Zarządzanie reklamacjami w praktyce - REWOLUCYJNE ZMIANY
Zarządzanie reklamacjami w praktyce - REWOLUCYJNE ZMIANY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo handlowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do każdej komórki zajmującej się reklamacją, niezależnie od branży i formy w jakiej ta reklamacja funkcjonuje.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji22-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń w zakresie rękojmi, gwarancji i odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkty zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe regulacje prawne związane z procesem reklamacji | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje akty prawne dotyczące reklamacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zmiany, które weszły w życie od 1 stycznia 2023 r. w zakresie sprzedaży konsumenckiej oraz reklamacji konsumenckiej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Opisuje etapy przeprowadzenia procesu reklamacji w firmie | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy przeprowadzenia procesu reklamacji w firmie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czym są roszczenia w zakresie rękojmi, gwarancji i odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkty | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia prawa i obowiązki konsumenta | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje istotę postępowania polubownego w procesie reklamacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje istotę zawierania ugody z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Monitoruje procedurę reklamacji w firmie | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady pozwalające na monitorowanie procesu reklamacyjnego w firmie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawnych aspektów zarządzania reklamacjami i zmian jakie weszły w życie. Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć nowe regulacje prawne i obowiązki w procesie reklamacji. Zostaną omówione również potencjalne problemy jakie mogą pojawiać się w związku ze stosowaniem nowych przepisów. Ponadto podczas szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, by rozwiać pojawiające się wątpliwości dotyczące praktycznych aspektów stosowania nowych przepisów z zakresu omawianej tematyki. Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do istoty i pojęcia reklamacji jak również dotyczące sprzedaży konsumenckiej. Zaproponowane zostaną nowe schematy postępowania w stosunku do nowej grupy uprzywilejowanych przedsiębiorców do których zastosowanie mają znowelizowane przepisy reklamacji konsumenckiej. Zaprezentowany zostanie ponadto przebieg postępowania reklamacyjnego w firmie oraz pozycja konsumenta w procesie reklamacji. Zostaną określone procedury i dokumenty, które należy zmodyfikować w firmie i dostosować je do nowych regulacji prawnych. Niezwykle ważne jest także postępowanie przed Rzecznikiem Praw Konsumentów jak również postępowanie polubowne oraz sądowe w procesie reklamacji. Omówione zostaną także skutki oddziaływań nowych przepisów oraz sankcje za niezastosowanie się do nich.
Szkolenie skierowane jest do każdej komórki zajmującej się reklamacjami zarówno w stosunku do przedsiębiorców jak i konsumentów, niezależnie od branży i formy w jakiej ta reklamacja funkcjonuje.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. REGULACJE PRAWNE REKLAMACJI - OMÓWIENIE OSTATNICH ZMIAN PRZEPISÓW (prezentacja Power Point, interaktywny wykład)
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat podstaw prawnych regulujących kwestię reklamacji i najnowszych zmian przepisów. Omawiane podczas szkolenia aspekty prawne, znajdą swoje źródło w konkretnych przepisach powołanych ustaw.
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1145)
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
- Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 nr 171, poz. 1206)
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.)
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. 2014, poz. 148)
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113, poz. 1214)
MODUŁ II. CO TO JEST REKLAMACJA? (prezentacja Power Point, interaktywny wykład, case study - analiza przypadku)
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu - każdy Uczestnik zapozna się z podstawowymi kwestiami dotyczącymi istoty reklamacji. Wyjaśnione zostanie samo pojęcie reklamacji oraz okoliczności jej stosowania.
- Pojęcie reklamacji
- Kto może złożyć reklamację?
- Czemu nie należy bać się reklamacji?
- Przyczyny reklamacji
MODUŁ III. ZMIANY OD 1 STYCZNIA 2023 R. W ZAKRESIE SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ ORAZ REKLAMACJI KONSUMENCKIEJ (prezentacja Power Point, interaktywny wykład, case study - analiza przypadku)
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z wprowadzonymi zmianami w zakresie sprzedaży konsumenckiej oraz reklamacji składanej przez konsumenta i niektórych przedsiębiorców, która to procedura została wyłączona obecnie z przepisów kodeksu cywilnego. Poruszane zagadnienia wyjaśnią najistotniejsze uregulowania przy zawieraniu umów, w tym umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Umowy i ich rodzaje
- Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami
- Nowe definicje i rodzaje umów objęte procesem reklamacji.
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
- Wyłączenie regulacji dotyczących reklamacji konsumenckich z kodeksu cywilnego – dwa tryby dochodzenia roszczeń.
- Rozszerzenie odpowiedzialności sprzedawcy w przypadku niezgodności towaru z umową poprzez zastosowanie definicji pozytywnej.
- Modyfikacja roszczeń przysługujących konsumentowi z tytułu rękojmi – gradacja i wybór sprzedawcy.
- Wymiana lub naprawa towaru jako podstawowe obowiązki sprzedawcy w przypadku reklamacji konsumenckiej.
- Nowe regulacje dotyczące żądania obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy – domniemanie istotności wady i trudności dowodowe sprzedawcy.
- Termin realizacji uprawnień z tytułu rękojmi oraz wydłużony termin domniemania istnienia wady.
- 6 letni termin przedawnienia w przypadku zgłaszania roszczeń przez konsumenta.
- Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy – nowe, bardziej restrykcyjne obowiązki.
- Zmiany w przepisach dotyczących gwarancji w stosunku do konsumenta.
- Rękojmia z kodeksu cywilnego – zestawienie zmian od początku 2023 r.
- Istnienie i treść gwarancji.
- Zastosowanie nowych przepisów do poprzednio obowiązujących umów.
MODUŁ IV. PROCES REKLAMACJI W FIRMIE (prezentacja Power Point, interaktywny wykład, warsztaty, case study - analiza przypadku)
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda organizacja i proces reklamacyjny w firmie. Poznają także rodzaje reklamacji i ich definicje.
- Organizacja komórki ds. reklamacji
- Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji
- Rodzaje reklamacji i ich definicje
- Karta gwarancyjna
- Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie
MODUŁ V. POZYCJA KONSUMENTA W PROCESIE REKLAMACJI (prezentacja Power Point, interaktywny wykład, warsztaty, case study - analiza przypadku)
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się jak wygląda pozycja konsumenta w procesie reklamacji, jak wygląda tryb zgłaszania reklamacji oraz jakie prawa i obowiązki ma konsument.
- Prawa i obowiązki konsumenta
- Tryb zgłaszania reklamacji
MODUŁ VI. RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW W PROCESIE REKLAMACJI (interaktywny wykład, warsztaty, case study - analiza przypadku)
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu Uczestnicy dowiedzą się kim jest Rzecznik Praw Konsumentów i jaka jest jego pozycja w procesie reklamacji. Omówione zostanie postępowanie przed Rzecznikiem oraz jego prawa i obowiązki
- Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta
- Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów
MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE POLUBOWNE W PROCESIE REKLAMACJI (interaktywny wykład, warsztaty, case study - analiza przypadku)
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z istotą postępowania polubownego w procesie reklamacji. Omówiona zostanie także kwestia zawierania ugody z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
- Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji
- Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej
MODUŁ VIII. POSTĘPOWANIE SĄDOWE W ZAKRESIE REKLAMACJI (interaktywny wykład, warsztaty, case study - analiza przypadku)
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda postępowanie sądowe w zakresie reklamacji, oraz jakie czynności są podejmowane na każdym jego etapie.
MODUŁ IX. CASE STUDY (warsztaty, case study - analiza przypadku)
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu – każdy Uczestnik będzie znał praktyczne występowanie omawianych zagadnień w konkretnych stanach faktycznych.
MODUŁ X. WALIDACJA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- prezentacja Power Point
- interaktywny wykład
- warsztaty
- case study - analiza przypadku
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 60/40
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia znajdują się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/zarzadzanie-reklamacjami-rewolucyjne-zmiany-2025-04-28-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Zarządzanie reklamacjami w praktyce - REWOLUCYJNE ZMIANY | Prowadzący Łukasz Miętkowski | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 205,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto980,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto163,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Miętkowski
Sekretarz Zespołów Ekspertów w Ministerstwie Sprawiedliwości.
Trener prawa współpracujący z największymi wydawnictwami i firmami szkoleniowymi w Polsce.
Wieloletni pracownik i konsultant wiodących kancelarii prawnych.
Doradca biznesowy i prawny klientów instytucjonalnych.
Autor publikacji z zakresu prawa karnego.
Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Adwokat – Członek Izby Adwokackiej w Krakowie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktorant w Katedrze Prawa Karnego Materialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zdobyte podczas wieloletniej edukacji prawniczej wykształcenie dało mi podstawę do kontynuowania nauki prawa na dalszych etapach rozwoju naukowego na studiach doktoranck
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkoleniowa = 45 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi