Kurs Grafika komputerowa od podstaw
Kurs Grafika komputerowa od podstaw
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które posiadają podstawową znajomość programów graficznych, a także - obok strony praktycznej - zainteresowane są teorią projektowania graficznego.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
W usłudze mogą brać udział także uczestnicy innych projektów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Grafika komputerowa od podstaw" prowadzi do samodzielnego wykorzystywania programów graficznych Adobe Photoshop oraz CorelDRAW.Od uczestników wymagana jest znajomość obsługi komputera.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
W usłudze mogą brać udział także uczestnicy innych projektów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Samodzielnie obsługuje program Adobe Photoshop | Kryteria weryfikacji Konfiguruje ustawienia programu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Pracuje z warstwami, maskami warstw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje wycinanie obiektów z tła | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteruzyje narzędzia rysunkowe i malarskie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy fotomontaże i panoramy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Poprawia jakość zdjęć, stosuje retusz i stylizowanie fotografii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Zarządza barwą i profilami kolorystycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy i edytuje ścieżki oraz obiekty wektorowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy własną bibliotekę próbek, kształtów wektorowych i pędzli | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje grafiki publikowane w Internecie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Samodzielnie obsługuje program CorelDRAW | Kryteria weryfikacji Stosuje kontur i wypełnienie, potrafi rysować linie o różnych kształtach i rozmiarach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przekształca obiekty na krzywe, wykonuje rysunki złożone | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Organizuje rysunki za pomocą warstw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje wypełnienie, efekty, metamorfozy, cienie, obrysy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje mapy bitowe, wstawia i modyfikuje symbole, korzysta z clipartu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Publikuje dokumenty w formacie PDF | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CorelDRAW:
- Wiadomości wstępne. Uruchomienie programu, ekran powitalny, Menu, standardowy pasek narzędzi, pasek właściwości i okna dialogowe. Ustawianie parametrów pracy (rozmiar papieru, orientacja strony, jednostki, położenie duplikatów). Podstawowe kształty i obiekty rysunkowe. Zmiana i transformacja obiektów. Kontur i wypełnienie z palety ekranowej.
- Rysowanie i edycja obiektów.
- Kontur i wypełnienie. Okna dialogowe; pióro konturu i wypełnienie. Modele koloru i palety koloru.
- Wypełnienie: tonalne, teksturą, deseniem, bitmapą, poscriptowe. Kopiowanie cech obiektów.
- Rysowanie linii o różnych kształtach i rozmiarach. Krzywe Bezier’a. Środki artystyczne.
- Przekształcanie obiektów na krzywe. Narzędzia: nóż, gumka Grupowanie i kolejność obiektów.
- Rozmieszczenie. Wyrównywanie i rozkład. Polecenie przyciągnij do…. Grupowanie. Kolejność obiektów
- Zaawansowana edycja krzywych. Operacje na węzłach. Łącznik, krzywa z trzech punktów, wymiarowanie.
- Kształtowanie obiektów. Część wspólna. Przytnij. Spawaj. Uprość. Kadrowanie.
- Rysunki złożone. Łączenie obiektów za pomocą różnych technik. Transformacje
- Tworzenie niestandardowych grotów, strzałek, deseni, symboli i wzorków
- Organizowanie rysunku za pomocą warstw. Konfigurowanie menadżera obiektów. Tworzenie i usuwanie warstw. Aktywna warstwa. Kolejność, nazwa i właściwości warstw. Przenoszenie i kopiowanie obiektów między warstwami.
- Tekst. Rodzaje tekstu. Edycja i formatowanie tekstu. Dopasowywanie tekstu do ścieżki. Narzędzia językowe. Statystyka tekstu. Importowanie tekstu. Zawijanie tekstu akapitowego.
- Wypełnienie. Interakcyjne wypełnienie. Interakcyjne wypełnienie siatkowe. Wypełnienie specjalne.
- Efekty. Metamorfoza. Cień. Obrys. Głębia. Obwiednia. Przezroczystość. Zniekształcenie
- Mapy bitowe. Importowanie map bitowych. Zmiana rozmiaru. Kadrowanie. Dopasowanie koloru. Zmiana rozmiaru, rozdzielczości. Efekty map bitowych
- Skanowanie. Wybieranie źródła skanowania. Ustawienie parametrów skanowania
- Wstawianie symboli i ich modyfikacja.
- Style, szablony i teczka podręczna
- Korzystanie z Clipartu
- Publikowanie dokumentów w formacie PDF i z przeznaczeniem dla Internetu.
- Ustawienia strony i drukowanie. Sposoby przygotowania pliku. Drukowanie do pliku
Adobe Photoshop:
1. Wprowadzenie do programu Photoshop
- Wymagania systemowe programu Photoshop
- Nawigacja w programie
- Tworzenie dokumentów
- Kompatybilność Photoshopa z innymi produktami Adobe
2. Podstawowe informacje o obrazie i kolorach
- Grafika rastrowa a wektorowa
- Formaty graficzne
- Tryby kolorystyczne
3. Warstwy
- Podstawy pracy z warstwami
- Edycja
- Grupowanie
- Tryby mieszania
4. Zaznaczenia
- Podstawy i metody selekcji
- Narzędzia do selekcji obrazu cyfrowego
- Zakres kolorów
5. Dopasowywanie obrazów
- Omówienie dopasowani kolorystycznych
- Dopasowanie cieni i świateł
- Dopasowanie barwy i nasycenia
- Poziomy, kanały
- Automatyczna korekta
6. Retusz obrazów
- Narzędzia do korekcji obrazu cyfrowego
- Podstawowe czynności korekcji obrazu
- Korekcja z uwzględnieniem zawartości
7. Transformacja obrazów
- Przekształcanie obiektów
- Kadrowanie i prostowanie zdjęć
- Wypaczanie, punkt zbiegu
8. Rysowanie i malowanie
- Narzędzia do rysowania i malowania
- Tworzenie i modyfikowanie narzędzi
- Gradienty
9. Tekst
- Dodawanie i edytowanie tekstu
- Formatowanie znaków i akapitów
- Tworzenie efektów tekstowych
10. Filtry i efekty
- Korzystanie z filtrów
- Rodzaje filtrów
- Efekty i style warstw
11. Zapisywanie i eksportowanie
- Zapisywanie i eksportowanie w programie Photoshop
- Obsługiwane formaty zapisu
- Przenoszenie plików między aplikacjami Adobe
12. Drukowanie
Zajęcia realizowane w godzinach dydaktycznych, przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi. (15 minut przerwy na 2 godziny lekcyjne).
Usługa w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Uczestnicy łączą się z trenerem za pośrednictwem platformy Zoom.
Minimalne wymagania od uczestników: znajomość obsługi komputera.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Nazaruk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy
- notes
- długopis
Informacje dodatkowe
Lekcja trwa 45 minut dydaktycznych, a przerwy są elastyczne dostosowane do uczestników.
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym.
Uczestnik po ukończeniu szkolenia otrzyma certyfikat T-Matic.
Termin rozpoczęcia szkolenia może ulec zmianie. Przed zapisaniem się na usługę prosimy o kontakt telefoniczny z organizatorem szkolenia.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu " Małopolski Pociąg do Kariery".
W usłudze mogą brać udział także uczestnicy innych projektów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane na platformie ZOOM.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Do uczestnictwa w szkoleniu zdalnym uczestnik musi posiadać:
- Komputer/laptop z dostępem do Internetu
- Dowolną przeglądarkę internetową (np. Google Chrome, Firefox)
- Kamerę i słuchawki z mikrofonem przy komputerze stacjonarnym
Uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony mailem z informacją dot. szkolenia w trybie zdalnym.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line do końca szkolenia.
Zalecenia dla użytkowników szkoleń:
- stabilne i nieobciążone łącze (nie mniej niż 50Mbit/s)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe