Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie - teoria i praktyka z Arturem Jabłońskim
Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie - teoria i praktyka z Arturem Jabłońskim
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią:
- Menadżerowie marketingu – osoby odpowiedzialne za strategie i efektywność działań marketingowych w organizacji.
- Specjaliści ds. marketingu cyfrowego – osoby zajmujące się tworzeniem i optymalizacją kampanii w mediach społecznościowych
- Twórcy treści – copywriterzy, graficy, którzy chcą wykorzystać narzędzia do efektywniejszego tworzenia atrakcyjnych treści.
- Przedsiębiorcy i właściciele firm – osoby, które chcą zautomatyzować i usprawnić działania marketingowe w swoich przedsiębiorstwach.
- Zespoły marketingowe – grupy pracowników dążące do zwiększenia produktywności i innowacyjności.
- Studenci i absolwenci kierunków marketingowych – osoby chcące poszerzyć swoje kompetencje o najnowsze technologie AI stosowane w marketingu.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników26
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest dostarczenie uczestnikom kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z planowaniem, realizacją oraz analizą reklam na platformach Facebook i Instagram. Szkolenie ma na celu nauczenie uczestników, jak efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi, tworzyć skuteczne i angażujące treści reklamowe, a także jak analizować dane, aby optymalizować strategie marketingowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia podstawowe funkcje Menadżera Reklam i określa ich zastosowanie w kampaniach marketingowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i opisuje kluczowe funkcje Menadżera Reklam na podstawie przykładowych kampanii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje strategie targetowania i segmentowania odbiorców oraz dobiera odpowiednie metody kierowania reklam do wybranych grup docelowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykładowe grupy odbiorców i dopasowuje właściwe strategie targetowania w Menadżerze Reklam. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje efektywne grafiki reklamowe oraz formułuje angażujące teksty zgodnie z zasadami marketingu i psychologii reklamy | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy przykładową reklamę, która spełnia określone standardy wizualne i językowe oraz uzasadnia wybór zastosowanych elementów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do reklamy na Facebooku
- Podstawowe zasady reklamy na Facebooku – kiedy i dlaczego warto promować posty.
- Fakty i mity dotyczące reklamy na Facebooku.
- Menadżer reklam (Ads Manager) – struktura, funkcje i możliwości.
- Konfiguracja konta reklamowego: ustawienia, rozliczenia, metody płatności i faktury.
- Facebook Business Manager – zastosowanie i korzyści.
- Regulamin reklam na Facebooku – dozwolone i zakazane treści.
2. Cele reklamowe na Facebooku
- Struktura kampanii reklamowej: Cele – Zestawy Reklam – Reklamy.
- Omówienie dostępnych celów reklamowych i ich praktyczne zastosowanie.
- Dobór celu reklamowego w zależności od strategii marketingowej.
- Optymalizacja kampanii w oparciu o wybrany cel reklamowy i algorytm Facebooka.
3. Grupy docelowe na Facebooku i Instagramie
- Strategia budżetowa – jak efektywnie planować wydatki na reklamy.
- Wpływ budżetu na efektywność kampanii.
- Wybór lokalizacji reklamy – targeting na Polskę, regiony i miasta.
- Tworzenie grup odbiorców na podstawie zainteresowań, demografii i zachowań.
4. Niestandardowe grupy odbiorców
- Tworzenie niestandardowych i podobnych grup odbiorców.
- Budowanie grup na podstawie interakcji użytkowników na Facebooku i Instagramie.
- Wykorzystanie danych zewnętrznych (np. bazy e-mailowe, formularze kontaktowe).
- Targetowanie reklam dla firm B2B oraz osób z wysoką siłą nabywczą.
5. Remarketing na Facebooku i Instagramie
- Rola i działanie Piksela Facebooka.
- Metody instalacji Piksela Facebooka.
- Rodzaje remarketingu i ich zastosowanie w kampaniach reklamowych.
- Docieranie do użytkowników na podstawie ich aktywności online.
6. Tworzenie reklam na Facebooku – krok po kroku
- Praktyczny proces uruchamiania reklamy.
- Unikanie najczęstszych błędów reklamowych.
- Tworzenie skutecznych grafik i treści reklamowych.
- Przykładowe struktury konta reklamowego do wdrożenia po szkoleniu.
7. Analiza i optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie
- Jak analizować wyniki kampanii – czytanie raportów reklamowych.
- Monitorowanie działań konkurencji.
- Kluczowe wskaźniki efektywności (ROAS, współczynnik konwersji, CPC itp.).
- Mierzenie skuteczności kampanii za pomocą UTM i porównanie wyników z Google Analytics.
8. Automatyzacja i optymalizacja kampanii reklamowych
- Wprowadzanie zmian i testowanie kampanii.
- Użycie wykluczeń w kampaniach.
- Automatyzacja działań reklamowych – reguły automatyczne i narzędzia zewnętrzne.
- Zaawansowane strategie optymalizacji (ręczne stawki, grupowanie zainteresowań).
9. Zaawansowany remarketing i sekwencje reklamowe
- Segmentacja użytkowników według zachowań (czas na stronie, odwiedzone podstrony).
- Tworzenie scenariuszy remarketingowych i lejków sprzedażowych.
- Strategie docierania do nowych grup odbiorców poprzez remarketing.
- Ćwiczenia praktyczne – konfigurowanie niestandardowych grup remarketingowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Pierwsze kroki z reklamą na Facebooku; Jak uruchomić podstawową reklamę - promowanie postów | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Omówienie Panelu reklamowego na Facebooku | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Ustawienia konta, metody płatności, faktury; Co wolno, a czego nie wolno reklamować na FB | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Struktura kampanii reklamowych, cele reklamowe | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Grupy docelowe na Facebooku i Instagramie | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Dobieranie budżetu, lokalizacja, dobieranie zainteresowań | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Niestandardowe grupy odbiorców | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Remarketing na Facebooku i Instagramie | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Tworzenie reklamy krok po kroku: Uruchamianie reklamy, najczęstsze błędy, skuteczne grafiki | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Analiza reklam na Facebooku i Instagramie | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Jak czytać raporty reklamowe, mierzenie skuteczności | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie; Wprowadzanie zmian, automatyzacja, nietypowe rozwiązania | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Sesja Q&A, podsumowanie | Prowadzący Artur Jabłoński | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto210,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto210,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Jabłoński
Pracował m.in. dla: Swiss, Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwa Znak, Otomoto, Otodom, NEUCA, Sphinx, Tel Aviv Urban Food Województw Pomorskiego i Kujawsko-Pomorskiego czy Instytutu Matki i Dziecka.
Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu
– od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy.
Na sali szkoleniowej spędził już ponad 6 tysięcy godzin. To do niego inne agencje wysyłają swoich ludzi, by nauczył ich tworzyć skuteczne kampanie.
Autor czterech bestsellerowych poradników biznesowych: “Skuteczna reklama na
Facebooku i Instagramie”, “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” (nr 1 na liście sprzedaży w Empiku w kategorii marketing nieprzerwanie od kilku lat), „Skuteczna reklama na Linkedin”, „Zrozumieć Marketing”, jak również jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com i najchętniej słuchanych podcastów - Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży.
Wykładowca licznych studiów podyplomowych w całej Polsce:
Wyższych Szkół Bankowych, AGH w Krakowie oraz Politechniki Białostockiej.
Nagradzany prelegent najważniejszych konferencji marketingowych w kraju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1 godzina dydaktyczna= 45 minut. Szkolenie zaplanowane jest jako dwudniowe, Planujemy 15 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz dłuższą obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz uczestnictwo w 80% zajęć.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi