Storytelling w sprzedaży jako skuteczne narzędzie pozyskiwania i utrzymywania klientów
Storytelling w sprzedaży jako skuteczne narzędzie pozyskiwania i utrzymywania klientów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Handlowcy i zespoły sprzedażowe firm
Dyrektorzy i managerowie działów sprzedaży
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa obejmuje skuteczne przygotowanie do rozmowy z klientem w oparciu o umiejętność zadawania konkretnych pytań oraz zastosowania storytellingu jako narzędzia odpowiedzi na potrzeby klienta oraz pokazania wiarygodności produktu usługi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje pytania niezbędne do zadania klientowi podczas rozmowy; 2. Uczestnik wskazuje kluczowe elementy skutecznej historii 3. Uczestnik definiuje poszczególne elementy struktury storytellingu 4. Uczestnik charakteryzuje funkcje storytellingu w rozmowach z klientami | Kryteria weryfikacji Ad. 1: Uczestnik wykorzystuje poznane pytania do stworzenia własnej bazy pytań w rozmowie z klientami i zadaje je podczas symulacji rozmów sprzedażowych Ad. 2 Uczestnik zwraca uwagę na obecność tych elementów w każdorazowej analizie historii Ad. 3 Uczestnik buduje historię w oparciu o konkretną strukturę Ad. 4 Uczestnik dostrzega różne typy historii w zależności od pełnionej przez nie funkcji i potrafi wskazać funkcję historii w konkretnej sytuacji rozmowy z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Uczestnik tworzy własną bazę pytań przydatną w rozmowie z klientami 2. Uczestnik gromadzi historie przydatne w rozmowach z klientami 3. Uczestnik tworzy historię zadowolonego klienta możliwą do wykorzystania w rozmowie z innym klientem 4. Uczestnik tworzy historię do radzenia sobie z najczęstszymi obiekcjami klientów. | Kryteria weryfikacji Ad. 1: Uczestnik posiada własną bazę pytań, którą wykorzystuje podczas symulacji rozmowy z klientem Ad. 2: Uczestnik wpisuje historie do tabeli przekazanej przez prowadzącą, a następnie używa ich w konkretnych sytuacjach Ad. 3: Uczestnik wykorzystuje tę historię podczas symulacji rozmowy Ad. 4: Uczestnik wskazuje historie, które mogą pomóc mu w radzeniu sobie z konkretnymi obiekcjami klientów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Postawy społeczne: 1. Uczestnik używa historii w rozmowach z klientami w sytuacjach typowych i nietypowych 2. Uczestnik poszerza swoją bazę pytań służących analizie potrzeb klienta 3. Uczestnik udoskonala swoje umiejętności w zakresie dopasowania historii do potrzeb klientów i zwiększania wyników sprzedażowych. | Kryteria weryfikacji Ad. 1:Uczestnik podaje kolejne zastosowania dla storytellingu w rozmowach z klientami i definiuje w jaki sposób zamierza z nimi pracować po szkoleniu Ad. 2: Uczestnik uzupełnia swoją bazę pytań o kolejne podczas trwania szkolenia i po jego zakończeniu Ad. 3: Uczestnik gromadzi kolejne historie, a podczas każdej kolejnej rozmowy z klientami ewaluuje ich skuteczność w oparciu o techniki poznane na szkoleniu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień szkolenia:
- Analiza potrzeb klienta i umiejętność zadawania odpowiednich pytań (1,5 h)
- Podstawowe informacje o grupie docelowej
- Współpraca z działem marketingu dla lepszego poznania klienta
- Skąd czerpać wiedzę o kliencie?
- Najważniejsze pytania do zadania w rozmowie z klientem
- Cztery elementy, które kupują klienci
- Wykorzystanie historii w rozmowach z klientami (1,5 h)
- Najważniejsze elementy skutecznej historii
- Funkcje storytellingu w komunikacji z klientem – burza mózgów
- Argumentacja typu logos, pathos i ethos w rozmowie z klientem
- Gromadzenie historii do wykorzystania z klientem
- Konstrukcja skutecznej historii w rozmowach z klientami (2 h)
- Dopasowanie historii do klienta – model bajki
- Struktura skutecznej historii
- Najważniejsze momenty kluczowej historii
- Uproszczona struktura historii w odpowiedzi na pytania klientów
- Zmiana emocji w storytellingu – skuteczne techniki
- Opracowanie case studies przydatnych w pracy z klientami (2 h)
- Praca grupowa
- Zaprezentowanie efektów pracy grupowej
- Sesja informacji zwrotnej i wyjaśnienie wątpliwości
Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
Drugi dzień szkolenia:
- Symulacja rozmowy z klientem – zadawanie pytań i wykorzystanie historii (3 h)
Każdy z uczestników po kolei wciela się w rolę sprzedawcy/handlowca rozmawiającego z klientem, podczas gdy druga osoba z pary jest klientem. Zadaniem sprzedawcy jest skuteczne poprowadzenie rozmowy sprzedażowej, tak aby zadać najważniejsze pytania, poznać potrzeby klienta i wykorzystać techniki storytellingu dla zbudowania więzi z klientem i skutecznej sprzedaży.
Każdy ze sprzedawców otrzyma informację zwrotną od innych uczestników szkolenia i prowadzącej
- Najczęstsze obiekcje klientów i techniki radzenia sobie z nimi ( 2 h)
- Wypisanie najczęstszych obiekcji
- Rodzaje obiekcji klientów – podstawowy podział
- Skuteczne techniki radzenia sobie z obiekcjami klienta
- Wykorzystanie storytellingu dla radzenia sobie z obiekcjami klienta
- Sytuacje trudne i nietypowe w rozmowach z klientami (3 h)
- Najtrudniejsza sytuacja w rozmowie z klientem – wybrana sytuacja z praktyki danego zespołu handlowców
- Analiza przyjętego rozwiązania i ewaluacja mocnych i słabych stron
- Opracowanie skutecznej strategii radzenia sobie w sytuacjach podobnych
- Zastosowanie storytellingu w sytuacjach trudnych i nietypowych na przykładzie sytuacji danego zespołu sprzedażowego
- Symulacja rozmowy w sytuacjach trudnych i nietypowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Wiczanowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja i skrypt oraz dodatkowa literatura do samokształcenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
MS Teams Lub Google Meet
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
Google Meet
- 3 GB pamięci RAM,
- procesor z co najmniej 4 rdzeniami,
- procesor 1,6 GHz lub szybszy,
- architektura ARM64.
MS Teams
Windows 10/11,
Procesor CPU 1 GHz lub szybszym.
Pamięć RAM: 1024 MB.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
minimum łącze do 10 Mb/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
Acrobat Reader