Certyfikowany Projektant Budynków Pasywnych – Międzynarodowy Program Szkoleniowy z Integralnym Międzynarodowym Egzaminem
Certyfikowany Projektant Budynków Pasywnych – Międzynarodowy Program Szkoleniowy z Integralnym Międzynarodowym Egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Budownictwo i projektowanie
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- architekci, projektanci instalacji, konstruktorzy
- audytorzy energetyczni,
- wykonawcy, nadzór budowlany, kierownicy budów
- usługa adresowana również dla Uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Program Szkoleniowy ma na celu nauczyć Uczestników jak projektować i doradzać przy obiektach o najwyższej efektywności energetycznej W sposób bezbłędny, z zachowaniem najwyższych standardów, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi i na konkretnych przykładach. Wykształcić umiejętność wyboru odpowiednich rozwiązań, systemów, komponentów, aby uzyskać zamierzony cel - obiekty w najwyższych standardach energetycznych zarówno w przypadku obiektów nowych jak i modernizowanych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - posługuje się wiedzą z zakresu budownictwa z zastosowaniem zasad projektowych, obliczeniowych efektywności energetycznej | Kryteria weryfikacji - opisuje i wyjaśnia jak przeprowadzać obiekty o najwyższej efektywności energetycznej przez cały proces projektowy, obliczeniowy i budowy - w sposób bezbłędny, z zachowaniem najwyższych standardów wykonawczych, projektowych i nadzoru na konkretnych przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - rozróżnia systemy gwarantujące wysokie standardy energetyczne i wybiera odpowiednie rozwiązania dla danego budynku; | Kryteria weryfikacji - analiza i porównanie systemów, definiuje i uzasadnia obliczeniami różnice między systemami stosowanymi w budynkach pasywnych, niskoenergetycznych i zeroenergetycznych w stosunku do budynków zgodnych z obecnymi warunkami technicznymi; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - prezentuje korzyści oraz wady poszczególnych systemów w kontekście efektywności energetycznej i kosztów eksploatacji, definiuje różnice stosownymi obliczeniami; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się - definiuje standardy budownictwa energooszczędnego, w tym wymagania dotyczące budynków pasywnych i zeroenergetycznych nowych oraz poddawanych modernizacji; | Kryteria weryfikacji - definiuje budownictwo energooszczędne, w tym pojęcia takie jak budynki pasywne, niskoenergetyczne i zeroenergetyczne; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia jakie technologie i rozwiązania spełniają te wymagania, opracowuje detale i podpiera decyzje stosownymi obliczeniami; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się - charakteryzuje kluczowe elementy wpływające na efektywność energetyczną obiektów; | Kryteria weryfikacji - definiuje i wyjaśnić kluczowe elementy wpływające na efektywność energetyczną budynków, różnice uzasadnia stosownymi obliczeniami z wykorzystaniem programu do projektowania budynków pasywnych PHPP; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - uzasadnia jak każdy z tych elementów wpływa na ogólną efektywność energetyczną budynku, podpiera decyzje stosownymi obliczeniami, w tym w programie do projektowania budynków pasywnych PHPP; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się - projektuje koncepcje systemów i instalacji zgodnie z zasadami w budynkach pasywnych | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia dlaczego wybrane technologie są optymalne dla osiągnięcia wysokiej efektywności energetycznej w danym projekcie; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - wskazuje kluczowe składowe tych systemów, niezbędne sprawności, grubości izolacji i parametry; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się - ocenia trafnie efektywność energetyczną obiektów, wykorzystując odpowiednie narzędzia i metody; | Kryteria weryfikacji - ocenia na podstawie własnych obliczeń i definiuje konkretne rozwiązania techniczne lub działania mające na celu zwiększenie efektywności energetycznej budynku, np. poprawa parametrów użytych komponentów czy instalacji; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - potrafi monitorować zużycie energii oraz planuje działania korygujące w celu optymalizacji kosztów i poprawy efektywności energetycznej budynków nowych i modernizowanych; | Kryteria weryfikacji - planuje konkretne działania korygujące w celu optymalizacji zużycia energii w budynku nowym lub do modernizacji, wykorzystuje narzędzie do projektowania budynków pasywnych PHPP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - ocenia czy możliwe działania są realistyczne, dostosowane do specyfiki budynku oraz przynoszące efekty w postaci oszczędności energetycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
1. Zdobycie nowych, niezbędnych na rynku budownictwa kompetencji, które otwierają drogę do projektowania i doradztwa w obszarze budownictwa wysoce energooszczędnego i pasywnego.Umiejętność projektowania nowych budynków pasywnych i wysoce energooszczędnych oraz modernizacji starych obiektów do najwyższych standardów energetycznych jest niezbędną wiedzą do realizacji niezależności energetycznej, bezpieczeństwa energetycznego i celów klimatycznych.
2.Zbudowanie przewagi konkurencyjnej i umożliwienie zdobywania nowych, cenny kontraktów w kraju i za granicą. Poprzez zdobytą interdyscyplinarną, unikalną na rynku wiedzę, Uczestnik uzyskuje nowe narzędzia wymagane przez inwestorów komercyjnych, publicznych i prywatnych przy projektowaniu obiektów w najwyższych standardach energetycznych.
Charakter przewagi konkurencyjnej podkreśla Międzynarodowy Tytuł, Certyfikat i Logo uznawane i respektowane na całym świecie, które otrzymuje Uczestnik po zdanym Międzynarodowym Egzaminie. Uczestnik zostaje wpisany na Międzynarodową Listę Ekspertów. Egzamin jest integralną częścią usługi.
Efekt usługi
Zdanie Międzynarodowego Egzaminu, co oznacza przyznanie uczestnikowi szkolenia tytułu Certyfikowanego Europejskiego Projektanta / Doradcy Budownictwa Pasywnego zgodnie z regulaminem egzaminacyjnym Instytutu Budownictwa Pasywnego w Darmstadt. Po pomyślnym egzaminie następuje wpis na polską i międzynarodową listę Certyfikowanych Projektantów i Doradców.gzamin na Certyfikowanego Projektanta/ Doradcę Budynków Pasywnych
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Międzynarodowy Egzamin na Certyfikowanego Projektanta/ Doradcę Budynków Pasywnych
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
Ramowy Program Szkolenia Certified Passive House Designer – Certifikowany Projektant/ Doradca Budownictwa Pasywnego (CEPHD):
- Czym jest budownictwo pasywne, dlaczego budować obiekty pasywne?
- Zasady konstrukcji dla budynków hermetycznych i wolnych od mostków termicznych
- Okno: niezbędny komponent (element) budownictwa pasywnego
- Komfortowa wentylacja z wysoce wydajnym odzyskiem ciepła
- Koncepcje dla minimalnego ogrzewania i ciepłej wody
- Bilans energetyczny z PHPP (Pakiet do Projektowania Budownictwa Pasywnego)
- Środki wymagane do zapewnienia gwarancji, jakości budynków pasywnych
- Zrealizowane przykłady budynków - doświadczenia praktyczne
- Definicja przegrody termiczne w projektowaniu
- Wymagania dotyczące izolacji cieplnej, wilgotności i komfortu
- Obliczanie wartości współczynnika U, mostków termicznych i minimalnej temperatury powierzchni
- Przegląd istotnych obszarów pracy z PHPP (Pakiet do Projektowania Budynków Pasywnych)
- Przykłady konstrukcji dla zabudowań drewnianych, betonowych i mieszanych
- Wymagania, co do wartości współczynnika U i temperatury powierzchni
- Wpływ na komfort i wydajność grzewczą
- Metody obliczeniowe okien: EN 10077 część 1 i 2
- Komponenty: ramy, przeszklenia, krawędzie szkła, ochrona przed słońcem, okna dachowe
- Przykłady połączeń w zabudowaniach betonowych i drewnianych
- Kryteria planowania szczegółowych połączeń szczelnych bez mostków termicznych
- Zadania: obliczanie wartości współczynnika U, szczegółowe opracowanie i dyskusja
- Dlaczego budynek pasywny potrzebuje systemu wentylacji?
- Koncepcje wentylacji
- Podział na strefy i rozmieszczenie natężenia przepływu
- Komponenty do systemów wentylacji
- Zadania: projekt systemu wentylacji i rozmieszczenia natężenia przepływu w domu jednorodzinnym
- Sterowanie, regulacja i uruchomienie systemu wentylacji
- Zadanie: wyszukiwanie błędów w demonstracyjnym systemie wentylacji
- Cechy szczególne ogrzewania i ciepłej wody w budynkach pasywnych
- Obciążenie ciepła - definicja i kalkulacja w budynku pasywnym
- Koncepcje generowania ciepła: pompy cieplne, biomasa, paliwa kopalne
- Kompaktowe pompy cieplne do wentylacji, ogrzewania i ciepłej wody pitnej
- Rozmieszczenie ciepła
- Zróżnicowanie temperatur w pojedynczych pokojach
- Zadanie: projekt systemu generowania ciepła w budynku mieszkalnym
- Wprowadzenie w metodykę pracy z PHPP
- Zasada bilansu cieplnego zgodnie z normą EN ISO 13790
- Obszar zarządzania energią, powierzchnie kryte, wolumin
- Straty ciepła poprzez transmisję
- Zysk z ciepła słonecznego i wpływ zacienienia
- Obliczanie strat ciepła w wentylacji
- Wpływ szczelności budynku
- Obliczanie rocznego zapotrzebowania na ciepło, obciążenie cieplne budynku
- Zapotrzebowanie na ciepłą wodę pitną, słoneczne ogrzewanie wody
- Charakterystyka energii pierwotnej dla ogrzewania, ciepłej wody, zapotrzebowania na zasilanie pomocnicze i energię elektryczną gospodarstw domowych
- Lato: chwilowe zacienienie, naturalna i mechaniczna wentylacja, obliczanie częstotliwości przegrzewania
- Podstawy ekonomicznego budynku pasywnego: czynniki wpływające na koszty budowy i eksploatacji
- Metody obliczania inwestycji: statyczna metoda amortyzacji, metoda NPV, metoda rentowa
- Zadania: przykłady obliczania za pomocą różnych metod
- Ocena ekonomiczna przykładu budynku
- Budownictwo pasywne w starych zabudowaniach: szanse, granice, ekonomiczność
- EnerPHit: europejskie kryteria dla modernizacji przy użyciu komponentów do budownictwa pasywnego
- Przykłady modernizacji z wykorzystaniem komponentów do budownictwa pasywnego
- Wytyczne planistyczne: kryteria budownictwa pasywnego i specyfikacje
- Zadanie do przetargu i wytycznych: przedmowy, zawartość, certyfikaty produktów
- Praktyczne przykłady wykonania budynków
- Badania - próby ciśnieniowe i termografia z demonstracją
- Kierownictwo budów, dokumentacja i procedury
- Instruktaż wykonawców branż, użytkowników budynków
- Obliczanie rentowności
- Obliczenia do bilansu energetycznego
- Projekt improwizowany budynku pasywnego
- Planowanie systemu wentylacji
- Repetytorium przygotowawcze pod kątem treści egzaminu CEPHd
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Tydzień 1 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Tydzień 2 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Tydzień 3 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 1 oraz 2 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Tydzień 4 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 3 oraz 4 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Tydzień 5 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 23-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Tydzień 6 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 30-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Tydzień 7 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 06-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 5 oraz 6 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Tydzień 8 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Tydzień 9 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 7 oraz 8 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Tydzień 10 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Tydzień 11 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 03-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 9 oraz 10 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 06-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Tydzień 12 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Tydzień 13 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 11 oraz 12 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Tydzień 14 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Tydzień 15 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 13 oraz 14 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Tydzień 16 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Tydzień 17 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 15 oraz 16 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Tydzień 18 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 11:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Podsumowanie Programu Szkoleniowego | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Sesja Q&A_podsumowanie tygodnia 17 oraz 18 | Prowadzący Kamil Wiśniewski | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto11 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto93,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Wiśniewski
Miałem przyjemność zaprojektować 85 400 m² powierzchni w standardzie pasywnym w 6 państwach. Założyłem GreenCherry Architecture – biuro projektowe i jednostkę szkoleniową - Akademię Zdrowego Budownictwa, kompleksowego, interdyscyplinarnego programu rozwoju zawodowego dla całej branży budowlanej i wszystkich branż powiązanych.
Od 15 lat jestem odpowiedzialny w Polsce za przekazywanie wiedzy poprzez prowadzone interdyscyplinarne, eksperckie szkolenia z budownictwa pasywnego i wysoce energooszczędnego, podczas których miałem przyjemność przeszkolić dom tej pory ponad 9100 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy Uczestnik otrzymuje polską wersja oprogramowania do Projektowania Budynków Pasywnych wraz z podręcznikiem Programu do Projektowania Budynków Pasywnych oraz segregator z wydrukowanymi materiałami szkoleniowymi.
Informacje dodatkowe
Każdy Uczestnik przystąpi do Międzynarodowego Egzaminu, koszt usługi uwzględnia wpis na Międzynarodową Listę Ekspertów na okres 5 lat.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługodawca na prośbę Operatora wygeneruje raporty w formie PDF, zawierające postępy w przepracowanych przez uczestnika usługi materiałach. Raporty zawierają informację o obecności uczestnika w poszczególnych spotkaniach zdalnych w czasie rzeczywistym.
Wymagania sprzętowe, które muszą zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Aby mieć pewność, że możesz zorganizować swoje wydarzenie bez jakichkolwiek problemów, sprawdź wymagania za pomocą naszego Testu konfiguracji systemu. Po prawej stronie testu możesz posłuchać przykładowego utworu muzycznego, aby sprawdzić, czy Twoje głośniki lub podłączone słuchawki działają prawidłowo. Możesz również sprawdzić poziom dźwięku, przemawiając do mikrofonu i obserwując poziom ruchomego paska, a także zobaczyć strumień ze swojej kamery.
Po lewej stronie Testu konfiguracji systemu możesz sprawdzić, czy połączenie z naszymi serwerami konferencyjnymi jest w porządku oraz czy system operacyjny i przeglądarka internetowa są aktualne. Należy pamiętać, że platforma ClickMeeting domyślnie wybiera dostępne wyjście audio, mikrofonu i kamery.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania lub sprzętu i musi zostać skonsultowana z naszym Działem sprzedaży. Aby sprawdzić kompatybilność kamery, zachęcamy do stworzenia darmowego konta testowego.
Aby móc korzystać z usługi (włączając w to udział w konferencjach) na niektórych urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.