Stosowana analiza zachowania – III-stopniowy bazowy kurs terapii behawioralnej
Stosowana analiza zachowania – III-stopniowy bazowy kurs terapii behawioralnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami usługi są nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wspomagający, psychologowie, pedagodzy, logopedzi i wszystkie osoby zainteresowana terapią dziecka z autyzmem.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
Usługa jest także adresowana do innych osób zainteresowanych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do umiejętnego wykorzystania technik Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w praktyce terapeutyczno-edukacyjnej dzieci z autyzmem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - charakteryzuje założenia technik behawioralnych | Kryteria weryfikacji - omawia podstawy naukowe Stosowanej Analizy Zachowania- definiuje procesy behawioralne rządzące zachowaniem ludzkim - definiuje zasady wczesnej interwencji behawioralnej - klasyfikuje zaburzenia ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - wdraża techniki behawioralne w praktyce terapeutyczno-edukacyjnej dzieci z autyzmem | Kryteria weryfikacji - stosuje behawioralne techniki kształtowania umiejętności komunikacyjnych- uczy samodzielności w życiu codziennym - stosuje technikę łańcuchów zachowań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - prowadzi terapię | Kryteria weryfikacji - tworzy Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne w oparciu o diagnozę funkcjonalną- stosuje techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi - prowadzi dokumentację behawioralną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresatami usługi są nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wspomagający, psychologowie, pedagodzy, logopedzi i wszystkie osoby zainteresowana terapią dziecka z autyzmem.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
Usługa jest także adresowana do innych osób zainteresowanych.
PROGRAM:
Moduł I:
1. Wprowadzenie w tematykę autyzmu.
2. Fakty i mity dotyczące autyzmu.
3. Klasyfikacja zaburzeń ze spektrum autyzmu.
4. Podstawy naukowe Stosowanej Analizy Zachowania.
5. Procesy behawioralne rządzące zachowaniem ludzkim i nie tylko.
6. Systemy wzmocnień – jak je tworzyć, rozwijać i wycofywać.
7. Zasady wczesnej interwencji behawioralnej.
8. Jak uczyć czyli podstawowe techniki behawioralne.
Moduł II:
1. Teoria w praktyce – warsztaty dotyczące technik behawioralnych.
2. Behawioralne techniki kształtowania umiejętności komunikacyjnych.
3. Jak nauczyć samodzielności w życiu codziennym:
- technika łańcuchów zachowań
- plany dnia, plany aktywności, albumy aktywności
- samodzielna organizacja czasu wolnego
- ćwiczenia praktyczne.
4. Jak utrzymywać efekty terapii? – techniki generalizacji.
5. Ćwiczenia praktyczne.
Moduł III:
1. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych w oparciu o diagnozę funkcjonalną.
2. Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
3. Dokumentacja behawioralna – efektywny sposób monitorowania i ewaluacji programu terapii.
4. Ćwiczenia praktyczne.
5. Dyskusja: behawioryzm i co dalej? Nowe kierunki terapeutyczne na bazie modelu behawioralnego.
WALIDACJA
Praca w grupie max. 10 - osobowej, wykład, dyskusja, warsztaty, ćwiczenia
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut. Program szkolenia realizowany jest podczas 45 godzin zajęć dydaktycznych.
Szkolenie kończy się walidacją, która trwa 1 godzinę dydaktyczną (45 min.) i nie wlicza się w czas trwania usługi.
Łącznie szkolenie obejmuje 46 godzin dydaktycznych (45 godzin zajęć i 1 godzina walidacji).
Przerwa nie wlicza się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Wprowadzenie w tematykę autyzmu | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Wprowadzenie w tematykę autyzmu | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Fakty i mity dotyczące autyzmu | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Fakty i mity dotyczące autyzmu | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Klasyfikacja zaburzeń ze spektrum autyzmu | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Podstawy naukowe Stosowanej Analizy Zachowania | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Procesy behawioralne rządzące zachowaniem ludzkim i nie tylko | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Procesy behawioralne rządzące zachowaniem ludzkim i nie tylko | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Systemy wzmocnień – jak je tworzyć, rozwijać i wycofywać | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Systemy wzmocnień – jak je tworzyć, rozwijać i wycofywać | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Zasady wczesnej interwencji behawioralnej | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Jak uczyć czyli podstawowe techniki behawioralne | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Teoria w praktyce – warsztaty dotyczące technik behawioralnych | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Behawioralne techniki kształtowania umiejętności komunikacyjnych | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Jak nauczyć samodzielności w życiu codziennym: technika łańcuchów zachowań, plany dnia, plany aktywności, albumy aktywności samodzielna organizacja czasu wolnego, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Jak nauczyć samodzielności w życiu codziennym: technika łańcuchów zachowań, plany dnia, plany aktywności, albumy aktywności samodzielna organizacja czasu wolnego, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Jak utrzymywać efekty terapii? – techniki generalizacji | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Karolina Nowak | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych w oparciu o diagnozę funkcjonalną | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Dokumentacja behawioralna – efektywny sposób monitorowania i ewaluacji programu terapii | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Dyskusja: behawioryzm i co dalej? Nowe kierunki terapeutyczne na bazie modelu behawioralnego | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto37,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto37,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Kaniewska-Mackiewicz
Karolina Nowak
integratywnym. Doświadczenie kliniczne zdobywała m. in. w Klinice Psychiatrii, Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy oraz Centrum Zdrowia Araszkiewicz. Współpracuje z terapeutami, seksuologami z Niemiec i Holandii. Od 2015 r. prowadzi własną prywatną praktykę kliniczną w Pracowni Edukacji, Terapii i Seksuologii Społecznej, której jestem także kierownikiem. Prowadzi jedyny w województwie specjalistyczny punkt diagnostyczno-terapeutyczny w zakresie seksuologii dzieci, młodzieży i dorosłych. Specjalizuje się w zakresie zachowań seksualnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, niedostosowanymi społecznie, w zachowaniach seksualnych dzieci oraz młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Współpracuje jako wykładowca z uczelniami wyższymi w Polsce, jak i za granicą. Nauczyciel akademicki WSG, specjalista w Niepublicznej Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej WSG „Instytucie Wspierania Rozwoju Dziecka" w Bydgoszczy. Autorka artykułów naukowych oraz współautorka monografii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi słuchacz otrzymuje materiały w wersji papierowej i elektronicznej (skrypty, prezentacja multimedialna).
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu ,,Kierunek - Rozwój".
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 45 godzin + 1 godzina dydaktyczna walidacji, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi