Mentoring - kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna.
Mentoring - kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby pełniące funkcje zarządcze, kierownicze,którzy posiadają wiedzę, umiejętności,doświadczenie, którzy chcą pełnić role mentorów dla pracowników będącymi na początku drogi zawodowej
- pracownicy działów HR którzy planują pełnienie roli mentora i rozwój innych w swojej firmie lub organizacji.
- trenerzy, coachowie, mediatorzy którzy z racji swojego zawodu mają doświadczenia w rozwoju innych, a chcieliby poznać kolejną formę pracy skierowaną na podnoszenie kompetencji innych
- do wszystkich, którzy maja potrzebę wspierania innych w ich rozwoju i chcą poznać nową metodę wspienainia rozwoju potencjału oosbistego i zawodowego
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji mentoringowych w obszarze odkrywania i rozwijania potencjału osobistego oraz zawodowego klienta.Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na profesjonalne przeprowadzanie sesji mentoringowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu skutecznej komunikacji podczas prowadzenia sesji mentorskich; | Kryteria weryfikacji charakteryzuje wiedzę z zakresu skutecznej komunikacjiwymienia ograniczenia i bariery skutecznej komunikacji, charakteryzuje 12 barier wg Gordona, definiuje 3 poziomy skutecznego słuchania charakteryzuje cykl Kolba jako jako wybór metody przekazywania wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces mentorski, za który odpowiada | Kryteria weryfikacji identyfikuje oraz analizuje mocne i słabe strony podopiecznego wykorzystując przykładowe narzędzie badania luk kompetencyjnych, które przygotowuej samodzielnie celem planowania działań rozwojowych, formułuje informacje zwrotne budujące samoświadomość, indukuje możliwe ścieżki rozwoju kariery oraz analizuje zagrożenia i szanse mentee, rozwija kompetencje osobiste i społeczne mentee wskazując potencjalne źródła rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje narzędzia do sesji mentorskich | Kryteria weryfikacji charakteryzuje 3 modele prowadzenia sesji mentoringowych ( GROW, GOLD, OSCAR)wymienia poszczególne etapy modeli prowadzenia sesji mentoringowych,, wymienia cele każdego etapu i przytacza co najmniej 4 użyteczne pytania na każdym etapie, charakteryzuje model SMART i definiuje poszczególne kryteria celu zgodnie z tym modelem, przekształca cele ogólne w cele w formacie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy przygotowania programu mentoringowego oraz prowadzi ewaluację działań | Kryteria weryfikacji identyfikuje kulturę organizacyjną mająca wpływ na proces mentoringowy, identyfikuje kluczowe obszary luk kompetencyjnych i rozwoju w organizacji ,buduje agendę do wprowadzenia planu mentoringu w organizacji, wprowadza arkusze i procesy ewaluacji mentoringu w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje sesje mentoringowe | Kryteria weryfikacji zawiera kontrakt z klientem, kontraktuje stosowane w procesie narzędzia pracy,prezentuje narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w procesie: np. praca z metaforą, case study, historie osobiste | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje narzędzia pracy mentora | Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia mentora wykorzystywane w procesie takie jak informacja zwrotna, Narzędzia motywacji, mapowanie i wizualizacja, cykl PDCA jako element weryfikacji postępów charakteryzuje cechy kluczowe procesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zarządza procesem mentoringowym | Kryteria weryfikacji prowadzi strukturę rozmowy mentoringowej typu coaching zgodnie z wybranym modelem sesji,dzieli się wiedzą i doświadczeniem w zakresie jaki jest adekwatny dla klienta, kiedy wystąpi taka potrzeba, pomaga zrozumieć inny sposób myślenia, udziela wskazówek z poszanowaniem wiedzy i umiejętności klienta, angażuje się w poszukiwanie kreatywnych rozwiązań i buduje zaangażowanie klienta, motywuje do wypracowania planu działań, ocenia i kontroluje realizację celów klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje pytania budujące refleksyjność w sesji mentoringowej | Kryteria weryfikacji Zadaje pytania budujące refleksyjność i myślenie rozwiązaniami klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Udziela informacji zwrotnych | Kryteria weryfikacji Udziela informacji zwrotnych zgodnie z modelem FUKO | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przestrzega odpowiedzialność i rzetelność w pracy mentora | Kryteria weryfikacji wymienia warunki niezbędne dla sukcesu procesu mentoringu ze strony mentora, mentee i organizacji, definiuje specjalistów innych obszarów, których może polecić klientom (trenerów , coachów, ew. terapeutów, definiuje odpowiedzialność mentee za wynik procesu, charakteryzuje własne wartości i wartości mentee, nie podejmując pracy sprzecznej z tymi wartościami bądź kontraktuje zachowania stron w procesie w wypadku istotnego konfliktu wartości mentora i mentee | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przestrzega etyczne postępowanie | Kryteria weryfikacji kontraktuje zakres współpracy w procesie mentoringu, udziela informacji zwrotnej w odniesieniu do własnych wartości, uzgdania z mentee zasady etyki którymi będzie kierować się z procesie mentoringu i których oczekuje od mentee,rzetelnie i uczciwie informuje klienta w zakresie posiadanych przez mentora kwalifikacji,utrzymije w tajemnicy wszelkie informacje pozyskane w trakcie procesu mentoringu,dba o poufność i bezpieczeństwo informacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przestrzega zasad zakończenia relacji profesjonalnej i projektuje i weryfikuje dalsze zobowiązania | Kryteria weryfikacji Zakończenie procesu zgodnie z kontraktem lub w momencie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Modul I
- Mentor i jego rola
- Formy mentoringu
- Różnice pomiędzy coachingiem a mentoringiem
- Life mentoring a biznesowy mentoriing
- Sztuka zadawania inspirujących pytań
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Skuteczne planowanie i wyznaczanie celów
- Specyficzne kompetencje mentorskie
- Etyka w pracy mentora
- Proces mentoringowy
- Badanie potrzeb
- Diagnozownaie luk kompetencyjnych
- Etapy tworzenia narzędzia diagnozy luk kompetencyjnych
Moduł II
- Proces mentoringu - Definiowanie celów
- Zastosowanie modelu DILTSA
- Planowanie mentoringu wg modelu/struktury prowadzenia sesji mentoringowych typu coaching
- Narzędzia mentora: udzielanie informacji zwrotnej wg modelu FUKO,
- Motywacja w mentoringu: metody motywowania pokoleń
- Weryfikacja postępów –model Deminga czyli cykl PDCA
- Przykładowe narzędzia menadżerskie- mentor jako lider
Moduł III
- Programy mentoringowe w organizacji
- Metody wprowadzania programów mentoringowych
- Mentoring biznesowy a pozaformalny
- Rozwój osobisty i zawodowy mentora
- Trening sesji mentoringowych wg modelu GROW z elementami mentoringu w kontekście wybranego celu na zaliczenie egzaminu VCC
Modul IV Walidacja i certyfikacja VCC
Narzędzia i metody pracy zdalnej:
warsztaty treningu umiejętności, mini-wykłady, współdzielenie ekranu, dyskusje na żywo,
pokoje wirtualne do ćwiczeń symulacji sesji oraz technik pomiędzy 3-osobami: uczestnik w roli mentora, klienta i obserwatora udzielającego informacji zwrotnej zgodnie z opisem matrycy umiejętności wraz z superwizją sesji mentoringowej dokonywaną przez trenera.
Kurs liczy 30 h zegarowych. Przerwy wliczane są w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Mentor i jego rola. Formy mentoringu.Różnice pomiędzy coachingiem a mentoringiem.Life mentoring a biznesowy mentoring( mini-wykład,rozmowy na żywo,test ) | Prowadzący Mariola Król | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Sztuka zadawania pytań Udzielanie informacji zwrotnej.Planowanie i wyznaczanie celów Specyficzne kompetencje mentorskie Etyka w pracy mentora( współdzielenie ekranu, rozmowy na zywo,) | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Badanie potrzeb.W jaki sposób diagnozować luki kompetencyjne? Etapy tworzenia narzędzia diagnozy luk kompetencyjnych ( współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo) | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Proces mentoringu - definiowanie celów.Planowanie mentoringu wg modelu GROW. Narzędzia mentora: udzielanie informacji zwrotnej( mini-wykład, ćwiczenia w pokojach wirtualnych) | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 przerwa | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Motywacja w mentoringu. Weryfikacja postępów. Przykładowe narzędzia menadżerskie- mentor jako lider( współdzielenie ekranu, dyskusje na żywo, ćwiczenia w pokojach wirtualnych) | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Narzędzia menedżerskie – mentor jako lider ( mini-wykład, rozmowy na żywo,ćwiczenia w pokojach wirtualnych) | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przykładowe narzędzia menadżerskie w pracy mentora ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych,dyskusje na zywo) | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Narzędzia rozwojowe w mentoringu.( mini-wykład,ćwiczenia w pokojach wirtualnych, dyskusje na żywo) | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Trening prowadzenia sesji mentoringowych typu coaching ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Programy mentoringowe w organizacji. Metody wprowadzania programów mentoringowych.( miny-wykład, współdzielenie ekranu,ćwiczenia w pokojach wirtualnych) | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Rozwój osobisty i zawodowy mentora ( ćwiczenia wpokojach wirtualnych, rozmowy na żywo,test PCT-A ) | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja i certyfikacja VCC | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto153,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto600,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto600,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Roman Cieśla
: Manager z 20 letnim doświadczeniem zdobytym w korporacjach i prowadzeniu własnej firmy.
Pracował jako manager ds. szkoleń i trener wewnętrzny w międzynarodowych korporacjach oraz mediator w organizacji.
W latach 2011-2019 – prowadził projekty doradcze, szkolenia i coaching dla firm sektora MISP i szkolenia dla firm sektora korporacyjnego jako freelancer firm szkoleniowych.
Prowadził wykłady na studiach podyplomowych na kierunku Psychologia w Biznesie
Absolwent Akademii Ekonomicznej i Studiów Podyplomowych na kierunku Trener Grupowy na SWPS, Absolwent kursów „Train the Trainer” w Monachium i Poznaniu .
Ukończył kursy Praktyk i Mistrz NLP, certyfikowany trener i egzaminator VCC, Szkoła asesora AC/DC, Akademię Profesjonalnego Mediatora.
Posiada certyfikat : Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching,Badania Odporności Psychicznej testem MTQ48.
Prowadzi szkolenia oraz coaching i mentoring w obszarach zarządzania, rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej ,
Specjalizuje się w coachingu managerskim i zespołowym.
Przeprowadził ponad 350 dni szkoleniowych m.in.: PZ Cusson, Diament Doradcy, Skandia SA, Deutsche Bank, Centrum Usług Finansowych, Wrigley Polan
Mariola Król
trener/konsultant budowania odporności psychicznej metodą MTQ48
Akredytowany metor i coach PCC ICF, akredytowany trener i egzaminator VCC moduł Coaching, trener VCC nr certyfikatu TSC—001-000512-specjalizacja Coaching oraz Mediacje. Kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Mediatora w Akademii WSB Dąbrowa Górnicza, wykładowca studiów podyplomowych SWPS Wrocław -Mediacje i negocjacje w organizacji i biznesie. W latach 2011-2015 - doradca zawodowy /kariery , wykładowca uczelni wyższych.
Absolwentka SWPS Wrocław oraz Wydziału Prawa i Administracji UW gdzie w latach 1999-2004 ukończyła m.in. liczne specjalizacje z zakresu m.in. prawa pracy, samorządu terytorialnego ,zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie”, studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF”, kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich” , kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań , kurs Porozumienia Bez Przemocy, Szkołę AC/DC, studium Kompetencji Psychospołecznych.
Specjalizuje się w i coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach w podejściu psychologii zdrowia. mediacjach transformatywnych .W biznesie i organizacjach wykorzystuje coaching narzędziowym. Przeprowadziła ponad 10 000 godzin szkoleniowych m.in.: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
Anna Szczepanek
Specjalizacje:
• Szkolenia menedżerskie: „Coaching menedżerski”, „Zarządzanie zespołem”, „Budowanie zespołu”, „Przywództwo”
• Szkolenia sprzedażowe: „Techniki sprzedaży”, „Negocjacje handlowe”, „Telemarketing” „Autoprezentacja”, „Obsługa klienta”
• Szkolenia umiejętności osobistych: „Efektywność osobista”, „Komunikacja interpersonalna”, „Współpraca w zespole”, „Zarządzanie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik VCC Mentoring-odkrywnie i rozwijanie potecjalu osobistego i zawodowego
- materiały szkoleniowe
- ćwiczenia rozwojowe
Kurs wymaga pracy własnej Uczestnika pomiędzy zajęciami.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po zaliczeniu egzaminu VCC otrzymuje certyfikat VCC wraz z suplementem.
Nazwa certyfikatu VCC : Mentoring. Odkrywanie i rozwijanie potencjału osobistego i zawodowego
Kurs wymaga pracy własnej związanej z przygotowaniem do egzaminu VCC.
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.