Zarządzanie kryzysowe w edukacji – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Zarządzanie kryzysowe w edukacji – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / PR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, kierowników, specjalistów, techników oraz pracowników biurowych, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy w sektorach takich jak rolnictwo, transport, energetyka, recykling czy inżynieria środowiskowa, głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania w sytuacjach kryzysowych w edukacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje techniki aktywnego słuchania i asertywnej komunikacji | Kryteria weryfikacji Wykazuje zdolność prowadzenia konstruktywnych rozmów, łączy komunikację z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na współpracy i zrozumieniu w społeczności szkolnej | Kryteria weryfikacji Wdraża komunikaty motywujące i wspierające współpracę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie systemowe GreenComp w ramach interwencji kryzysowej | Kryteria weryfikacji Wskazuje myślenie systemowe oraz jego potencjalne korzyści | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Projektuje i wdraża polityki proekologiczne w pracy z młodzieżą | Kryteria weryfikacji Opracowuje strategię oszczędzania zasobów i ograniczania śladu środowiskowego | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża praktyki związane z segregacją odpadów oraz zarządzaniem zasobami, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej dwie kategorie odpadów, które można poddać recyklingowi, oraz opisać zasady ich segregacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę potrzeb i preferencji uczniów oraz rodziców z uwzględnieniem zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwości dostosowania oferty edukacyjnej na podstawie zebranych danych, w tym sugestie dotyczące promowania zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie eksploracyjne GreenComp w wybranych technikach mediacyjnych | Kryteria weryfikacji Wskazuje rodzaje technik mediacyjnych w praktycznych sytuacjach, odnosząc się do wartości ekologicznych i społecznych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Omawia innowacyjne technologie w placówkach edukacyjnych w celu redukcji zużycia zasobów | Kryteria weryfikacji Wskazuje technologie monitorujące zużycie energii lub wody, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO₂ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzające energię i wodę w placówkach edukacyjnych, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wytycznymi GreenComp | Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki oszczędzania energii i wody, które mogą być wprowadzone w placówkach edukacyjnych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wdraża praktyki związane z segregacją odpadów oraz zarządzaniem zasobami, co przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu placówki edukacyjnej na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje kategorie odpadów, które można poddać recyklingowi, oraz opisać zasady ich segregacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Opracowuje politykę zrównoważonego zarządzania zasobami dla swoich placówek, monitoruje jej realizację oraz angażuje w nią współpracowników | Kryteria weryfikacji Prezentuje zarys polityki zrównoważonego rozwoju, którą można wdrożyć w swojej organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie systemowe" w zawodzie: Specjalista ds. zielonych kompetencji i zarządzania kryzysowego w edukacji.
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju europejskiej ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Zakres kompetencji 2.1 Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie zielonych kompetencji i zarządzania kryzysowego w edukacji zgodnych z ramą GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie systemowe i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków.
Dzień 1 (4 godziny)
Myślenie systemowe w zarządzaniu kryzysowym
- Rozumienie zależności między środowiskiem pracy, trudnymi sytuacjami i ich wpływem na dobrostan całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, rodziców).
- Podejście systemowe do zarządzania ryzykiem i prewencji kryzysów w edukacji – jak decyzje nauczyciela mogą wpłynąć na zrównoważony rozwój społeczności szkolnej.
Zarządzanie zasobami w kontekście kryzysów
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii w placówkach edukacyjnych (energooszczędne oświetlenie, sprzęt medyczny o niskim zużyciu energii).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówki edukacyjne.
Trudne sytuacje w pracy nauczyciela: analiza przypadków
- Przykłady sytuacji kryzysowych w pracy nauczyciela: konflikty z rodzicami, problemy z uczniami, incydenty w szkole.
- Identyfikacja potencjalnych konsekwencji prawnych i odpowiedzialności zawodowej w sytuacjach kryzysowych.
Odpowiedzialność cywilna nauczyciela
- Zasady odpowiedzialności cywilnej w pracy nauczyciela (np. za szkody wyrządzone przez uczniów lub zaniechanie obowiązków nadzoru).
- Środki zapobiegawcze minimalizujące ryzyko odpowiedzialności cywilnej.
- Wykorzystanie narzędzi organizacyjnych wspierających zapobieganie sytuacjom ryzykownym.
Dzień 2 (4 godziny)
Czym jest efektywna komunikacja?
- Różnica między „słuchaniem” a „rozumieniem”.
- Znaczenie aktywnego słuchania w budowaniu relacji edukacyjnych.
Jak mówić, by inspirować do działania?
- Komunikacja motywująca jako narzędzie w pracy nauczyciela.
- Wyrażanie potrzeb bez naruszania granic drugiej strony.
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej w sposób sprzyjający współpracy.
- Jak prowadzić trudne rozmowy w sposób wspierający zrozumienie i zaufanie?
Zielone praktyki w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych
- Stosowanie technik mediacji i rozwiązywania konfliktów, które uwzględniają zrównoważone podejście do relacji społecznych.
- Tworzenie zrównoważonych polityk w szkole, które obejmują zasady odpowiedzialności prawnej oraz promują ekologiczne i etyczne podejście do edukacji.
Zarządzanie emocjami w komunikacji
- Jak emocje wpływają na odbiór komunikatu?
- Sposoby uspokajania emocjonalnych rozmów i budowanie atmosfery zrozumienia.
- Wprowadzenie elementów uważności (mindfulness) w rozmowach z uczniami i rodzicami.
Dzień 3 (4 godziny)
Wdrażanie zielonych praktyk w placówkach edukacyjnych; Innowacyjne technologie w edukacji wspierające zrównoważony rozwój
- Praktyczne warsztaty, w których uczestnicy opracowują plany redukcji śladu węglowego placówki (np. oszczędność energii, ograniczenie marnotrawstwa wody.
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii w placówkach edukacyjnych (energooszczędne oświetlenie, sprzęt medyczny o niskim zużyciu energii).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówki edukacyjne.
Zarządzanie odpadami w placówkach edukacyjnych w sposób zrównoważony; Instalacja i użytkowanie eko-technologii:
- Segregacja i bezpieczna utylizacja odpadów, z uwzględnieniem zasad ochrony środowiska.
- Praktyczne ćwiczenia z identyfikacji i sortowania odpadów, które mogą zostać przetworzone lub poddane recyklingowi.
- Nauka obsługi i podstaw instalacji prostych systemów energii odnawialnej, takich jak panele fotowoltaiczne, które mogą być wykorzystane w placówkach opieki.
- Omówienie przykładów przyjaznych środowisku technologii, takich jak inteligentne systemy zarządzania energią, które redukują zużycie energii.
- Technologie, które monitorują zużycie zasobów (np. inteligentne liczniki energii i wody).
- Jak technologie stosowane w palcówkach edukacyjnych mogą zmniejszyć emisję CO₂ poprzez poprawę efektywności energetycznej.
- Omówienie technologii oszczędzających zasoby, które są wspierane przez RIS, takich jak systemy monitorowania zużycia energii czy lokalne odnawialne źródła energii, które placówki edukacyjne mogą wdrażać.
- Praktyczne wykorzystanie energooszczędnych urządzeń i automatyzacji.
Rozpoznawanie przemocy w rodzinie
- Sygnały przemocy w różnych grupach wiekowych i relacjach rodzinnych:
- Symptomy fizyczne i psychiczne u ofiar.
- Charakterystyczne zachowania sprawców przemocy.
- Rozpoznawanie wzorców przemocy w kontekście wielopokoleniowym.
- Bariery w ujawnianiu przemocy: Czynniki kulturowe, emocjonalne, ekonomiczne i prawne. Rola otoczenia i instytucji w przełamywaniu milczenia ofiar.
Reagowanie na przemoc
- Jak skutecznie i etycznie interweniować w przypadkach przemocy?
- Budowanie zaufania i bezpieczeństwa w relacji z osobami dotkniętymi przemocą.
Egzamin końcowy.
Dodatkowe elementy dotyczące GreenComp i myślenia systemowego:
- Cele zrównoważonego rozwoju: W każdym module uwzględnione będą cele zrównoważonego rozwoju (SDG) oraz ich powiązanie z praktykami w edukacji. Uczestnicy będą zachęcani do refleksji nad tym, jak ich działania mogą przyczyniać się do większej sprawiedliwości społecznej, ochrony środowiska oraz promowania odpowiedzialnych praktyk.
- Systemowe zrozumienie: Uczestnicy zostaną zachęceni do analizy, jak różne elementy zarządzania kryzysowego w edukacji wpływają na siebie nawzajem oraz jakie są ich długofalowe skutki dla odbiorców i środowiska. Myślenie systemowe pomoże im w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących stylizacji, kadrowania i edycji zdjęć.
- Praktyczne zadania: W każdym module uczestnicy będą wykonywać praktyczne zadania, które pozwolą im na zastosowanie myślenia systemowego w kontekście zarządzania kryzysowego w edukacji, co przyczyni się do lepszego zrozumienia, jak różne elementy mogą współdziałać na korzyść placówki edukacyjnej oraz środowiska.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Myślenie systemowe w zarządzaniu kryzysowym (rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Zarządzanie zasobami w kontekście kryzysów: wykorzytsanie zasobów, budowanie eko-środowiska (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Trudne sytuacje w pracy nauczyciela: analiza przypadków (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, ankiety) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Odpowiedzialność cywilna nauczyciela (rozmowa na żywo) | Prowadzący Beata Karkoszka | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Czym jest efektywna komunikacja? (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Jak mówić, by inspirować do działania? (rozmowa na żywo) | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zielone praktyki w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie emocjami w komunikacji (rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Wdrażanie zielonych praktyk w placówkach edukacyjnych; Innowacyjne technologie w edukacji wspierające zrównoważony rozwój (ćwiczenia) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie odpadami w placówkach edukacyjnych w sposób zrównoważony; Instalacja i użytkowanie eko-technologii (testy, rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Rozpoznawanie przemocy w rodzinie; Reagowanie na przemoc w rodzinie (testy, rozmowa na żywo) | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 przerwa | Prowadzący Natalia Grońska-Opoka | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto438,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto438,60 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Karkoszka
Aneta Bogunia-Ciurkot
Natalia Grońska-Opoka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 12 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne, Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Komputer wyposażony w co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 5 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo - przeglądarka internetowa: Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).