[Kierunek - Rozwój] Podstaw programowania w języku Python - PCAP: Programming Essentials in Python (dla nauczycieli)
[Kierunek - Rozwój] Podstaw programowania w języku Python - PCAP: Programming Essentials in Python (dla nauczycieli)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób fizycznych lub pracowników firm, którzy chcieliby zdobyć solidne podstawy programowania przy użyciu języka Python. Grupa docelowa obejmuje osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem i nie mają wcześniejszego doświadczenia z tym językiem, jak również tych, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o Pythona. Dla początkujących kurs PCAP stanowi doskonałą platformę do nauki podstawowych koncepcji programowania oraz zapoznania się ze składnią i funkcjonalnościami języka Python. Z uwago na ogromną popularność języka Python, treści szkoleniowe mogą zostać wykorzystane w wielu obszarach techniki i inżynierii, począwszy od technologii informacyjnych (IT) poprzez analizę danych, sztuczną inteligencję oraz przemysł wytwórczy.
Dzięki praktycznym przykładom i zadaniom kursowym, uczestnicy szkolenia będą mogli szybko zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, co gwarantuje skuteczną naukę.
Dla uczestników projektu WUP 'Kierunek - Rozwój'.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji07-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zasadniczym celem edukacyjny jest zapoznanie uczestników z:- podstawami programowania i specyfiką języka Python,
- typami danych i operacji,
- instrukcjami warunkowymi, sterującymi i pętlami,
- listami, wycinkami, krotkami, łańcuchami znaków,
- przetwarzaniem list, słowników, krotek, tablic,
- tworzeniem i wykorzystaniem funkcji,
- zagadnieniem zakresu nazw,
- modułami, pakietami,
- wyjątkami i ich obsługą,
- programowaniem obiektowym (OOP),
- dziedziczeniem, domknięciami
- pracą z plikami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie uniwersalne koncepcje programowania komputerowego, obejmujące zmienne, struktury danych, algorytmy, kontrolę przepływu, funkcje i wyjątki. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi sprawnie korzystać z narzędzi deweloperskich, środowiska wykonawczego oraz składni i semantyki języka Python. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stosować fundamentalne techniki programowania, najlepsze praktyki, zwyczaje i słownictwo, w tym najczęściej używane funkcje biblioteki standardowej w Pythonie 3. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi pisać programy w języku Python przy użyciu standardowej infrastruktury językowej oraz zna sposoby rozwiązywania typowych problemów implementacyjnych. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik umie pracować z modułami i pakietami, przetwarzać pliki tekstowe i binarne, oraz korzystać z generatorów, iteratorów i domknięć. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie podstawy programowania zorientowanego obiektowo (OOP) oraz sposób, w jaki są one stosowane w języku Python. | Kryteria weryfikacji Test podsumowujący (1/2).Egzamin końcowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
PCAP: Programming Essentials in Python jest najbardziej rozpoznawalnym kursem podstaw języka Python na świecie, ponieważ została stworzony przez Python Institute (https://pythoninstitute.org/pcap) i świadczony jest przez globalną strukturę Ciso Network Academy (https://www.netacad.com/), która działa w 190 krajach.
Zawartość merytoryczna kolejnych modułów kursu PCAP została tak dobrane, aby uczestnik szkolenia zapoznawał się kolejno i stopniowo z treściami merytorycznymi. Nie mam zatem wymogu posiadania wiedzy programistyczne w momencie przystępowania do kursu.
Kurs PCAP składa się z sześciu modułów:
Mod.1 Wstęp do języka Python i programowania.
- podstawy programowania: kompilacja a interpretacja
- podstawowe metody formatowania i wyświetlania danych
- operatory numeryczne, ich wzajemnymi relacjami i wiązania
- pojęcie zmiennej, konwencje nazewnicze
- operator przypisania, zasady rządzące budową wyrażeń
- wprowadzenie i konwersja danych
Mod.2 Typy danych, zmienne, podstawowe operacje wejścia/wyjścia, operatory.
- literały w Pythonie
- operatory – narzędzia do manipulacji danymi
- operatory numeryczne, ich wzajemne relacje
- pojęcie zmiennej, konwencje nazewnicze
- operator przypisania, zasady rządzące budową wyrażeń
- wprowadzenie i konwersja danych
Mod3. Wartości logiczne, wykonywanie warunkowe, pętle, listy, przetwarzanie list, operacje logiczne i bitowe.
- wartości logicznymi (Boolean)
- porównywanie różnych wartości oraz kontrolowania ścieżek wykonania programu przy użyciu instrukcji warunkowych if i if-else
- wykorzystanie pętli (while i for) oraz sposób kontrolowania ich zachowania za pomocą instrukcji break i continue
- różnice między operacjami logicznymi a bitowymi
- pojęcie listy i przetwarzania list, wycinanie, sortowanie
- koncepcja tablic wielowymiarowych
Mod.4 Funkcje, zakresy, krotki, słowniki, przetwarzanie danych.
- definiowanie i użycie funkcji – ich uzasadnieniem, celem, konwencjami oraz pułapkami
- Sposoby przekazywania argumentów do funkcji, ustalenie wartości domyślnej
- zwracanie wyniku funkcji
- zagadnienie zakresu nazw
- rola krotek i słowników w przetwarzaniu danych
Mod.5 Moduły, pakiety, metody list, metody łańcuchów znaków, wyjątki.
- charakterystyka modułów standardowych, zastosowanie instrukcji try-except oraz raise
- wprowadzić pojęcie łańcuchów znaków i ich specyficznych metod, wraz z ich podobieństwami i różnicami w porównaniu do list
Mod.6 Programowanie obiektowe: klasy, metody, obiekty i standardowe cechy obiektów; obsługa wyjątków i operacje na plikach.
- podstawy programowania zorientowanego obiektowo (OOP)
- różnice między podejściem OOP a klasycznym, podejściem proceduralnym
- standardowe cechy obiektowe: dziedziczenie, abstrakcję, enkapsulację i polimorfizm, wraz z problemami specyficznymi dla Pythona, takimi jak zmienne egzemplarza kontra klasy
- implementacja dziedziczenia
- funkcje generujące (instrukcją yield)
- domknięcia - słowo kluczowe lambda
- praca z plikami: otwarcie, odczyt i zapis
Czas trwania kursu: 72 godziny lekcyjne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do języka Python i programowania komputerowego | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Pierwszy program | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Literały - dane same w sobie | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Operatory arytmetyczne | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Hierarchia prioryterów | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Zmienne | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Typowanie zmiennych | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Funkcja input() i operatory łańcuchów znaków | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Łańcuchy c.d. | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Operatory porównania | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Wykonanie warunkowe | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Pętle w Pythonie | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Pętle w Pythonie cz.2 | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Pętle w Pythonie cz.3 | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Logika komputerowa i listy | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Funkcje, typy sekwencyjne i mutowalność | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Programy złożone | Prowadzący Andrzej Tadych | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 EGZAMIN | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 000,00 PLN
- Koszt usługi netto5 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto69,44 PLN
- Koszt godziny netto69,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Tadych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- dostęp do platformy elearningowe netacad.com, także po zakończeniu szkolenia. W netacad dostępne są kompletne materiały e-learningowe do kursu.
- dostęp do gotowego środowiska programistycznego, aby na bieżąco tworzyć programy pod nadzorem instruktora,
- dostęp do własnej platformy Fundacji ALTERnacja celem pobierania dodatkowych zadań.
Informacje dodatkowe
Jako godzinę szkolenia przyjęto godzinę lekcyjną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby uczestniczyć w szkoleniu PCAP: Programming Essentials in Python, uczestnik powinien dysponować typowym komputerem stacjonarnym lub laptopom na minimalnych parametrach:
- łącze do Internetu w dowolnej technologii (także LTE) przepustowości przynajmniej 2 Mbit/s
- procesor Intel Core2 Duo lub lepszy
- pamięć RAM: 4GB lub więcej,
- kamera i mikrofon.