Jak rozmawiać, żeby się dogadać - podstawy komunikacji - w tym komunikacja bez przemocy (NVC)
Jak rozmawiać, żeby się dogadać - podstawy komunikacji - w tym komunikacja bez przemocy (NVC)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy firm na wszystkich poziomach organizacyjnych, którzy chcą poprawić swoje kompetencje komunikacyjne w miejscu pracy, szczególnie w zespołach projektowych, sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu.
- Liderzy i menedżerowie, pragnący lepiej zarządzać swoimi zespołami poprzez poprawę komunikacji i lepsze rozwiązywanie konfliktów.
- Osoby pracujące z klientami, w tym HR, obsługa klienta, negocjatorzy i mediatorzy, które chcą poprawić swoje umiejętności radzenia sobie z trudnymi rozmowami.
- Osoby prywatne, które chcą poprawić jakość relacji osobistych (w rodzinie, z partnerem, przyjaciółmi) oraz skutecznie radzić sobie z emocjami i konfliktami.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nauczenie uczestników skutecznych technik komunikacji interpersonalnej, z uwzględnieniem zasad komunikacji bez przemocy (NVC). Zdobędą umiejętności lepszego rozumienia potrzeb i emocji zarówno własnych, jak i rozmówców, co pozwoli na budowanie pozytywnych, pełnych zaufania relacji oraz skuteczniejsze rozwiązywanie konfliktów. Szkolenie ma na celu rozwój kompetencji komunikacyjnych, tj. aktywne słuchanie, wyrażanie emocji bez oceniania i formułowanie jasnych, komunikatów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się podstawowymi zasadami skutecznej komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić i opisać podstawowe zasady skutecznej komunikacji (np. jasność komunikatów, aktywne słuchanie, empatia).Uczestnik w praktycznych ćwiczeniach potrafi zaprezentować model efektywnej rozmowy, stosując aktywne słuchanie i formułowanie jasnych komunikatów. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Zna zasady komunikacji bez przemocy (NVC) | Kryteria weryfikacji Opisuje elementy NVC i wie,, jak każdy z nich wpływa na skuteczność komunikacji.; formułuje komunikaty zgodnie z zasadami NVC, uwzględniając własne emocje i potrzeby, nie oceniając rozmówcy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Umiejętnie identyfikuje własne emocje i potrzeby | Kryteria weryfikacji Formułuje wypowiedzi, uwzględniając swoje uczucia i potrzeby w sposób klarowny i empatyczny. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Aktywnie słucha i empatycznie reaguje | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki aktywnego słuchania (np. parafraza, odzwierciedlanie uczuć);reaguje empatycznie na komunikaty rozmówcy, zwracając uwagę na jego emocje i potrzeby, zamiast oceniać lub krytykować. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM:
Lp. |
Nazwa zajęć edukacyjnych
|
Wymiar godzin zajęć edukacyjnych |
1. |
Podstawy komunikacji |
16 |
2. |
Komunikacja werbalna i niewerbalna |
|
3. |
Bariery komunikacyjne |
|
4. |
Zarządzanie emocjami. Rozpoznawanie uczuć i potrzeb. |
|
5. |
Aktywne słuchanie i budowanie zaufania |
|
6. |
Wyrażanie próśb zamiast żądań |
|
7. |
Rozwiązywanie konfliktów w duchu NVC. |
|
8. |
Dyplomatyczne wyznaczanie granic |
|
RAZEM: |
16 |
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestnika, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu:
- brak.
Liczba godzin usługi obejmuje godziny lekcyjne, natomiast harmonogram uwzględnia godziny zegarowe obejmujące 45 minut (godzina lekcyjna) + 15 minut (przerwa); przerwy między zajęciami są ustalane elastycznie i podlegają sumowaniu
WARUNKI ORGANIZACYJNE:
Maksymalna liczba osób w grupie: 20
Liczba stanowisk przydzielona na jedną grupę: 20
Wyposażenie sali szkoleniowej:
Sala szkoleniowa wyposażona jest w liczbę stanowisk umożliwiających swobodne przyswajanie wiedzy przez uczestników. Sala jest klimatyzowana z dostępem do Wi-Fi. Do dyspozycji kursanta pozostają odpowiednie warunki sanitarne zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Podstawy komunikacji | Prowadzący Barbara Ogrodniczak | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Komunikacja bez przemocy | Prowadzący Barbara Ogrodniczak | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto156,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto156,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Ogrodniczak
(usprawniające organizację). Wspiera firmy w poszukiwaniu rozwiązań w sytuacjach, kiedy doświadczyły “zastoju” - sposobu organizacji, współpracy ludzi tworzących organizację, procesowego. Pomaga dokonać analizy sytuacji, zaprojektować działania zmierzające w pożądanym kierunku i wyznaczyć lub nawet postawić pierwsze kroki. Jest matketingowcem z doświadczeniem w zakresie rozwoju biznesu z ponad 12letnim doświadczeniem. Wierzy w ludzi, ich potencjał oraz możliwości, dlatego wspiera w rozwoju organizacje i pomaga stawiać kroki w stronę przyszłości, do której dążą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne są dla uczestników na czas trwania szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi