Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi z anatomią dla logopedów.
Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi z anatomią dla logopedów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób z wykształceniem logopedycznym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do przeprowadzania diagnozy logopedycznej pacjentów z wyzwaniami miofunkcjonalnymi w tym rozpoznawania zaburzeń miofunkcjonalnych w kontekście funkcji narządu żucia, mowy i oddychania, uwzględniając szczegółową anatomię i fizjologię tych obszarów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się uczestnik charakteryzuje fizjologię narządu żucia, mowy oraz układu oddechowego w kontekście zaburzeń miofunkcjonalnych. | Kryteria weryfikacji omawia anatomię i fizjologię narządu żucia mowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje układ oddechowy oraz jego elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia narząd żucia mowy oraz układ oddechowy w kontekście mikrofunkcjonalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się omawia mechanizmy powstawania zaburzeń miofunkcjonalnych oraz ich wpływ na mowę, oddychanie, przełykanie i ogólną postawę ciała. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje zaburzenia mikrofunkcjonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji omawia wpływ zaburzeń na na mowę, oddychanie, przełykanie i ogólną postawę ciała. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się rozróżnia narzędzia diagnostyczne oraz protokoły oceny stosowane w logopedycznej diagnozie zaburzeń miofunkcjonalnych. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje narzędzia diagnostyczne stosowane w logopedycznej diagnozie zaburzeń miofunkcjonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji omawia protokoły oceny stosowane w logopedycznej diagnozie zaburzeń miofunkcjonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się charakteryzuje współzależność zaburzeń miofunkcjonalnych z innymi schorzeniami (np. wadami zgryzu, problemami laryngologicznymi, napięciem mięśniowym). | Kryteria weryfikacji wymienia współzależności zaburzeń miofunkcjonalnych z innymi schorzeniami (np. wadami zgryzu, problemami laryngologicznymi, napięciem mięśniowym). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje zasady współpracy interdyscyplinarnej z innymi specjalistami (ortodonta, laryngolog, fizjoterapeuta) w procesie diagnostycznym i terapeutycznym. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady współpracy interdyscyplinarnej z innymi specjalistami (ortodonta, laryngolog, fizjoterapeuta) w procesie diagnostycznym i terapeutycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje jak przeprowadzić szczegółowy wywiad logopedyczny dotyczący funkcji miofunkcjonalnych, analizując przyzwyczajenia, objawy i historię pacjenta. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje sposób przeprowadzania szczegółowego wywiadu logopedycznego dotyczącego funkcji miofunkcjonalnych, analizując przyzwyczajenia, objawy i historię pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się uzasadnia zasady współpracowania z innymi specjalistami, analizować wyniki ich badań (np. zdjęcia RTG, analiza posturalna) i włączać je do procesu diagnozy i terapii. | Kryteria weryfikacji opisuje zasadywspółpracy z innymi specjalistami, analizować wyniki ich badań (np. zdjęcia RTG, analiza posturalna) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje wyniki innych specjalistów do procesu diagnozy i terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CZĘŚĆ 1:ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW - baza dla diagnozy logopedycznej w ujęciu
miofunkcjonalnym.
1. Anatomia funkcjonalna obszaru ustno - twarzowego w ujęciu holistycznym.
2. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
3. Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat i obserwacja pracy mięśni mimicznych.
4. Anatomia narządu żucia – zgryz – rozwój uzębienia mlecznego i stałego, rozwój zgryzu.
5. Budowa i funkcja stawu żuchwowo – skroniowego.
6. Wędzidełko języka i wargi górnej – anatomia.
7. Podstawowe informacje na temat taśm anatomicznych i ich roli w budowie kontroli
posturalnej.
8. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej – od anatomii do funkcji.
9. Badania obrazowe pomocne w diagnozie – interpretacja.
CZĘŚĆ 2: Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi
1. Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.
2. Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i
wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:
a. – ocena budowy i funkcji narządów artykulacyjnych, ocena żucia, gryzienia,
połykania, oddychania i fonacji,
b. - ocena reakcji posturalnych,
c. - ocena napięcia mięśniowego w obrębie narządu żucia i mięśni mimicznych,
d. – ocena artykulacji
e. - wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,
f. - wytyczne do diagnozy opisowej na podstawie wyników zawartych w
indywidualnej karcie diagnostycznej.
PODSUMOWANIE
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Anatomia funkcjonalna obszaru ustno - twarzowego w ujęciu holistycznym. | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat i obserwacja pracy mięśni mimicznych. | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Anatomia narządu żucia – zgryz – rozwój uzębienia mlecznego i stałego, rozwój zgryzu. | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Budowa i funkcja stawu żuchwowo – skroniowego. | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Wędzidełko języka i wargi górnej – anatomia. | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Podstawowe informacje na temat taśm anatomicznych i ich roli w budowie kontroli
posturalnej. | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej – od anatomii do funkcji. | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Badania obrazowe pomocne w diagnozie – interpretacja. Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego. | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Test Teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 583,36 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 583,36 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,64 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Wojewoda
Posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu diagnozy logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi z anatomią dla logopedów w okresie ostatnich 5 lat.
Aleksandra Kaczyńska
Posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu diagnozy logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi z anatomią dla logopedów w okresie ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma prezentację.
Informacje dodatkowe
1 godzina szkolenia = 60 minut
Przerwy wliczone są do czasu szkolenia
17 godzin teoretycznych,3 godziny praktycznych zajęć
Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- prezentacja
- burza mózgów
- mapa myśli
- dyskusja
W przypadku udziału osób niepełnosprawnych usługa zostanie dostosowana do potrzeb tych osób.
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
W każdym dniu szkolenia będzie prowadzona lista obecności.
Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM. Uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkością pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s. Uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomoca platformy Live Webinar.