Akademia Logopedy Miofunkcjonalnego „Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi”. Szkolenie dedykowane dla woj. mazowieckiego.
Akademia Logopedy Miofunkcjonalnego „Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi”. Szkolenie dedykowane dla woj. mazowieckiego.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenia jest dla wszystkich chętnych przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu ludzkiego. Celem szkolenia jest dotarcie do struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje. Poprzez kolejny punkty szkolenia będziemy starali się przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dotarcie do struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje. Poprzez kolejny punkty szkolenia będziemy starali się przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podnoszenie wiedzy z zakresu Akademii Logopedy Miofunkcjonalnego | Kryteria weryfikacji Pre test | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA:
CZĘŚĆ 1: ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW - baza dla diagnozy logopedycznej w ujęciu miofunkcjonalnym
.1. Anatomia funkcjonalna obszaru ustno-twarzowego w ujęciu holistycznym.
2. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
3. Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat i obserwacja pracy mięśni mimicznych.
4. Anatomia narządu żucia – zgryz – rozwój uzębienia mlecznego i stałego, rozwój zgryzu.
5. Budowa i funkcja stawu żuchwowo – skroniowego.
6. Wędzidełko języka i wargi górnej – anatomia.
7. Podstawowe informacje na temat taśm anatomicznych i ich roli w budowie kontroli posturalnej.
8. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej – od anatomii do funkcji.
9. Badania obrazowe pomocne w diagnozie – interpretacja.
CZĘŚĆ 2: Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami miofunkcjonalnymi.
1. Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.
2. Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:
a.
– ocena budowy i funkcji narządów artykulacyjnych, ocena żucia, gryzienia, połykania, oddychania i fonacji,
b.
- ocena reakcji posturalnych,
c.
- ocena napięcia mięśniowego w obrębie narządu żucia i mięśni mimicznych,
d.
– ocena artykulacji
e.
- wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,
f.
- wytyczne do diagnozy opisowej na podstawie wyników zawartych w indywidualnej karcie diagnostycznej.
CZĘŚĆ 3: Wady zgryzu a wady wymowy i zaburzenia funkcji w obrębie narządu mowy.
1. Podstawowe informacje na temat uwarunkowań powstawania wad zgryzu.
2. Fizjologia i rozwój żucia, gryzienia, połykania.
3. Dysfunkcja żucia, gryzienia i połykania – od diagnozy do terapii.
4. Profilaktyka logopedyczna w okresie niemowlęcym czyli jak przeciwdziałać
powstawaniu wadom zgryzu i wymowy.
5. Współpraca logopedy z ortodontą.
6. Programowanie terapii logopedycznej pacjenta z wadą zgryzu i wymowy krok po kroku.
CZĘŚĆ 4: Dysfunkcja oddychania.
1. Opis problemu czyli kim są dzieci z diagnozą MBS ( ang. Mouth Breathing Syndrome)
2. Diagnoza w zakresie prawidłowego i nieprawidłowego toru oddychania.
3. Profilaktyka dysfunkcji oddychania.
4. Terapia dysfunkcji oddychania u niemowląt i dzieci.
CZĘŚĆ 5: Zaburzenia procesu regulacji ślinienia się.
1. Diagnoza problemu czyli jakie są kliniczne objawy zaburzeń procesu regulacji ślinienia się, przyczyny.
2. Terapia logopedyczna dzieci z nadmiernym ślinieniem się.
CZĘŚĆ 6: Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci.
1. Anatomia i klasyfikacje – jeszcze raz o diagnozie.
2. Badanie poziomu skrócenia wędzidełka języka u niemowląt i małych dzieci - praktyczne wskazówki jak badać.
3. Zabieg korekty wędzidełka języka i opieka logopedyczna po – standardy postępowania.
CZĘŚĆ 7: Parafunkcje w obrębie narządu żucia.
1. Typy parafunkcji w obrębie narządu żucia.
2. Ssanie kciuka i jego konsekwencje dla rozwoju narządu żucia.
3. Dlaczego dzieci ssą kciuka i inne palce?
4. Jak pracować z dzieckiem ssącym kciuk od niemowlaka do starszaka – programowanie terapii.
CZĘŚĆ 8: Terapia miofunkcjonalna – podsumowanie.
1. Jak osiągać cele terapeutyczne?
2. Jak współpracować z rodzicami?
3. Jak planować zadania do domu?
4. Case studies.
5. Pytania i dyskusja.
6.Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Kaczyńska
Aneta Palica
Marcelina Przeździęk
Anna Sowała-Rembielak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
- Prezentacja PDF z najważniejszymi informacjami prezentowanymi podczas szkolenia.
- Karty konwersacji, karty uczuć i emocji, karty dialogów, dokończ zdanie, „narzędziownik” przyjaciela, gra planszowa – emocje.
- Skrypt Terapeuty Ręki
- Scenariusze TUS dla psychologa, pedagoga i nauczyciela
- Scenariusze terapii ręki dla psychologa
Informacje dodatkowe
Szkolenie powstało na bazie wieloletnich doświadczeń pracy z pacjentem z wyzwaniami rozwojowymi w ujęciu holistycznym. Kurs w ujęciu całościowym uczy analizy zależności pomiędzy układami sensomotorycznymi w kontekście pracy logopedy. Opiera się przede wszystkim na znajomości anatomii jako bazy dla dalszej dobrej diagnozy i terapii logopedycznej.
Uczy jak rozpoznawać potrzeby pacjentów poprzez rzetelną diagnozę anatomii i fizjologii obszaru ustno-twarzowego. Szkolenie pozwali Uczestnikom dostosować techniki pracy do zaistniałych potrzeb zgodnych z diagnozą miofunkcjonalną. Poznają krok po kroku etapy diagnozy i jak planować terapię u pacjentów z dysfunkcjami orofacjalnymi i miofunkcjonalnymi.
Ważne, aby Uczestnik szkolenia po odbyciu kursu mógł samodzielnie pracować, programować terapię i dochodzić do ważnych dla niego i jego pacjentów wniosków, a na bazie swoich przemyśleń tworzyć własne koncepcje pracy dostosowanie do potrzeb i możliwości pacjentów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie online, wymagany laptop z dostępem do Internetu. Link do szkolenia zostanie przesłany na dzień przed data szkolenia.