Szkolenie: Certyfikowany specjalista ds. jakości zjazd I
Szkolenie: Certyfikowany specjalista ds. jakości zjazd I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
-
pracownicy / kandydaci na pracowników działu zapewnienia jakości, inżynierowie jakości z minimum półrocznym doświadczeniem,
-
osoby odpowiedzialne za jakość dostawców z minimum półrocznym doświadczeniem
-
osoby zajmujące się analizami jakościowymi z minimum półrocznym doświadczeniem,
-
pracownicy laboratoriów pomiarowych z minimum półrocznym doświadczeniem,
-
Pełnomocnicy Jakości z minimum półrocznym doświadczeniem,
-
inżynierowie produktów / osoby odpowiedzialne za jakość z minimum półrocznym doświadczeniem,
-
pracownicy działów jakości, inżynierii, produkcji z minimum półrocznym doświadczeniem.
-
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Certyfikowany specjalista ds. jakości zjazd I przygotowuje do samodzielnego zarządzania i sterowania jakością w stopniu pozwalającym na wybór metod do stosowania w konkretnych sytuacjach związanych z doskonaleniem jakości lub rozwiązywaniem problemów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia ryzyko wykorzystując analizę FMEA i planował działania prewencyjne | Kryteria weryfikacji definiuje prawidłowo i ocenia ryzyka dokonując analizy FMEA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zagadnienia definiowania i szacowania kosztów jakości, podejścia procesowego i metod statystycznych stosowanych w działach jakości. Uczestnik poznaje m.in. metody: TQM, APQP, PPAP, KAIZEN, G8D, SPC, kontroli odbiorczej, testowania hipotez statystycznych oraz DOE. | Kryteria weryfikacji definiuje , ocenia i dąży do rozwiązania problemów oraz jego przyczyn źródłowych metodami 8D, RCA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
CZĘŚĆ I - ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
1. Zrozumienie jakości.
-
Ćwiczenie indywidualne.
1.1 Jak rozumiem jakość? (z zastosowaniem ankiety Crosby’ego)
-
Świadomość jakości; ewolucja podejścia do jakości.
-
Klient definiuje jakość; potrzeby i satysfakcja klienta; model Kano.
-
Ćwiczenie zespołowe.
2. Analiza potrzeb klientów dot. szkoleń z zakresu jakości (z wykorzystaniem modelu Kano).
2.1 Kierunki doskonalenia jakości.
-
Ćwiczenie zespołowe.
3. Określenie i priorytetyzacja kierunków doskonalenia jakości (z wykorzystaniem metod: burzy mózgów, metod priorytetyzacji/wyboru; diagramu Pareto).
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
3.1 Systemy kontroli jakości.
-
Ćwiczenie indywidualne.
4. Jakim kontrolerem jestem?
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
4.1 Systemy zapewnienia jakości (Quality Assurance) wg norm ISO.
-
Ćwiczenie zespołowe.
5. Napiszmy procedurę na osiągnięcie WCQ (World Class Quality).
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
-
Systemy zapewnienia jakości (Quality Assurance); geneza i rozwój międzynarodowych norm zarządzania jakością.
5.1 System kompleksowego zarządzania przez jakość (TQM).
-
Ćwiczenie zespołowe.
6. Czy jesteśmy gotowi do stosowania TQM?
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
-
Istota i zasady systemów TQM.
-
Ćwiczenie indywidualne.
7. Czy stosuję się do zasad TQM?
-
Ćwiczenie zespołowe.
8. Czy podejście TQM można wprowadzić w polskich uwarunkowaniach? - Określenie czynników wspierających i utrudniających stosowanie TQM (z wykorzystaniem metod: burzy mózgów, metod priorytetyzacji; tabeli wpływu).
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
-
Nagrody jakości.
-
Ćwiczenie indywidualne.
9. Ocena stanu istniejącego (z wykorzystaniem arkusza audytowego Europejskiej Nagrody Jakości).
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
-
Istota i rola nagród jakości (Deminga, Baldrige’a, Europejska Nagroda Jakości, Polska Nagroda Jakości).
Dzień 2
CZĘŚĆ I - ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
10. Koszty jakości.
-
Cele systemu kosztów jakości, kategorie kosztów jakości, analiza kosztów jakości, redukcja kosztów jakości.
-
Ćwiczenie zespołowe.
11. Analiza kosztów jakości.
-
Dyskusja i podsumowanie wyników.
12. Współczesne systemy doskonalenia jakości i rola menedżerów jakości.
-
Benchmarking; Lean Management; Six Sigma.
-
Rola menedżerów jakości.
-
Ćwiczenie zespołowe.
13. Kompetencje specjalisty ds. jakości (z zastosowaniem diagramu podobieństwa – Affinity).
CZĘŚĆ II – PROJEKTOWANIE, PLANOWANIE I KONTROLA JAKOŚCI
14. Wdrażanie nowego wyrobu zgodnie z metodyką zaawansowanego planowania jakości (APQP).
-
Metodyka APQP; etapy projektu, narzędzia i techniki projektowania produktów i procesów; istotne dokumenty.
15. Projektowanie produktów/usług.
-
Ćwiczenie zespołowe
15.1 Projektowanie wybranego produktu/usługi (z wykorzystaniem metod: generowania pomysłów, N7 – nowych narzędzi jakości, metod wyboru rozwiązań).
16. Projektowanie procesu.
-
Ćwiczenie zespołowe
16.1 Projektowanie procesu - diagram przepływu procesu (Process Flowchart).
Dzień 3
CZĘŚĆ II – PROJEKTOWANIE, PLANOWANIE I KONTROLA JAKOŚCI
17. Analiza potencjalnych ryzyk i projektowanie działań prewencyjnych.
-
Istota FMEA (Failure Mode Effect Analysis); analiza DFMEA i PFMEA; projektowanie działań prewencyjnych.
-
Ćwiczenie zespołowe.
17.1 Analiza ryzyk i projektowanie działań prewencyjnych dla wybranego produktu / procesu.
18. Systemy monitorowania stabilności i zdolności procesu.
-
Istota planu kontroli (Control Plan); stosowane metody kontroli / detekcji.
-
Ćwiczenie zespołowe.
18.1 Generowanie, wybór i projektowanie działań kontrolnych / detekcyjnych dla wybranego produktu / procesu.
19. Analiza systemów pomiarowych (MSA).
-
Analizy GageR&R (powtarzalności i odtwarzalności) dla przyrządów pomiarowych
-
Ćwiczenie zespołowe
19.1 Wykonanie GageR&R dla wybranego wymiaru produktu.
-
MSA dla pomiarów atrybutowych.
-
Ćwiczenie zespołowe.
20. Wykonanie MSA dla wybranego Produktu (ocena atrybutowa).
20.1 Zasady współpracy i nadzoru nad dostawcami.
-
Metodyka wyboru i nadzoru nad dostawcami; zasady PPAP (Production Part Approval Process).
-
Ćwiczenie zespołowe.
21. Case Study - ustalenie zakresu dokumentacji PPAP i wypełnienie karty PSW.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 567,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,10 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hieronim Rudnicki
• od 2011 roku trener TQMsoft
• absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów we Wrocławiu i Studium Podyplomowego Politechniki Wrocławskiej (studia w zakresie zarządzania jakością)
• wieloletnia praktyka w różnych przedsiębiorstwach przemysłowych, czynne uczestnictwo przy wdrażaniu metod i analiz statystycznych oraz prowadzenie projektów w firmie Danfoss pozwoliło mu osiągnąć poziom eksperta, w zakresie wdrażania metod i analiz statystycznych, analiz FMEA oraz projektów Six Sigma w roku 2008 otrzymał wyróżnienie za projekt Six Sigma „Optymalizacja procesu kontroli dostaw”
• wieloletnia współpraca z Instytutem Technologii Maszyn i Automatyki Politechniki Wrocławskiej powoduje ciągłe unowocześnianie warsztatu szkoleniowego
• znajomość norm zarządzania jakością, środowiskiem, bhp, metod zarządzania produkcją, maszynami oraz wielu innych narzędzi doskonalących procesy, pozwala lepiej zrozumieć zmiany zachodzące w procesach produkcyjnych, a doświadczenie zdobyte na różnych stanowiskach pracy umożliwia nawiązanie więzi ze słuchaczami, zrozumienia ich problemów
i oczekiwań.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi