Kurs Terapia neurorozwojowa NDT Bobath Baby.
Kurs Terapia neurorozwojowa NDT Bobath Baby.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikiem kursu mogą zostać wyłącznie osoby następujących specjalności:
- fizjoterapeuci,
-terapeuci zajęciowi
-logopedzi
Którzy ukończyli Kurs podstawowy NDT Bobath. - Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji05-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi104
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii zgodnie z założeniami koncepcji NDT Bobath na poziomie kursu Baby. Usługa przygotowuje do samodzielnego świadczenia usług w zakresie oceny poziomu rozwoju niemowląt, prowadzenia terapii niemowląt z dysfunkcjami w obrębie układu nerwowego z wykorzystaniem wspomagań i technik NDT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi ocenę zaburzeń narządu ruchu u pacjentów pediatrycznych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rozwój prawidłowy i nieprawidłowy od 1 miesiąca do 2 roku życia, opisuje prawidłowy i nieprawidłowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje kamienie milowe rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje prawidłowy i nieprawidłowy rozwój sensoryczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje badanie na potrzeby terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi terapię zaburzeń narządu ruchu u pacjentów pediatrycznych. | Kryteria weryfikacji Określa cele terapeutyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prowadzi terapię w oparciu wspomagania koncepcji NDT Bobath. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi instruktarz rodziców w celu wdrożenia ich w proces terapeutyczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Propaguje postawę prozdrowotną i zdrowy styl życia. | Kryteria weryfikacji Propaguje i aktywnie kreuje wszelkie aktywności ruchowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Okazuje zrozumienie dla problemów wynikających z niepełnosprawności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęEBTA: European Bobath Tutors' Association
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoEBTA :European Bobath Tutors' Association
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, logopedów i lekarzy, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie oraz którzy ukończyli kurs Terapia neurorozwojowa NDT Bobath, kurs podstawowy. Uczestnik powinien znać podstawy anatomii, neurologii, pediatrii.
104 godziny edukacyjne ( 1 godzina edukacyjna to 45 minut)
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie:
12 dni.
W harmonogramie ujęto również przerwy oraz 1 i 2 etap walidacji. Przerwy oraz walidacja nie są wliczone w liczbę godzin usługi.
Przerwy zaplanowano w godzinach: 10.45-11.00, 13.00-13.45, 15.45-16.00.
Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
- zajęcia praktyczne prowadzone są w podziale na 2-osobowe grupy,
-liczba stanowisk przydzielonych na jedną grupę -1, wyposażenie stanowiska: stół terapeutyczny, 2 krzesła, środki to dezynfekcji, ręczniki, maty terapeutyczne, piłki rehabilitacyjne, kształtki
-wyposażenie Sali szkoleniowej: stoły terapeutyczne, krzesła, rzutnik, flipchart.
1 dzień, 9 godzin edukacyjnych 8.30-17.00
8.30-9.00 1 etap walidacji
9.00-17.00 Wstęp i część organizacyjna.
Dziecko wysokiego ryzyka. Wcześniactwo. Różnice dzieci urodzonych o czasie a wcześniaków. Skutki neurorozwojowej wcześniaków.
Odczuwanie. Samoregulacja . Modulacja sensoryczna. Badanie.
2 dzień, 9 godzin edukacyjnych 9.00-17.00
Problem solving.
Prawidłowy-nieprawidłowy rozwój w pierwszym półroczu życia.
Główne zasady terapii dzieci metodą NDT.
WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Praca z dziećmi .Badanie, ustalanie celów.
3 dzień, 9 godzin edukacyjnych 9.00-17.00
Problem solving.
DEMO (1).Dyskusja. WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Praca z dziećmi.
4 dzień, 9 godzin edukacyjnych
9.00-17.00 WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Problem solving.
Prawidłowy- nieprawidłowy rozwój w drugim półroczu życia.
Praca z dziećmi.
5 dzień, 9 godzin edukacyjnych 9.00-17.00
WSPOMAGANIA-WARSZTATY. Prawidłowy rozwój sensoryczny DEMO (2), dyskusja.
Praca z dziećmi.
6 dzień, 9 godzin edukacyjnych 9.00-17.00
Dyskusja.
Układ dotykowy. Układ wzrokowy. Integracja zmysłów. DEMO (3), dyskusja
Problem solving.
Praca z dziećmi.
7 dzień, 9 godzin edukacyjnych
9.00-17.30 WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Problem solving.
Dyskusja i praca w grupach .
Praca z dziećmi.
8 dzień, 9.00-17.30
Skale i testy do oceny TIMP test, Alberta scale. WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Praca z dziećmi.
9 dzień, 8 godzin edukacyjnych
9.00-17.30 Prawidłowy rozwój senso motoryczny rozwój mowy i języka. Badanie dysfagii . Interwencja oddechowa, praktyczne techniki.
Problem solving.
Praca z dziećmi.
10 dzień, 9.00-17.30
MBSS warsztaty –narzędzie do badania dysfagii dziecięcej.
Tematy o szczególnym znaczeniu (refluks żołądkowo- przyłykowy tracheostomia, gastrostomia). Badanie oddechu nieprawidłowy rozwój oddechu. Interwencja oddechowa, praktyczne techniki.
Problem solving.
Praca z dziećmi.
11 dzień, 8 godzin edukacyjnych
9.00-17.30 WSPOMAGANIA-WARSZTATY.
Problem solving.
Praca z dziećmi.
12 dzień,
9.00-12.00 Noworodek na oddziale NICU. Trening rodziców. Dyskusja końcowa.
Pytania i odpowiedzi.
Podsumowanie.
12.00-12.30- 2 ETAP WALIDACJI.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 1 etap walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Dziecko wysokiego ryzyka. Wcześniactwo. Różnice dzieci urodzonych o czasie a wcześniaków. Skutki neurorozwojowej wcześniaków. | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Problem solving. Prawidłowy-nieprawidłowy rozwój w pierwszym półroczu życia. Główne zasady terapii dzieci metodą ND | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Problem solving. DEMO (1).Dyskusja. WSPOMAGANIA-WARSZTATY. | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Problem solving. Prawidłowy- nieprawidłowy rozwój w drugim półroczu życia. | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 WSPOMAGANIA-WARSZTATY. Prawidłowy rozwój sensoryczny DEMO (2), dyskusja. Praca z dziećmi. | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 10-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Dyskusja. Układ dotykowy. Układ wzrokowy. Integracja zmysłów. DEMO (3), dyskusja Problem solving. | Prowadzący Ifigeneia Kandrali | Data realizacji zajęć 11-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 WSPOMAGANIA-WARSZTATY. Problem solving. Dyskusja i praca w grupach. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Skale i testy do oceny TIMP test, Alberta scale. WSPOMAGANIA-WARSZTATY. Praca z dziećmi. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Prawidłowy rozwój senso motoryczny rozwój mowy i języka. Badanie dysfagii . Interwencja oddechowa, praktyczne techniki. Problem solving. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Badanie oddechu nieprawidłowy rozwój oddechu. Interwencja oddechowa, praktyczne techniki. Problem solving. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 WSPOMAGANIA-WARSZTATY. Problem solving. Praca z dziećmi. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Noworodek na oddziale NICU. Trening rodziców. Dyskusja końcowa. Pytania i odpowiedzi. | Prowadzący Athina Georgiadou | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 2 etap walidacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto76,92 PLN
- Koszt osobogodziny netto76,92 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Athina Georgiadou
Starszy wykładowca na wydziale fizjoterapii Uniwersytetu w Salonikach, Grecja oraz starszy wykładowca na kierunku "Fizjoterapia dziecięca" oraz na studiach podyplomowych na kierunku "Specjalizacja w fizjoterapii dziecięcej", międzynarodowy senior Instruktor NDT Bobath.Od trzydziestu pięciu lat pracuje prywatnie jako fizykoterapeuta oraz jako dyrektor naukowy prywatnego Centrum Fizykoterapii Pediatrycznej.
Athina Georgiadou ukończyła studia akademickie na Wydziale Fizjoterapii Uniwersytetu w Salonikach w 1977 roku. Tytuł doktora uzyskała na Wydziale Medycznym Uniwersytetu w Sofii. Ukończyła programy edukacyjne i treningowe w Klinice Neurologicznej Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach, w Bobath Centre w Londynie oraz Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Bernie w Szwajcarii. Specjalizuje się w interwencjach rozwojowych w NICU. Ukończyła wiele kursów doszkalających, między innymi szkolenia z zakresu PNF i Terapii Integracji Sensorycznej. W 1987 roku została członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Instruktorów Bobath (EBTA) i otrzymała prawo do nauczania koncepcji Bobath. W 1995 roku została starszym instruktorem Bobath. Jako członek Europejskiego Stowarzyszenia Korepetytorów Bobath, regularnie naucza terapeutów specjalizujących się w koncepcji Bobath w trakcie kursów podstawowych NDT-BOBATH, kursów NDT- BOBATH Baby, kursów rozwijających NDT- BOBATH , warsztatów NDT-BOBATH oraz kursów odświeżające NDT-BOBATH. Część swojej pracy naukowej publikowała w mię
Ifigeneia Kandrali
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu,
Warunki uczestnictwa
Ukończony kurs podstawowy NDT Bobath.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.rehamax.com.pl oraz akceptacja regulaminu kursu.
Informacje dodatkowe
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz akceptację regulaminu kursu na stronie www.rehamax.com.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi