Podologia od podstaw po zabiegi zaawansowane - kompleksowy kurs wprowadzający nowa usługę.
Podologia od podstaw po zabiegi zaawansowane - kompleksowy kurs wprowadzający nowa usługę.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój
Właściciele i pracownicy salonów kosmetycznych - kosmetyczki , kosmetolodzy osoby wykonujące usługi kosmetyczne. Kosmetyczki z doświadczeniem w świadczeniu różnorodnych usług pielęgnacyjnych. Osoby, które chcą poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nową wiedzę z zakresu podologi i pedicure.
Specjaliści dążący do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji w dynamicznie rozwijającej się branży kosmetyczne.
Osoby, które chcą wprowadzić nowa usługe podologii od podstaw.
Szkolenie skierowane jest również dla osób świadczacych opiekę długoterminową.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowuje do wykonywania zabiegów podologicznch, w tym posługiwania się skalpelem, frezarką, dłutem w usuwaniu odcisków, modzeli, zakładania klamer tytanowych, oczyszczanie onycholizy, brodawki. Karta zabiegowaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady dotycząceprzygotowania stanowiska pracy, BHP | Kryteria weryfikacji Omawia zasady BHP oraz zasadyprzygotowania stanowiska pracy do zabiegów podologicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje budowę skóry | Kryteria weryfikacji Opisuję budowę skóry i rozróżnia jej typy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia różnice między zabiegiemkosmetycznym a podologicznym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zabieg kosmetycznyi podologiczny jak pielęgnacja stóp i paznokci, który ma na celu poprawę wyglądu a zabieg podologiczny, który skupia się na zdrowiu i higienie stóp. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia podstawowe techniki zabiegówpodologicznych oraz narzędzia | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje trzy podstawowetechniki i narzędzia używane w pedicure podologicznym: frezarka, skalpel i praca pododyskiem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia działanie i zastosowaniekeratolityków | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje skladniki keratolitykówtakie jak kwas salicylowy, mocznik, kwas mlekowy czy kwas azelainowy oraz ich zastosowanie takie jak rozmiękczenie i złuszczenie martwego naskórka | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Charakteryzuje najczęstszedolegliwości stóp | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady różnych rodzajówdolegliwości tj. odciski, nagniotki oraz modzele stóp. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne typy odcisków,nagniotków i modzeli oraz rozpadliny pięt. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Omawia zalecenia po zabiegowe ipielęgnacje domową | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady pielęgnacji domowejoraz zaleceń po zabiegowych w zależności od zastosowanego zabiegu podologicznego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia role i znaczenie kartypacjenta. | Kryteria weryfikacji Omawia i przygotowuje kompleksowekarty pacjenta, uwzględniającej wszystkie istotne informacje w kontekście świadczenia usług medycznych czy kosmetycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia zachowanie poufności wtrakcie zbierania i przechowywania informacji o pacjencie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces zastosowaniaklamer tytanowych jako metody korekcji wrastających paznokci bez obecności stanu zapalnego. | Kryteria weryfikacji Analizuje i omawia proceszastosowania klamer pod kątem konkretnych cech paznokci klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje onycholizę orazgrzybicę paznokci. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i omawia procesdiagnozowania onycholizy oraz grzybicy paznokci. Ocenia stopień zaawansowania, zasięgu i ewentualnych powiązań z innymi schorzeniami skórnymi. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wykonuje pełny zabiegpodologiczny | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje schorzenie do zabiegupodologicznego np. rozpadliny na pietach, modzele, odciski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Omawia i dobiera odpowiednia technikępedicure podologicznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia odpowiedni dobór materiałów inarzędzi np. frezy, skalpel, pododysk | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje rekonstrukcje paznokcia przyużyciu polimerów twardych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Omawia różnice między zabiegiempodologicznym podstawowym a rozszerzonym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zabieg podologicznypodstawowy i rozszerzony np. wrastające paznokcie bez stanu zapalnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces elektrokoagulacji | Kryteria weryfikacji Omawia proces elektrokoagulacji w kontekście usuwania brodawek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozróżnia różne typy brodawek | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady różnych rodzajówbrodawek i uzasadnia użycie elektrokoagulacji do ich usuwania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przerwy wliczone w czas szkolenia. Ilość oraz częstotliwość przerw w czasie szkolenia może ulec zmianie wg potrzeb indywidualnych uczestników. Jednak łączny czas przerw nie przekroczy wskazanych w harmonogramie usługi.
Usługa realizowana w godzinach dydaktycznych: 1 godzina dydaktyczna to 45 minut.
Każdy z kursantów ma do dyspozycji stanowisko podologiczne, narzedzia, produkty oraz ćwiczy na modelkach pod okiem instruktora.
Dzień 1:
Część teoretyczna:
- Wprowadzenie do BHP przy zabiegu pedicure
- Przygotowanie stanowiska pracy
- Omówienie budowy i typów skóry
- Różnica między zabiegiem kosmetycznym a podologicznym
- Omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego:
- Pedicure frezarkowy
- Pedicure skalpelem
- Pedicure pododiskiem
- Omówienie keratolityków – kiedy używać a kiedy nie
- Omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje
- Omówienie problematycznych stóp:
- Rodzaje nagniotków, odcisków i modzeli
- Rozpadliny na piętach
- Prezentacja multimedialna z przykładowymi zdjęciami różnych przypadków
- Zalecenia pielęgnacyjne w gabinecie i w domu
- Nauka świadomej pracy różnymi narzędziami i produktami
Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z zastosowaniem wcześniej omawianych technik
- Dodatkowe omawianie krok po kroku wykonywanych czynności
- Kursantki mają czas na zadawanie pytań i robienie notatek
- Modelka dla kursantki – dobrana tak, aby kursant mógł przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
- Kursantka pozostaje w pełnej komunikacji z instruktorem
- Weryfikacja wiedzy i nowo nabytych umiejętności
- Podsumowanie szkolenia, wnioski i pytania
- Dzień 2:
- Część teoretyczna:
- Omówienie zabiegu klamry tytanowe – czym są i kiedy je stosować
- Omówienie wrastających paznokci z rozróżnieniem na stan zapalny i brak stanu zapalnego
- Omówienie co to jest onycholiza
- Omówienie grzybicy paznokci i skóry oraz jej stadiów rozwoju
- Rekonstrukcja paznokcia przy użyciu polimerów twardych
- Tworzenie karty pacjenta
- Nauka robienia dokumentacji zdjęciowej do obserwacji postępów leczenia
- Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z omawianiem krok po kroku poznanych technik
- Modelka dla kursantki – dobrana tak, aby kursant mógł przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
- Kursantka pozostaje w pełnej komunikacji z instruktorem
Dzień 3
Część teoretyczna:
- Różnica między podstawowym zabiegiem podologicznym a rozszerzonym
- Omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje
- Omówienie problematycznych stóp tj. brodawki wirusowe
- Omówienie techniki usuwania brodawek - elektrokoagulacja
Część praktyczna:
- Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z zastosowaniem wcześniej omawianych technik
- Modelka dla kursantki – modelki dobrane są tak aby kursant miał szanse przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki
Walidacja szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Wprowadzenie do BHP przy zabiegu pedicure | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Przygotowanie stanowiska | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Omówienie budowy i typów skóry | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego: | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Omówienie keratolityków – kiedy używać a kiedy nie | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje oraz praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje oraz praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Omówienie zabiegu klamry tytanowe – czym są i kiedy je stosować | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Omówienie wrastających paznokci z rozróżnieniem na stan zapalny i brak stanu zapalnego | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Omówienie co to jest onycholiza | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Omówienie grzybicy paznokci i skóry oraz jej stadiów rozwoju | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Rekonstrukcja paznokcia przy użyciu polimerów twardych-praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Rekonstrukcja paznokcia przy użyciu polimerów twardych-praca na modelce z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Różnica między podstawowy zabiegiem podologicznym a rozszerzonym, omówienie 3 technik pracy pedicure podologicznego | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Omówienie keratolityków – kiedy używać a kiedy nie, omówienie potrzebnych narzędzi i ich rodzaje | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Omówienie problematycznych stóp tj. brodawki wirusowe, omówienie techniki usuwania brodawek - elektrokoagulacja, omówienie stopy cukrzycowej | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Omówienie jak wykonać tamponadę i tejpy – jak rozłożyć leczenie w czasie | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Pokaz na modelce wykonany przez instruktora z zastosowaniem wcześniej omawianych technik | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Modelka dla kursantki – modelki dobrane są tak aby kursant miał szanse przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Przerwa | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Modelka dla kursantki – modelki dobrane są tak aby kursant miał szanse przećwiczyć zdobytą wiedzę i określone przypadki | Prowadzący Hanna Razanava | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto119,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Razanava
brodawki, elektrokoagulacja, odciski, nagniotki praktyka podologiczna
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie odbywa się w Centrum Szkoleniowym, składającym się z sali wykładowej oraz 4 wyposażonych gabinetów zabiegowych.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności niezbędne do wykonywania stylizacji
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje
Każdy kursant wykonuje samodzielnie zabieg na minimum kilku modelkach
Usługa prowadzona na najnowszych produktach, pomocach naukowych, autorskiej technice nauczania wypracowanej na bazie 20 letniego doświadczenia.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna szkolenia = 45 minut), w maksymalnie 6 osobowej grupie.
Kursant otrzymuje po szkoleniu skrypt szkoleniowy, filmy, nagrania z każda techniką, która była ćwiczona, dodatkowo wsparcie poprzez wewnętrzną grupę po szkoleniową, gdzie odpowiadamy na pytania i ewentualne wątpliwości.
Kursant otrzymuje certyfikat oraz zaświadczenie o nabytych kompetencjach
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój
Usługa realizowana w formie usługi stacjonarnej zostanie w całości zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi