Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - EDUKACJA, TERAPIA I WSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - EDUKACJA, TERAPIA I WSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone dla nauczycieli oraz innych osób z wykształceniem wyższym, którzy pracują lub planują pracę z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ukończenie studiów potwierdza kwalifikacje pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, pracowników poradni psychologicznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji08-04-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi480
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia na kierunku jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie diagnozy, edukacji, terapii i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Absolwenci zdobywają wiedzę teoretyczną, umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne, które umożliwiają skuteczną pracę z osobami z ASD na różnych etapach życia, w różnych środowiskach(edukacyjnym, terapeutycznym, społecznym) oraz we współpracy z ich rodzinami i interdyscyplinarnymi zespołami specjalistówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Student pozyskuje wiedzę w nast. zakresie tematycznym:1. Podstawy teoretyczne autyzmu i jego spektrum (ASD) Student posiada wiedzę na temat przyczyn, mechanizmów i objawów zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz ich zróżnicowania klinicznego. 2. Prawo i wsparcie instytucjonalne Student zna przepisy prawa dotyczące edukacji i terapii osób z ASD, w tym możliwości wsparcia oferowanego przez system edukacji, służbę zdrowia i pomoc społeczną. 3. Metody diagnostyczne i terapeutyczne Student zna narzędzia diagnostyczne stosowane w pracy z osobami z ASD oraz podstawowe podejścia terapeutyczne (np. terapia behawioralna, metoda TEACCH, PECS). 4. Rozwój społeczno-emocjonalny osób z ASD Student rozumie specyfikę rozwoju społeczno-emocjonalnego osób z ASD i zna strategie wspierania ich w budowaniu relacji. | Kryteria weryfikacji 1. Zna specyfiki zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD):2. Zna metod diagnozy i narzędzi oceny funkcjonowania osób z ASD 3. Zna metod terapeutycznych, edukacyjnych i wychowawczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Student zdobywa umiejętności w obszarze:1. Diagnozuje potrzeby edukacyjnych i terapeutycznych osób z ASD Student analizuje wyniki obserwacji oraz narzędzi diagnostycznych w celu określenia potrzeb danej osoby. 2. Student projektuje programów edukacyjno-terapeutycznych Student przygotowuje indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), dostosowany do specyficznych potrzeb osoby z ASD. 3. Pracy z wykorzystaniem metod terapeutycznych Student stosuje techniki terapeutyczne, takie jak: trening umiejętności społecznych, wspomaganie komunikacji (np. PECS), czy strukturalizacja środowiska (TEACCH). 4. Student tworzy środowiska wspierające rozwój Student organizuje środowisko edukacyjno-terapeutyczne, które wspiera rozwój poznawczy, społeczny i emocjonalny osoby z ASD. 5. Pracy z rodziną osoby z ASD Student wspiera rodziców i opiekunów w zrozumieniu potrzeb dziecka, wyjaśniać cele terapii i wspólnie planować działania. | Kryteria weryfikacji 1.Samodzielne przygotowuje indywidualny program edukacyjno-terapeutycznego2.Stosuje techniki terapeutyczne i edukacyjne 3. Diagnozuje i monitoruje postępy osób z ASD 4. Współpracuje z rodzicami i innymi specjalistami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Student rozwija kompetencje społeczne, ze szczególnym uwzględnieniem:1. Empatii i indywidualnego podejścia Student wykazuje postawę empatyczną oraz zrozumienie wobec osób z ASD i ich rodzin, dostosowując swoje działania do indywidualnych potrzeb. 2. Student współpracuje z zespołem interdyscyplinarnym Student współpracuje z innymi specjalistami (np. psychologami, logopedami) w planowaniu i realizacji wsparcia dla osoby z ASD. 3. Etyki pracy z osobami z ASD Student przestrzega zasad etycznych w pracy z osobami z ASD, szanując ich prawa, potrzeby i autonomię. 4. Otwartości na rozwój zawodowy Student jest gotowy do ciągłego doskonalenia swoich kompetencji i śledzenia najnowszych badań oraz praktyk w pracy z osobami z ASD. 5. Budowania relacji z osobą z ASD Student nawiązuje kontakt z osobami z ASD, uwzględniając ich potrzeby, możliwości i preferencje komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji 1. Student jest gotowy do empatycznej pracy z osobami z ASD i ich rodzinami, szanowanie ich indywidualności oraz potrzeb2. Wykazuje odpowiedzialności w podejmowaniu decyzji dotyczących wsparcia terapeutycznego i edukacyjnego osób z ASD 3. Organizuje środowiska edukacyjnego i terapeutycznego w celu zwiększenia efektywności działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Terapia i wsparcie rodziny dziecka
- Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu
- Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu
- Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej
- Trening umiejętności społecznych
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Na ostatnim zjeździe zostanie przeprowadzony test teoretyczny, który będzie podsumowaniem zdobytej wiedzy.
Ilość semestrów: trzy semestry
Maksymalna ilość punktów ECTS do zdobycia: 62
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
Przerwy nie są wliczane w czas usługi.
Liczba godzin kontaktowych: 480
Liczba godzin stacjonarnie: walidacja (4 g) - ostatni dzień zjazdu. Pozostały czas to usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 94 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 94 Elementy psychologii i psychopatologii | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 94 Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 94 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 08:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 47 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 48 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 49 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 50 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 51 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 52 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 53 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 54 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 55 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 56 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 57 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 58 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 59 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 60 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 61 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 62 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 63 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 64 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 65 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 66 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 67 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 68 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 69 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 70 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 71 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 72 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 73 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 74 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 75 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 76 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 77 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 78 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 79 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 80 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 81 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 82 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 83 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 84 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 85 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 86 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 87 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 88 z 94 Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 89 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 90 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 91 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 92 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 93 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 94 z 94 WALIDACJA- test teoretyczny | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 900,00 PLN
- Koszt usługi netto3 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto8,13 PLN
- Koszt godziny netto8,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Korczyńska
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu- kierunek fizjoterapia - studia licencjackie i magisterskie;
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych - kierunek - Integracja Sensoryczna
Doświadczenie:
Fizjoterapeuta w Przychodni "Zdrowie" w Kielcach
Fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej w Centrum Medycznym "College Medical Clinic" i Fundacji na Recz Promocji Zdrowia "PULS"
Inne kwalifikacje i umiejętności:
Szkolenie z zakresu Terapii Naurotaktylnej
Kurs Terapia ręki
Szkolenie z zakresu oceny funkcjonalnej i prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów w wieku rozwojowym (0-7 lat)
Kurs masaż logopedyczny
Kurs Kinesiology Taping ( poziom podstawowy i zaawansowany)
Kurs masażu sportowego
Anna Machnicka
Dyplom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, Wydział Pedagogiczny w zakresie pracy kulturalno-oświatowej - tytuł: magister pedagogiki;
Studium Pedagogiczne z metodyką geografii dla nauczania przedmiotów ogólnokształcących;
Studia Podyplomowe w zakresie geografii w zreformowanej szkole - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Kielcach, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy;
Studia Podyplomowe w zakresie nauczycieli przedmiotów zawodowych zakresie turystyki i hotelarstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych;
Studia Podyplomowe :
Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika),
Pedagogika Specjalna - logopedia
Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych;
Ukończone Kursy:
Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole
Dostosowanie wymagań edukacyjnych i indywidualizacja nauczania
Gry i zabawy w terapii dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
Dziecko z ADHD w przedszkolu i szkole
Przemoc i agresja w szkole
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Współpraca z rodzicami warunkiem sukcesu wychowawczego
Elena Jaworska
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Przyrodnicza w Sandomierzu, kierunek: pedagogika specjalna - oligofrenopedagogika
Akademia Pedagogiki Specjalnej Grzegorzewskiej w Warszawie, II stopień - magisterskie, kierunek: edukacja integracyjna i włączające nauczycielskie
Świętokrzyska Szkoła Wyższa w Kielcach, kierunek: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z elementami terapii pedagogicznej - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, kierunek: Zarządzanie Oświatą - studia podyplomowe
Kariera zawodowa:
Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu w Łagowie prowadzone przez Stowarzyszenie Nauczycieli i Wychowanków w Kielcach
Nauczyciel- terapeuta w Niepublicznym Przedszkolu Baja- Patataja w Kielcach
Nauczyciel pedagog specjalista w Szkole Podstawowej w Mąchocicach- Scholasterii
Nauczyciel pedagog specjalista w Szkole Podstawowej nr w Kielcach
mgr Renata Kowalska-Sasin
Wyższa Szkolą Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego w Kielcach. wydział pedagogiczny, studia magisterskie - Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza;
Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, wydział pedagogiczny i artystyczny, Studia Podyplomowe - Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną;
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Wydział Pedagogiki i Nauki o Zdrowiu, Studia Podyplomowe- Tyflopedagogika;
Świętokrzyska Szkoła Wyższa w Kielcach, wydział pedagogiczny i ochrony zdrowia, Studia Podyplomowe - Wczesne wspomaganie rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi;
Kursy:
Zakład Doskonalenia Zawodowego w Kielcach, Centrum Doskonalenia Nauczycieli - kursy kwalifikacyjne Oligofrenopedagogika, Surdopedagogika i Tyflopedagogika
Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny Warszawa- szkolenie Instruktor orientacji przestrzennej, samodzielnego, bezpiecznego i skutecznego poruszania się osób niewidomych i słabowidzących;
Doświadczenie:
Nauczyciel nauczania początkowego - Szkoła Podstawowa w Kostkach Dużych;
Nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej, rewalidant w Szkole Podstawowej nr 2 w Busku- Zdroju;
Nauczyciel nauczania indywidualnego w Szkole Podstawowej w Kamedułach;
Nauczyciel rewalidant- tyflopedagog i surdopedagog w Szkole Podstawowej nr 3 w Busku- Zdroju;
Pedagog Szkolny w Zespole Placówek Oświatowych nr 1 w Busku- Zdroju
Agnieszka Gałęzowska
Akademia Świętokrzyska w Kielcach, Wydział - Pedagogiczny i Nauk o Zdrowiu, kierunek: Pedagogika, specjalność: rewalidacja z terapią pedagogiczną - magister
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, kierunek: Psychopedagogika, diagnoza i pomoc psychologiczna - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z językiem angielskim i informatyką - licencjat
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu, kierunek: Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
Kursy i szkolenia:
Elementy Terapii Poznawczo - Behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu - CTPB w Warszawie
Organizacja i zarządzanie oświatą - ZDZ w Kielcach
Integracja Sensoryczna - PSTIS w Warszawie
Kierownik wycieczek szkolnych
Integracja sensoryczna: teoria, diagnoza i terapia- CWRO w Konstancinie - Jeziorna
Aktywizacja społeczna i zawodowa osób z autyzmem - SYNAPSIS w Warszawie
Uczenie zachowań społecznych dzieci z autyzmem - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycznych - Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych w Warszawie
Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) - Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie
Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika
Kurs Terapii behawioralnej - I, II i III stopnia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik usługi otrzyma:
E-skrypt w postaci dokumentu pdf: EDUKACJA, TERAPIA I WSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Opłaty:
150 zł – wpisowe
3900 zł – czesne
Usługa składa się z:
480 godzin dydaktycznych
180 g praktyk
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona
będzie usługa: Microsoft Teams
Wymagania sprzętowe:
Procesor: Minimum 1,1 GHz lub szybszy, dwa rdzenie
Pamięć 4,0 GB RAM
Dysk twardy 3,0 GB wolnego miejsca na dysku
Wyświetlana rozdzielczość ekranu 1024 x 768
Karta graficzna: System operacyjny Windows: Sprzętowa akceleracja grafiki wymaga DirectX 9 lub
nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10
Fall Creators Update)
System operacyjny Windows 11, Windows 10 (z wyłączeniem Windows 10 LTSC dla aplikacji
komputerowej Teams), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server
2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i
dostępnych poprawek zabezpieczeń.
Wersja .NET Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego
Wideo Kamera wideo USB 2.0
Urządzenia: Standardowa kamera, mikrofon i głośniki w laptopie
Łącze sieciowe:
Firma Microsoft zaleca minimalną prędkość pobierania 1,5 Mb/s i prędkość wysyłania 1,5 Mb/s w
przypadku rozmów jeden na jednego w aplikacji Teams. W przypadku grupowych rozmów wideo
zalecana prędkość pobierania i wysyłania wynosi 4 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i
materiałów: nie dotyczy
Okresu ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: spotkanie trwa do czasu
zakończenia przez organizatora
Zajęcia odbywają się na platformie MSTeams
Koszt usługi:
- 3900 zł czesne
- 150 zł wpisowe