Import i porządkowanie danych, ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja - dodatki: POWER QUERY, POWER PIVOT - forma zdalna
Import i porządkowanie danych, ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja - dodatki: POWER QUERY, POWER PIVOT - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla księgowych
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poznanie pełnych możliwości tkwiących w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Kurs pozwala poznać zaawansowane techniki oraz przydatne sztuczki, które pomogą realizować prace w Excelu szybciej, wygodniej i wydajniej. Uczestnicy nabywają praktyczne umiejętności optymalizowania standardowych procedur, efektywnego przetwarzania danych, tworzenia złożonych i profesjonalnych narzędzi. Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej tematyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - uczestnik zna zaawansowane opcje ustawień Excela- uczestnik zna klasyczne narzędzia pobierania danych - uczestnik wie jak importować dane zewnętrzne do Power Pivot - uczestnik wie jak tworzyć model danych i hierarchii - uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności – uczestnik rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Kryteria weryfikacji - uczestnik zna zaawansowane opcje ustawień Excela- uczestnik zna klasyczne narzędzia pobierania danych - uczestnik wie jak importować dane zewnętrzne do Power Pivot - uczestnik wie jak tworzyć model danych i hierarchii - uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności – uczestnik rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela, instalacja dodatków
- Zarządzanie nazwami, deklarowanie nazw dynamicznych, szerokie wykorzystanie nazw zakresów
- Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:
- Klasyczne narzędzia pobierania danych – MS Query - źródła danych Excela, kwerendy baz danych, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu
- Dodatek Power Query
- Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika
- Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych
- z pliku (m.in. Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
- z wielu plików jednocześnie, z danego folderu
- z zasobów sieciowych - strony internetowe
- Przygotowanie danych
- Filtrowanie danych i Sortowanie danych
- Usuwanie oraz zachowywanie wierszy oraz kolumn
- Przekształcanie kolumn i wierszy
- Transpozycja danych
- Przekształcanie informacji tekstowych ( przycinanie, zamiana wielkości liter, dodawanie prefiksów i sufiksów, wyodrębnianie tekstu, itp.)
- Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku, itp.)
- Praca na liczbach (klasyczne operacje, zaokrąglanie itp.)
- Grupowanie i agregowanie danych
- Dzielenie kolumn oraz scalanie kolumn
- Tworzenie własnych kolumn niestandardowych, kolumny warunkowe, kolumny z przykładów, tworzenie kolumn opartych
o daty, liczby lub tekst
- Działania na zapytaniach
- Łączenie oraz scalanie zapytań
- Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
- Ustawienia ładowania danych
- Duplikowanie i odwołania do zapytań
- Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
- Powrót z Excela do danych w Power Query –
dalsza edycja zapytań
- Dodatek Power Pivot
- Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika
- Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot
- Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe),
klasycznie Ctrl+C - Ctrl+V, z bazy danych - Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
- Filtrowanie danych przy imporcie
- Wybieranie kolumn przy imporcie
- Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe),
- Zarządzanie danymi w Power Pivot
- Widoki danych – widok diagramu
- Tworzenie modelu danych i hierarchii – budowanie i edycja relacji
- Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
- Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
- Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot
- Tabela przestawna
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
- zasady tworzenia tabel przestawnych
- Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej - Excel
- Tabela przestawna - różnice między dodatkiem Power Pivot
a arkuszem Excel - Łączenie pól z różnych źródeł w tabeli przestawnej, spłaszczona tabela przestawna
- Powrót i edycja do aktywnego modelu w Power Pivot
- Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
- Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie – dynamiczna oś czasu
- Tworzenie, formatowanie, filtrowanie wykresów przestawnych
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
- Dodatek Power Query
- Inne narzędzia analizy danych
- Sumy częściowe
- Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych - dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
- Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach
- Tworzenie własnych dodatków
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Informacje wprowadzające | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela, instalacja dodatków Zarządzanie nazwami, deklarowanie nazw dynamicznych, szerokie wykorzystanie nazw zakresów | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Dodatek Power Query; Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika; Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przygotowanie danych; Filtrowanie danych i Sortowanie danych; Usuwanie oraz zachowywanie wierszy oraz kolumn | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Działania na zapytaniach; Łączenie oraz scalanie zapytań; Rodzaje sprzężeń między zapytaniami; Ustawienia ładowania danych | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Dodatek Power Pivot; Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika; Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot; Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe), | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zarządzanie danymi w Power Pivot; Widoki danych – widok diagramu; Tworzenie modelu danych i hierarchii – budowanie i edycja relacji; Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu | Prowadzący Janusz Gach | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto155,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto126,36 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Janusz Gach
Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji biznesowych tak aby swobodnie przyswoił ją każdy uczestnik kursu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
Warunki uczestnictwa
Na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne. Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie e-mail’a najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem na adres szkolenia@pcdk.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku szkoleń wyjazdowych rezygnacji nie jest możliwa. W przypadku firm zwolnionych z VAT niezbędne jest wypełnienie i przesłanie faksem lub pocztą elektroniczną oświadczenia o zwolnieniu z VAT.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informuję, że administratorem danych jest Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio sp. z o.o., ul. ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków.
Informacje dodatkowe
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie firmy DOCE. Wymagania techniczne po stronie uczestnika - komputer, smartfon lub tablet podłaczony do internetu, minimum 1 Mb. Wymagana jest przeglądarka Firefox lub Chrome.
Link do spotkania ważny jest w dniu szkolenia w godzinach 08:00 - 16:00.