"Spedycja kolejowa i intermodalna z elementami sprzedaży - szkolenie"
"Spedycja kolejowa i intermodalna z elementami sprzedaży - szkolenie"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Początkujący spedytor kolejowy/intermodalny, handlowiec/logistyk międzynarodowy.
Szkolenie jest skierowane do osób początkujących oraz średniozaawansowanych, które posiadają wiedze praktyczną oraz teoretyczną na poziomie nie wystarczającym do pełnienia obowiązków, potrzebują wiedzy podstawowej, odpowiedzi na konkretne zapytania, rozwiązywanie podstawowych zadań spedytora czy logistyka.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest:- Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje transport kolejowy i intermodalny zgodnie ze specyfiką danej branży;
- Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje przewóz ładunku różnymi środkami transportu,
- Uczestnik szkolenia samodzielnie organizuje nowe korytarze transportowe w celu optymizacji procesów logistycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Samodzielna organizacja dostaw ładunków przy wykorzystaniu różnych korytarzy transportowych; | Kryteria weryfikacji Test ogólnie dostępny na www, wynik wysyłany do szkoleniowca online | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Po zakończeniu usługi uczestnik:Samodzielnie działa w zakresie organizacji transportu kolejowego i intermodalnego zgodnie ze specyfiką danej branży.
Uczestnik osiąga lepsze wyniki w aktualnej pracy spedytora poprzez wykorzystanie nowych korytarzy transportowych.
Uczestnik rozwija umiejętności szukania nowych rozwiązań oraz wdrążanie nowych pomysłów bazując na współpracy zespołowej i budowaniu relacji zawodowych.
Efekt usługi
Efekty uczenia się
Uczestnik wykorzystuje w pracy otrzymana wiedzę z zakresu spedycji kolejowej oraz intermodalnej w celu oszczędności kosztów przewozu.
Umiejętności:
Uczestnik organizuje samodzielnie dostawy ładunków przy wykorzystaniu różnych korytarzy transportowych.
Określa procedury kolejowe i intermodalne pozwalające na uniknięcie powstania kosztów dodatkowych.
Wykorzystuje umiejętności samokształcenia się oraz pozyskiwanie rozwiązań dla skomplikowanych dostaw.
Organizuje samodzielnie przewóz ładunku różnymi środkami transportu.
Kompetencję społeczne:
Rozwija umiejętności szukania nowych rozwiązań oraz wdrążanie nowych pomysłów bazując na współpracy zespołowej i budowaniu relacji zawodowych.
W ramach szkolenia wiedza jest przekazywana nie tylko w formie standardowego wykładu, a również w formie ćwiczeń, rozwiązywania zadań oraz praktycznych porad.
Dzięki właśnie takiej formie prowadzenia szkolenia, samodzielnie pracuje na stanowisku spedytora oraz osiąga lepsze wyniki poprzez wykorzystanie nowych korytarzy transportowych.
Weryfikacja poprzez test https://www.tsl-group.pl/test-wiedzy-spedycja-kolejowa-oraz-intermodalna/
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Weryfikacja poprzez test https://www.tsl-group.pl/test-wiedzy-spedycja-kolejowa-oraz-intermodalna/
Organizator sporządza podsumowanie, które zawiera wynik testu, wynik doradztwa po szkoleniowego, ocene szkolenia
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
https://www.tsl-group.pl/test-wiedzy-spedycja-kolejowa-oraz-intermodalna/
Osoba prowadząca walidację - Wiktoria Kwiatkowska
Program
Program
Dzien pierwszy : czas trwania 5 godzin w tym 4H wykład 1H przerwy, pytania odpowiedzi
Międzynarodowy transport towarów kolejami
- Umowy o międzynarodowym przewozie towarów kolejami (CIM/SMGS) oraz Wytyczne ładowania UIC/SMGS
- Umowa o międzynarodowej komunikacji towarowej SMGS (uczestnicy, regulowanie relacji pomiędzy przewoźnikami, rozmieszczenie i mocowanie towaru)
- Konwencja COTIF (uczestnicy, regulowanie relacji pomiędzy przewoźnikami)
- Załącznik B Konwencji COTIF – CIM Konwencja o międzynarodowym przewozie kolejowym towarów
- Załącznik C Konwencji COTIF – RID Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych
- RPT Regulamin przewozu przesyłek towarowych
- UIC Międzynarodowy związek kolei, wytyczne załadunkowe dla transportu kolejowego
- RIV Umowa o wzajemnym użytkowaniu wagonów towarowych w komunikacji międzynarodowej
Kolejowe przejścia graniczne
- Porównanie najczęściej używanych wagonów kolei 1435 mm oraz 1520 mm (wagony kryte/węglarki/platformy)
- Przejścia graniczne: Rosja/Litwa/Białoruś/Ukraina
- Granica Południowa (3 przejścia graniczne ze Słowacja)
- Granica Południowa ( 7 przejść z Czechami)
- Przejścia Zachodnie (7 przejść Polska Niemcy)
Należności przewozowe w transporcie kolejowym
- Kody towaru HS, CN, NHM, ГНГ, ЕТСНГ
- Dodatkowe elementy oferty PDS/WDS, DSK, CIM/SMGS, wstawienie na stację, postoje
- Własność wagonów, jej wpływ na stawkę
- Pomóc wagonowa, wycena
- Co powinno zawierać pytanie o przewóz/przeładunek
- Opłaty dodatkowe w stawce na przewóz kolejowy
- Rozwiązywanie zadań
Dzień drugi ( czas trwania 5 godzin w tym 4H wykład 1H przerwy, pytania odpowiedzi)
Transport kontenerów w eksporcie i imporcie
- Organizacja przewozów kontenerowych międzynarodowych (miejsce załadunku, formowanie kontenera, kompletowanie ładunku, terminale kontenerowe, statki dowozowe i oceaniczne)
- Jednostki ładunkowe w transporcie intermodalnym
- Dokumenty przewozowe w transporcie intermodalnym
Elementy oferty na transport intermodalny
- Definicja transportu intermodalnego
- Regulacje prawne w transporcie intermodalnym
- Reguły Incoterms® 2020 – podstawowe informacje w świetle spedycji międzynarodowej
- Główne korytarze międzynarodowe w transporcie kontenerowym:
- Chiny-Europa – Nowy Jedwabny Szlak, EN-T – korytarze transportowe w Europie
- Transport intermodalny w Polsce – kontenerowe terminale morskie
Metodologia przewozów kontenerowych:
- Definicja kontenera
- Rodzaje kontenerów w obrocie międzynarodowym
- Podstawowe środki transportu w transporcie kontenerów
- Schemat organizacji transportu kontenerowego: Pojęcie formowania kontenerów;
- Podstawowe dokumenty w transporcie morskim kontenerów;
- Czas przewozu kontenerów oraz jak go monitorować.
Elementy oferty na transport intermodalny:
- Indeksy na rynku intermodalnym
- Koszty transportu FCL: Demurrage i detention, składowe taryf terminali kontenerowych;
- Koszty w transportcie LCL;
- Ubezpieczenie w transporcie;
- Omówienie przykładowych zapytań na transport kontenerowy.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Brak wymagań dotyczących wcześniejszej znajomości tematu przez uczestnika szkoleń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto836,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto680,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto104,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wiktoria Turłajewa oraz Daria Żmurda
W efekcie uzyskania stanowiska Dyrektora, zakres wiedzy i umiejętności objął szeroko pojętą spedycję: kolejową, morską i kontenerową. W ramach realizowanych obowiązków realizuje działania promocyjne, sprzedażowe i ofertowe na klientów polskich jaki zagranicznych. Prowadzi negocjacje z dostawcami, podwykonawcami i Klientami.
Wiktoria Turłajewa posiada 8 doświadczenia w branży.
Jest specjalistą do spraw marketingu w TSL Silesia Sp. z o.o, do głównych obowiązków należy pozycjonowanie firmy na rynku TSL oraz rozwój spedycji kolejowej na rynku Wschodnim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu usługi uczestnicy szkolenia otrzymają:
- link do testów online, dzęki którym każdy uczestnik zweryfikuje otrzymaną wiedzie w trakcie szkolenia.
- słaidy przedstawione na szkoleniu w formacie PDF.
- listę żródeł wykorzystanych dla przygotowania szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Brak wymagań dotyczących znajomości tematu przez uczestnika szkoleń.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest realizowane przez 2 dni po 4 godziny dziennie, z których 3 godziny to wykład, 1 godzina przerwy oraz pytania odpowiedzi. W ramach szkolenia jest zapewnione doradztwo po szkoleniowe 1 H online.
W ramach doradztwa poszkoleniowego, doradca oraz szkoleniowiec odpowiada na wszystkie pytania, które zostały niezrozumiałe lub nie do końca zrozumiane w trakcie szkolenia.
Po szkoleniu każdy uczestnik zalicza test wiedzy, który jest dostępny na stronie internetowej Spółki a link jest przesyłany przez organizatora na skrzynkę mailową każdego uczestnika.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
-
Platforma Edolando.com
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
2-rdzeniowy procesor 1,6 GHz lub szybszy,
pamięć 4 GB pamięci RAM,
system Windows 7/8.x/10/11, iOS 11, MacOS 10.x, Android 8
Głośniki, mikrofon, opcjonalnie kamera internetowa
Mminimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik,
Stabilne, bez blokad firmowych, łącze internetowe DL/UL: 5Mbps
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Najnowsza, stabilna wersja przeglądarki internetowej Chrome, Firefox, Opera, Edge (zalecamy Google Chrome). Przeglądarka plików PDF, DOC(X), XLS(X), PPT(X), PPS(X), wideo, zdjęć