"Jak prawidłowo przeprowadzić audyt w organizacji? "
"Jak prawidłowo przeprowadzić audyt w organizacji? "
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia "Jak prawidłowo przeprowadzić audyt w organizacji?" obejmuje audytorów wewnętrznych, menedżerów odpowiedzialnych za audyt, kontrolę jakości, oraz zarządzanie ryzykiem w organizacjach. Szkolenie skierowane jest także do pracowników działów compliance, konsultantów oraz doradców zajmujących się audytem, zgodnością i zarządzaniem ryzykiem. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat zasad przeprowadzania audytów, obiektywności i niezależności audytora, planowania audytu opartego na ryzyku oraz dokumentowania działań audytowych. Program obejmuje również różnice między audytem, kontrolą wewnętrzną i kontrolą jakości. Szkolenie jest idealne dla osób, które chcą usystematyzować swoją wiedzę lub rozpocząć karierę w obszarze audytu wewnętrznego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji25-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do efektywnego przeprowadzania audytów wewnętrznych w organizacjach. Uczestnicy nauczą się zasad obiektywności, niezależności audytora oraz metod planowania audytu opartego na analizie ryzyka. Szkolenie umożliwi także skuteczne dokumentowanie działań audytowych i sporządzanie sprawozdań. Celem jest przygotowanie uczestników do optymalizacji procesów organizacyjnych poprzez identyfikację i ocenę ryzyk.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy będą potrafili wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z audytem wewnętrznym, w tym jego cele, rodzaje oraz różnice między audytem a kontrolą wewnętrzną i kontrolą jakości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje podstawowe pojęcia związane z audytem (np. audyt, kontrola wewnętrzna, ryzyko, audytor wewnętrzny) i wskazuje różnice między audytem a kontrolą wewnętrzną i kontrolą jakości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat roli audytora wewnętrznego, zasad obiektywności, niezależności oraz etyki w pracy audytora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia rolę audytora wewnętrznego oraz wskazuje zasady obiektywności, niezależności i etyki w audycie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Będą umieli opracować plan audytu oparty na analizie ryzyka, identyfikować ryzyka w organizacji i wybrać odpowiednie metody audytowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi stworzyć plan audytu, który uwzględnia identyfikację ryzyk w organizacji oraz dobór odpowiednich metod audytowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Nauczą się skutecznie dokumentować proces audytowy, w tym prowadzenie odpowiednich zapisów, raportów i sprawozdań z audytu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje poprawne dokumenty audytowe, takie jak raporty, sprawozdania i zapisy z audytu, zgodnie z obowiązującymi standardami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozwiną kompetencje do samodzielnego przeprowadzania audytów wewnętrznych w organizacjach, dbając o przestrzeganie zasad obiektywności, niezależności i etycznych norm zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się zdolnością do przeprowadzenia audytu wewnętrznego, przestrzegając zasad obiektywności, niezależności i etyki zawodowej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Cel biznesowy
Celem biznesowym szkolenia jest podniesienie kompetencji pracowników działów audytu i zarządzania ryzykiem w zakresie metodologii audytu wewnętrznego do końca III kwartału 2025 roku. Szkolenie ma na celu poprawę jakości raportów audytowych oraz skrócenie czasu przeprowadzania audytów o 20% w ciągu 12 miesięcy po jego ukończeniu. Kurs zostanie zaprojektowany w taki sposób, aby uczestnicy zdobyli praktyczne umiejętności w zakresie planowania audytu opartego na ryzyku oraz dokumentowania wyników audytu. Sukces zostanie oceniony na podstawie opinii uczestników oraz analizy wyników audytów przeprowadzonych po szkoleniu.Efekt usługi
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie samodzielnie przeprowadzać audyty wewnętrzne w organizacji, planować audyty oparte na analizie ryzyka, dokumentować proces audytowy oraz sporządzać profesjonalne raporty audytowe, zgodnie z obowiązującymi standardami.
Kryteria weryfikacji:
- Samodzielne przeprowadzanie audytu: Uczestnik potrafi zaplanować audyt, zidentyfikować ryzyka, dobrać odpowiednie metody audytowe i przeprowadzić audyt zgodnie z ustalonymi procedurami.
- Dokumentowanie procesu audytowego: Uczestnik skutecznie dokumentuje proces audytowy, tworzy sprawozdania i raporty audytowe, spełniając wymagania dotyczące przejrzystości i jakości.
- Zastosowanie analizy ryzyka: Uczestnik potrafi wykorzystać analizę ryzyka do planowania audytu, identyfikacji kluczowych obszarów ryzyka i zastosowania odpowiednich technik audytowych.
- Ocena jakości audytu: Uczestnik wykazuje zdolność do oceny jakości przeprowadzonego audytu, wskazując na mocne strony oraz obszary wymagające poprawy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda oceny:
- Symulacja audytu lub analiza przypadku, w której uczestnik stosuje zdobytą wiedzę do opracowania planu audytu i przeprowadzenia audytu w warunkach kontrolowanych.
- Opracowanie dokumentacji audytowej na podstawie przykładowego audytu, ocena jakości i zgodności z wymaganiami.
- Zadanie praktyczne polegające na zaplanowaniu audytu na podstawie identyfikacji ryzyk w fikcyjnej organizacji.
- Analiza sprawozdań z audytów przeprowadzonych po szkoleniu, w tym analiza wyników i ocena jakości w kontekście efektywności audytu.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
• Podstawowe pojęcia związane z audytem
• Miejsce audytu wewnętrznego w organizacji
• Co można audytować
• Rola audytora wewnętrznego w organizacji
• Obiektywizm audytora
• Niezależność audytora
• Czego nie wolno robić audytorowi
• Księgi audytu wewnętrznego
• Cel audytu wewnętrznego
• Rodzaje audytu
• Audyt wewnętrzny, a kontrola wewnętrzna i kontrola jakości w organizacji – różnice podobieństwa
• Jak przeprowadzić audytu w organizacji?
• Planowanie roczne
• Planowanie oparte na analizie ryzyka
• Jak określić ryzyka w organizacji
• Etapy audytu
• Inicjowanie audytu wewnętrznego
• Prowadzenie audytu
• Dokumentowanie działań audytowych
• Zakończenie audytu
• Sprawozdanie z audytu, elementy, zasady przekazania i przechowywania
• Pytania uczestników szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne będą mieć formę:
- papierową w formie skryptu oraz notatek
- prezentacji multimedialnej
- certyfikat ukończenia szkolenia
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na pltformie Clickmeeting. Prezenterzy oraz uczestnicy nie muszą tworzyć konta, aby dołączyć do szkolenia. Mogą zostać zaproszeni do wydarzenia poprzez e-mail z linkiem przekierowującym do pokoju edukacyjnego. Platforma oparta jest na przeglądarce, wymagane zatem jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.Platforma współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych.