabiegowca pozwalające ocenić czy nie ma przeciwskazań zdrowotnych do wykonania zabiegu oraz zminimalizować ryzyko reakcji alergicznych czy powikłań.
-Informacje z kart pozwalają dobrać odpowiednie produkty i techniki, co zwiększa bezpieczeństwo i skuteczność zabiegu a także buduje zaufanie klienta.
Moduł 2: Budowa skory i anatomia twarzy.
-Omówienie anatomii twarzy w celu zrozumienia rozmieszczenia mięśni, naczyń krwionośnych i nerwów.
-Omówienie budowy skory w celu minimalizowania ryzyka powikłań oraz zapewnienia lepszych efektów estetycznych i komfortu klienta.
- omówienie wpływu stresu na jakość skóry oraz technik relaksacyjnych zmniejszających ilość wydzielonego kortyzolu
Moduł 3: Przedstawienie mechanizmu działania innowacyjnej techniki mezoterapii igłowej, mikroigłowej i lipolizy iniekcyjnej oraz efektów zabiegów. Omówienie technik pracy z dbałością o Ochronę środowiska.
-Wyjaśnienie działania mechanizmu precyzyjnych wkłuć w celu osiągnięcia satysfakcjonujących efektów zabiegowych takich jak rewitalizacja czy zagęszczenie skóry.
-Wyjaśnienie działania mechanizmu lipolizy iniekcyjnej w celu redukcji tkanki tłuszczowej.
-Wyjaśnienie różnic pomiędzy mezoterapią igłową a mikroigłową/ zastosowanie narzędzi bez niklu
-Omówienie technik pracy w mezoterapi igłowej oraz zwrócenie uwagi na odpowiedni dobór danej techniki do obszaru ciała.
-Omówienie techniki pracy w lipolizie iniekcyjnej.
Moduł 4: Zaprezentowanie zaleceń przed zabiegowych i pozabiegowych maksymalizujących bezpieczeństwo pacjenta i środowiska, skuteczność oraz trwałość efektów.
-Omówienie zaleceń przedzabiegowych, mających na celu zmniejszenie ryzyka podrażnień.
-Wyjaśnienie zaleceń pozabiegowych chroniących proces regeneracji, zapobiegających przed czynnikami, które mogłyby osłabić rezultaty.
-Przedstawienie powikłań pozabiegowych z rozróżnieniem ich na lekkie, umiarkowane, ciężkie.
Moduł 5: Charakterystyka preparatów stosowanych do zabiegu mezoterapi igłowej, mikro igłowej oraz lipolizy iniekcyjnej, odpowiedni ich dobór do problemu skórnego. Zastosowanie sprzętu.
-Omówienie mezokoktajli dostępnych na rynku i odpowiedni ich dobór do problemów skórnych.
- charakterystyka dostępnych narzędzi do wykonania zabiegów takich jak igła, kartridż,roler.
- wybór proekologicznych, innowacyjnych preparatów bezpiecznych dla pacjenta oraz dla środowiska, oraz dobór narzędzi pozbawionych NIKLU
Moduł 6: Omówienie etapów zabiegu.
-Wyjaśnienie procedury od przygotowania skory po zakończenie i pielęgnacje pozabiegowa.
-Podkreślenie znaczenia wiedzy z tego zakresu zapewnia spójność i poprawność wykonywania zabiegu, minimalizuje ryzyko błędów oraz zwiększa bezpieczeństwo i komfort klienta.
Moduł 7: Praca na skórkach edukacyjnych.
-Podkreślenie korzyści pracy na skorkach edukacyjnych w celu precyzyjnego opanowania techniki mikronakłówania bez ryzyka dla rzeczywistej skory klienta.
-zaprezentowanie korzyści pracy na skórkach edukacyjnych takich jak ćwiczenie ręki, naukę odpowiedniego nacisku, głębokość wkłuwania igły oraz kontroli nad urządzeniem.
Moduł 8: Praca praktyczna.
-Podkreślenie kluczowego znaczenia warsztatu praktycznego, który umożliwia kursantom zdobycie doświadczenia w wykonywaniu zabiegu pod okiem doświadczonego instruktora w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
-Podkreślenie korzyści płynących z warsztatu praktycznego umożliwiającego doskonalenie techniki wkłuwania igły, nauki kontrolowani głębokości i nacisku, a także odpowiedniego doboru preparatów.
Moduł 9: WALIDACJA
Szkolenie jest rozliczane w godzinach dydaktycznych, gdzie 1 godzina dydaktyczna = 45 minut.
Różnica między całkowitą liczbą godzin szkolenia a harmonogramem wynika z przerw.
Przykład: 10 godzin dydaktycznych = 7,5 godziny zegarowej + 2 przerwy po 30 minut.
Przerwy nie są wliczane do czasu szkolenia.
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
1. Świadomość i szacunek dla środowiska
2.Obsługiwanie innowacyjnych technologii przyjaznej człowiekowi i ochronie
środowiska - innowacyjny sprzęt do mezoterapii, którego części elementarne - kartridże pozbawione są niklu.
3.Wykonywanie czynności w zakresie medycyny estetycznej w sposób przyjazny
dla środowiska -długofalowy efekt, urządzenia energooszczędne o obniżonym poziomie hałasu Eco spin
4.Planowanie pracy, analizowanie efektywności pracowniczej
5.Tworzenie receptur/ koktajli do mezoterapii na bazie produktów naturalnych
6.Zwiększenie efektywności energetycznej dzięki stosowaniu energooszczędnego oświetlenia oraz innowacyjnego sprzętu
7.Promowanie zielonej wiedzy
8.Redukcja i zarządzanie odpadami w
9.Umiejętność pracy zespołowej
10.Umiejętności komunikacyjne
11.Planowanie oparte na logicznym myśleniu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł 2 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 3 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 PRZERWA | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 4 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 PRZERWA | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 MODUŁ 5 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł 6 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 MODUŁ 7 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 8 | Prowadzący Jowita Ciura | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 MODUŁ 9 - WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jowita Ciura
Doświadczenie : 2018 - do nadal Kosmetologia Estetyczna Jowita Ciura
Stanowisko : Kosmetolog i szkoleniowiec
Ostatnia aktualizacja wiedzy w obszarze medycyny estetycznej: WRZESIEŃ 2023 r. Ostatnia aktualizacja wiedzy w obszarze ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU CZERWIEC 2024 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Warunki organizacyjne zapewniane przez organizatora obejmują:
- W pełni wyposażony gabinet, stworzony z myślą o kompleksowej realizacji szkolenia.
- Sale szkoleniową, zapewniającą odpowiednie warunki do prowadzenia zarówno teoretycznej, jak i praktycznej części kursu.
- Zapewnienie niezbędnych materiałów i akcesoriów do pracy, włączając w to kartridże, igły, płyny dezynfekcyjne, kosmetyki oraz różnorodne preparaty dostępne na rynku.
- Przygotowanie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika w postaci wydrukowanego skryptu dotyczącego tematu szkolenia.
- Zazwyczaj jeden uczestnik pracuje na pięciu modelkach, z których każda może udostępnić kilka obszarów zabiegowych do pracy dla kursantów.
Informacje dodatkowe
Koszt kursu możliwy jest ze stawką zwolnione w przypadku uzyskania przez Uczestnika dofinansowania na poziomie min. 70%. Podstawa
prawna: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w
sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2020 r. poz. 1983). W pozostałych
przypadkach faktura z VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi