Kurs Kancelaryjno Archiwalny I stopnia z egzaminem
Możliwość dofinansowania
Kurs Kancelaryjno Archiwalny I stopnia z egzaminem
Numer usługi 2025/01/14/155830/2500429
1 720,77 PLN
brutto
1 399,00 PLNnetto
95,60 PLNbrutto/h
77,72 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kto powinien wziąć udział?
- Przedstawiciele zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego,
- Aktualni oraz przyszli pracownicy zajmujący się archiwizacją,
- Referenci ds. administracyjnych,
- Osoby odpowiedzialne za porządkowanie dokumentacji,
- Nowi pracownicy przejmujący obowiązki związane z archiwum,
- Kierownictwo zainteresowane organizacją dokumentacji,
- Osoby poszukujące praktycznej wiedzy z zakresu archiwistyki,
- Pracownicy firm prywatnych w zakresie archiwizacji dokumentów,
- Wszyscy zainteresowani tematyką, chcący podnieść swoje kwalifikacje lub zmienić branżę.
Usługa adresowana również do Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery i Uczestników Projektu Nowy Start w Małopolsce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem tego szkolenia jest przede wszystkim przygotowanie uczestników do efektywnego i zgodnego z przepisami prawa zarządzania archiwum zakładowym lub składnicą akt, a także umożliwienie im zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu archiwistykiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wymienia przepisy prawne dotyczące zarządzania i archiwizacji dokumentacji | Kryteria weryfikacji Omawia i interpretuje kluczowe akty prawne, w tym Ustawę o ochronie danych osobowych, a także odnosi się do ich stosowania dla procesów archiwalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje normatywy kancelaryjno-archiwalne | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i stosuje w praktyce instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykaz akt oraz instrukcje archiwalne do prawidłowego zarządzania dokumentacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia metody klasyfikacji i kwalifikacji dokumentacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i stosuje odpowiednie metody klasyfikacji i kwalifikacji dokumentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje dokumentację do archiwum zakładowego | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady przygotowania i zabezpieczania dokumentacji do długotrwałego przechowywania, a także wskazuje zasady zarządzania procesem przekazywania dokumentacji do archiwum. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje postępowanie z dokumentacją w przypadku zmian organizacyjnych | Kryteria weryfikacji Analizuje i stosuje procedury bezpiecznego i zgodnego z przepisami postępowania z dokumentacją w sytuacjach takich jak ustanie działalności jednostki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje procedury udostępniania i wycofywania dokumentacji | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady zarządzania procesem udostępniania i wycofywania dokumentacji z archiwum zakładowego, w tym stosowania zasad wynikających z wytycznych archiwów państwowych dotyczących porządkowania dokumentacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
Dzień 1:
- Podstawy prawne zarządzania dokumentacją.
- Najważniejsze akty prawne dotyczące archiwizacji
- Omówienie wpływu Ustawy o ochronie danych osobowych na okresy przechowywania, ograniczone przechowywanie, integralność i rozliczalność
- Słowniczek pojęć kancelaryjno-archiwalnych
- Nadzór nad dokumentacją i prawo do przeprowadzania kontroli prowadzenia dokumentacji przez archiwa państwowe.
- Normatywy kancelaryjno-archiwalne regulujące postępowanie z dokumentacją w danej jednostce organizacyjnej (zakres przedmiotowy i znaczenie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji archiwalnej).
- Czynności i procedury kancelaryjne, wpływające na prawidłową archiwizację dokumentacji.
- Organizacja pracy kancelaryjnej i systemy kancelaryjne
- Czynności sekretariatu przy wpływach i wysyłce korespondencji.
- Podstawowe pojęcia związane z pracą biurową: akta sprawy, dekretacja, akceptacja, dokument elektroniczny, sprawa, metadane, komórka organizacyjna, pieczęć wpływu i wysyłki, rejestr, skład chronologiczny, odwzorowanie cyfrowe, itp.
- Obieg dokumentacji i czynności kancelaryjne (przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie przesyłek; akceptacja, podpisywanie i wysyłanie pism).
- Klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji w podmiocie. Kryteria wartościowania dokumentacji. Konstrukcja i znaczenie jednolitego rzeczowego wykazu akt.
- Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej, a także rozwiązaniu stosunku pracy z osobami zatrudnionymi.
- Ćwiczenia indywidualne z zakresu klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w oparciu o wykaz akt.
Dzień 2:
- Obowiązki komórek organizacyjnych w odniesieniu do dokumentacji zakończonej.
- Przygotowanie teczek rzeczowych do przekazania do archiwum zakładowego.
- Środki ewidencyjne dokumentacji
- Dobór właściwych formularzy dla opracowywanej dokumentacji (w tym spisy zdawczo-odbiorcze informatycznych nośników danych, dokumentacji technicznej, kartograficznej, audiowizualnej).
- Ustalanie okresu przechowywania dokumentacji z uwzględnieniem problematyki dokumentacji odziedziczonej, obcej oraz zasad weryfikacji kwalifikacji archiwalnej i ustalenia „kategorii archiwalnej wyższej”.
- Problem archiwizacji informacji publikowanych/zamieszczanych przez pracowników w Internecie. Sankcje karne przewidziane prawem w zakresie utraty, zagubienia lub ukrycia dokumentów.
- Organizacja archiwum zakładowego lub składnicy akt. Prawa i obowiązki archiwisty zakładowego. Wymogi lokalowe i techniczne zabezpieczenie dokumentacji. Gromadzenie i układ dokumentacji w magazynach archiwalnych.
- Udostępnianie i wycofanie dokumentacji w archiwum zakładowym.
- Wpływ wytycznych archiwów państwowych na porządkowanie dokumentacji (wskazówki metodyczne NDAP dla akt osobowych, projektów unijnych, kopert dowodowych, teczek kierowców, itp.).
- Pojęcie ekspertyzy archiwalnej i jej umiejscowienie w przepisach prawnych. Zasady wnioskowania o ekspertyzę archiwalną.
- Ćwiczenia indywidualne z zakresu opisu i ewidencji dokumentacji
Dzień 3:
- Porządkowanie dokumentacji złożonej w archiwum w stanie nieuporządkowanym. Etapy prac porządkowych, przynależność zespołowa, segregacja i systematyzacja, opis teczek rzeczowych, inwentaryzacja.
- Analiza procesu brakowania dokumentacji w świetle obowiązujących procedur archiwalnych.
- Kto odpowiada za brakowanie akt w podmiocie i jak często należy je przeprowadzać? Udział komórek merytorycznych w ocenie wartości dokumentacji.
- Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego: opis teczek rzeczowych, zabezpieczenie techniczne materiałów, ewidencja, przygotowanie notatki informacyjnej.
- Przeprowadzanie skontrum zbioru dokumentacji
- Sprawozdawczość archiwum zakładowego
- Pytania i odpowiedzi, podsumowanie zajęć
- Egzamin końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 18
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Dzień 1, blok I: punkty 1-6 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Dzień 1, blok II: punkty 7-11 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Dzień 1, blok III: punkty 12-13 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Dzień 1, blok IV: punkty 7-11 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Dzień 2, blok I: punkty 1-2 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Dzień 2, blok II: punkty 3-6 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Dzień 2, blok III: punkty 7-10 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Dzień 2, blok IV: punkt 11 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Dzień 3, blok I: punkty 1-2 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Dzień 3, blok II: punkty 3-4 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Dzień 3, blok III: punkty 5-7 | Prowadzący Anna Opara Rak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Dzień 3, blok IV: punkt 8- egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 720,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 399,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,72 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Anna Opara Rak
Specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor nauk humanistycznych z zakresu archiwistyki, absolwentka Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie i studiów menadżerskich EMBA, biegły sądowy, wieloletni pracownik administracji państwowej.
Prowadziła: kontrole biurowości i archiwizowania dokumentacji w jednostkach państwowych i samorządowych; wykonała szereg ekspertyz dot. wartościowania akt decydując o okresie ich przechowywania; opiniowała wnioski o zniszczenie lub przejęcie akt do archiwum państwowego.
Prowadziła: kontrole biurowości i archiwizowania dokumentacji w jednostkach państwowych i samorządowych; wykonała szereg ekspertyz dot. wartościowania akt decydując o okresie ich przechowywania; opiniowała wnioski o zniszczenie lub przejęcie akt do archiwum państwowego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na około 2 dni przed szkoleniem uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy:
- Komputer stacjonarny/ laptop/ notebook
- Stały dostęp do internetu
- Przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)
Kontakt
Kontakt
Klaudia Kondraszuk
E-mail
biuro@pelniwiedzy.pl
Telefon
(+48) 510 810 990