Praktyczna grafika z Adobe Photoshop dla początkujących - kurs podstawowy.
Praktyczna grafika z Adobe Photoshop dla początkujących - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć wiedzę i umiejętności z obsługi programu Adobe Photoshop w celu samodzielnego przygotowania zdjęć, obrazów, projektów graficznych do druku lub publikacji elektronicznej. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Adobe Photoshop, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem" oraz Projekt Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego wykonywania projektów graficznych z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub do druku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej. | Kryteria weryfikacji 1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Posługuje się programem. | Kryteria weryfikacji 1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia elementy interfejsu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 3. Tworzy projekt graficzny. | Kryteria weryfikacji 1. Dobiera przestrzeń barw i tryb kolorów do swoich projektów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Pracuje z warstwami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Wykorzystuje maski warstw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 4. Korzysta z obiektów i filtrów inteligentnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Zaznacza i wycina fragmenty obrazu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 6. Używa narzędzi typu lasso oraz modyfikuje zaznaczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 7. Wykorzystuje filtry do modyfikacji obrazów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 8. Wykonuje korektę i retusz zdjęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 9. Tworzy własne pędzle, kształty i zapisuje je w bibliotece. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 10. Dobiera format tekstu do grafiki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 4. Automatyzuje pracę. | Kryteria weryfikacji 1. Korzysta ze skrótów klawiszowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Wykonuje wielokrotną ekspozycję. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Automatyzuje pracę ze zdjęciami panoramicznymi i HDR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 4. Zmienia rozmiar zdjęcia korzystając ze skali z uwzględnieniem zawartości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 5. Przygotowuje projekt do publikacji. | Kryteria weryfikacji 1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nauczyć się od podstaw programu graficznego Adobe Photoshop.
Program zajęć:
- omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy,
- omówienie programu Adobe Photoshop,
- optymalizacja działania Photoshopa,
- omówienie okna, przestrzeni roboczej i narzędzi Photoshopa,
- otwieranie i importowanie plików różnego typu,
- zapisywanie i eksportowanie plików,
- omówienie przestrzeni barwnych i trybów kolorów,
- cofanie czynności i pędzel historii,
- praca z warstwami,
- wykorzystanie maski warstw,
- korzystanie z obiektów i filtrów inteligentnych,
- zaznaczanie i wycinanie fragmentów obrazu,
- używanie narzędzi typu lasso oraz modyfikacja zaznaczenia,
- wykorzystanie filtrów do modyfikacji obrazów,
- korzystanie z narzędzi rysunkowych,
- tworzenie własnych pędzli, kształtów i dodawanie ich do biblioteki,
- wstawianie i modyfikacja tekstu,
- automatyzacja pracy i wykorzystanie skrótów klawiszowych,
- tworzenie prostych animacji,
- wykonywanie korekty zdjęć (w tym: jasność, kontrast, kolorystyka, filtry połówkowe),
- wykonywanie retuszu,
- dodawanie efektów do zdjęć,
- uzyskiwanie dużej głębi ostrości,
- obróbka zdjęć panoramicznych i HDR.
- inteligentna zmiana rozmiaru zdjęcia.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera oraz czas przeznaczony na walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach popołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin dopołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi własną Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam, jak i ich drukiem (w pełnym zakresie wielkoformatowym). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe), wizytówki i gadżety reklamowe. Przygotowanie teoretyczne połączone z doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa (Corel Draw, Illustrator, Photoshop), tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (Wordpress, Joomla, HTML, CSS, PHP, Java, JavaScript, sklepy internetowe).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją.
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia wykonuje projekt graficzny zadany przez prowadzącego zajęcia.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowy z WUP w Krakowie w ramach Projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", oraz z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w innym terminie, z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/uczestników, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: procesor dwurdzeniowy, minimum 4 GB RAM,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik – 2 Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7/8/10, przeglądarka internetowa.
- zainstalowany program Adobe Photoshop.
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.