Lider projektów R&D - STUDIA PODYPLOMOWE
Lider projektów R&D - STUDIA PODYPLOMOWE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe „Lider projektów R&D” są skierowane do osób, które chcą zdobyć zaawansowaną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi (R&D), wdrażania innowacyjnych rozwiązań oraz komercjalizacji wyników badań. Program jest dedykowany zarówno profesjonalistom z doświadczeniem w obszarze R&D, jak i osobom, które planują rozwój kariery w tym dynamicznie rosnącym sektorze.
W szczególności studia są przeznaczone dla obecnych i przyszłych:
- Liderów zespołów badawczo-rozwojowych
- Kierowników projektów R&D
- Specjalistów ds. innowacji
- Pracowników sektora nauki i badawczo-rozwojowego
- Menadżerów współpracy międzysektorowej
- Analityków biznesowych
- Przedsiębiorców i właścicieli firm
Zdobądź kompetencje kluczowe dla nowoczesnych liderów projektów R&D i rozwijaj innowacje, które kształtują przyszłość!
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji19-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi153
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe „Lider projektów R&D” mają na celu przygotowanie wysoko wykwalifikowanych liderów zdolnych do zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Program kładzie nacisk na praktyczne umiejętności i zaawansowaną wiedzę z zakresu procesów R&D, finansowania projektów, ochrony własności intelektualnej oraz skutecznej komercjalizacji wyników badań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje innowacyjne rozwiązania (definiuje projekt, opracowuje koncepcje projektu) możliwe do wdrożenia na rynek | Kryteria weryfikacji Tworzy koncepcje projektu badawczo-rozwojowego - oceniany będzie koncepcja projektu przygotowana podczas warsztatu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zarządza projektami badawczo-rozwojowymi w aspekcie strategicznym, finansowym i operacyjnym | Kryteria weryfikacji Potrafi rozwiązywać przykładowe zadania związane z zarządzaniem projektami badawczo-rozwojowymi. Forma: egzamin ustny - uczestnik będzie odpowiadał na pytania zadane przez komisję | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Walidacja studiów zostanie przeprowadzona po zakończeniu kursu na ostatnich zajęciach. Walidacja przeprowadzona zostanie w formie egzaminu ustnego przez egzaminatorów.
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
1 | Wprowadzenie do procesów badawczo-rozwojowych | 16 |
2 | Projektowanie i metodyka badań R&D | 32 |
3 | Analiza biznesowa projektów badawczo-rozwojowych | 24 |
4 | Wykorzystanie narzędzi AI w tworzeniu pomysłów na projekty R&D | 8 |
5 | Zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi | 16 |
6 | Finansowanie projektów R&D | 24 |
7 | Własność intelektualna i komercjalizacja | 16 |
8 | Współpraca z otoczeniem biznesowym i instytucjami badawczymi | 8 |
9 | Warsztat - projektowanie badań R&D | 8 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie do procesów badawczo-rozwojowych (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) Prowadzący dr Piotr Wanicki | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Projektowanie i metodyka badań R&D (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) Prowadząca dr Agnieszka Piekara | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Wprowadzenie do procesów badawczo-rozwojowych (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) Prowadząca: prof. dr hab. Małgorzata Krzywonos | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Projektowanie i metodyka badań R&D (1) (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) Prowadzący: dr Piotr Wanicki | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Projektowanie i metodyka badań R&D (2) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Projektowanie i metodyka badań R&D (3) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Analiza biznesowa projektów badawczo-rozwojowych (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Analiza biznesowa projektów badawczo-rozwojowych (1) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi (2) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Analiza biznesowa projektów badawczo-rozwojowych (2) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Wykorzystanie narzędzi AI w tworzeniu pomysłów na projekty R&D (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Finansowanie projektów R&D (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Finansowanie projektów R&D (1) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Finansowanie projektów R&D (2) (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Własność intelektualna i komercjalizacja (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Własność intelektualna i komercjalizacja (1) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Współpraca z otoczeniem biznesowym i instytucjami badawczymi (stacjonarnie z możliwością udziału zdalnie w formie live streaming) | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Warsztat - projektowanie badań R&D (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekran) | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Krzywonos
Katedra Zarządzania Procesami, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Dyrektor Akademickiego Centrum Badań i Rozwoju ACBiR BioR&D.
Ekspert Komisji Europejskiej w Programach Ramowych (7 PR, Horyzont 2020, Horyzont Europa), Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Romanian Executive Agency for Higher Education.
Członek Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności, European Academy of Management.
Editorial Board Member Polish Journal of Environmental Studies
Wiceprzewodnicząca zarządu Komisji Nauk Towaroznawczych – Nauk o Jakości (2023-2026); Oddział Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu. Członek grupy doradczej Polskiej Delegacji do Komitetu Programowego Klastra 4, PR Horyzont Europa.
Współpracuje z Strascheg Center for Entrepreneurship, Entrepreneurship-Center der Hochschule München, Kings College (Nepal) i Durban University of Technology z którym realizuje zajęcia z przedsiębiorczości w ramach Entrepreneurial Real project (Food, Agritech, Sustainability) oraz z Start for Future Programme wspieranym przez EIT Urban Mobility, EIT Manufacturing and EIT HEI Initiative.
Jest współautorką ponad 100 publikacji o zasięgu międzynarodowym i 100 wystąpień na konferencyjnych krajowych i międzynarodowych. Współautorka 3 patentów.
Magdalena Zabochnicka
Kierunkami jej zainteresowań naukowych są innowacyjne technologie środowiskowe i energetyczne (głównie OZE) w kontekście Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Jest zaangażowana w działania europejskich strategii politycznych (European policies) w zakresie Europejskiego Zielonego Ładu (European Green Deal), Gospodarki Cyrkularnej GOZ (Circular Economy) i Europejskiej Strategii Biogospodarki (European Bioeconomy Strategy).
Kamil Bromski
Ekspert w zakresie projektów badawczo-rozwojowych i komercjalizacji nowych technologii. Kierownik projektów B+R w ITECH - Instytut Innowacji i Technologii Sieci Badawczej Łukasiewicz, adiunkt na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami innowacyjnymi, komercjalizacji technologii oraz tworzeniu strategii rozwoju dla przedsiębiorstw i jednostek badawczych. Jako certyfikowany audytor technologiczny i doradca strategiczny, zrealizował ponad 2000 godzin usług dla firm z sektora MŚP i startupów. Jest autorem kilkudziesięciu strategii rozwoju i biznesplanów, a także publikacji naukowych i eksperckich z zakresu współpracy nauki i biznesu oraz transferu technologii. Zarządzał między innymi funduszem inwestycyjnym (Bridge Alfa), obecnie pełni funkcję mentora w programach akceleracyjnych Startup Booster Poland (PARP).
Piotr Wanicki
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Bartosz Trawiński
Wioletta Kozłowska-Pęciak
Manager wyższego szczebla, coach i ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i projektami badawczo-rozwojowymi, w budowaniu strategii innowacji oraz w kierowaniu przedsięwzięciami poprawiającymi efektywność przedsiębiorstw.
Absolwentka Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego oraz Studiów Zawodowych Coachingu z akredytacją International Coach Federation. Swoje doświadczenie budowała na podstawie pracy na rzecz różnych typów organizacji: MŚP, dużych przedsiębiorstw, grup kapitałowych oraz ośrodków naukowych i badawczych.
Prowadzi procesy rozwojowe dla osób, zespołów i organizacji, które chcą wzmacniać swoją efektywność i innowacyjność. Na co dzień uczestniczy w licznych projektach prorozwojowych. Dotyczą one m.in. wspierania rozwoju regionalnego, inicjowania realizacji projektów B+R, inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu, oraz integracji i edukacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach studiów na tym kierunku oferujemy:
- indywidualne konto na platformie Microsoft 365 (a w nim m.in.: pakiet Office, Teams, Forms, OneDrive)
- materiały dydaktyczne zamieszczone w aplikacji MS Teams
- dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej
- dostęp do zasobów biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego
- możliwość konsultacji z prowadzącymi zajęcia
- możliwość konsultacji projektów w ramach zajęć
Warunki uczestnictwa
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia — wygenerowane z systemu
- formularz zgłoszeniowy (załącznik 1) — wygenerowany z systemu
- oświadczenie o pokryciu kosztów (w zależności od wybranego finansowania załącznik 2 lub 3) — wygenerowane z systemu
- dyplom ukończenia studiów wyższych — kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier, magister, mgr inż.) oraz oryginał lub odpis dyplomu do wglądu. W przypadku wysyłki dokumentów pocztą prosimy o załączenie odpisu lub oryginału dyplomu do dokumentów (zwrot oryginału ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych)
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- obecność na zajęciach (min 80%)
- otrzymanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów (na warunkach określonych przez prowadzących zajęcia)
- uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego
- uregulowanie wszystkich należnych opłat za studia
Egzamin końcowy ma formę ustną i odbywa się w trybie zdalnym. Forma egzaminu może ulec zmianie. O ostatecznej formie zaliczenia decyduje kierownik studiów podyplomowych.
Usługi realizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Przerwy są zgodne z przyjętym harmonogramem zajęć na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, tj. 10:45-11:00, 12:45-13:15; 15:00-15:15. Przerwy są wliczane do czasu zajęć.
Egzamin musi zostać zaliczony maksymalnie do 31 grudnia 2025 roku.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- zajęcia są prowadzone w formule blended learning (częściowo zdalnie w czasie rzeczywistym, częściowo na Uczelni), a niektóre hybrydowo (z live streamingiem z zajęć stacjonarnych)
- zajęcia stacjonarne są prowadzone na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- zajęcia online są prowadzone za pomocą platformy Teams (o ewentualnych zmianach informują prowadzący)
- studia w trybie zaocznym weekendowym
- liczba zjazdów: 10
- zajęcia odbywają się mniej więcej co dwa tygodnie
- język: polski
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi