Psychologia motywacji do leczenia protetycznego (MEMS cz. II)
Psychologia motywacji do leczenia protetycznego (MEMS cz. II)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do lekarzy dentystów. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy lekarzem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego.
Lekarze dentyści wykonujący leczenie z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji, protetyki lub implantologii oraz personel zarządzający placówką leczniczą (praktyką stomatologiczną) posiadający doświadczenie w komunikacji z pacjentem z zakresu motywacji do leczenia protetycznego.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do kompetentnego komunikowania się z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu.Zna narzędzia właściwej komunikacji wewnątrz organizacji oraz komunikacji z jej otoczeniem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W czasie scenek i ćwiczeń 1:1 podczas szkolenia, trener analizuje realziację zadań uczestników i przekazuje im informację zwrotną | Kryteria weryfikacji ocena przez trenera umiejętności praktycznego zastosowania modelu pracy z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Celem jest wdrożenie standardów i poprawa jakości pracy z pacjentem w zakresie obsługi.Wzrost o 50% liczby pacjentów pierwszorazowych.
Zastosowanie kanonu profesjonalizmu obsługi pacjenta która bezpośrednio przekłada się na wzrost oceny gabinetu i lekarza przez pacjenta.
Umiejętność pracy z bieżącą grupą pacjentów Praca z bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych na działania marketingowe.
Zauważalna zmiana jakości pracy z pacjentem od momentu wdrożenia standardów prezentowych na szkoleniu od 3 do 6 miesięcy po szkoleniu.
Efekt usługi
Uczestnik rozpoznaje kryteria decyzyjne i motywacyjne pacjenta do leczenia protetycznego, stosuje techniki aktywnego słuchania.
Potrafi przeprowadzić głęboką rozmowę z pacjnetem, poprawnie konstruuje pytania, które wywołują refleksję i budują zaufanie do autorytetu lekarza.
Buduje z pacjentem relacje, które umożliwiają wywołanie u pacjenta stanu skupienia, podczas którego potrafi na logicznym poziomie zaakceptować argumentację potrzeby i konieczności wykonania zabiegów medycznych.
W prosty i skuteczny sposób potrafi komunikować się z pacjentem w zakresie prezentacji rozwiązań medycznych.
Zna narzędzia właściwej komunikacji wewnątrz organizacji oraz z jej otoczeniem i potrafi skutecznie komunikować się z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu.
Zastępuje specjalistyczną medyczną terminologię językiem dopasowanym do wiedzy pacjenta.
Aranżuje warunki sprzyjające rozmowie z pacjentem (poza fotelem dentystycznym, przy biurku).
Motywuje pacjenta do zakończenia leczenia biologicznego w ciągu pół roku.
Posługuje się sprawnie obrazem (rysunki, zdjęcia).
Profesjonalnie przedstawia plan leczenia i rozmawia o jego kosztach.
Buduje z pacjentem bardziej satysfakcjonujące relacje.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
W czasie scenek i ćwiczeń 1:1 podczas szkolenia, trener analizuje realziację zadań uczestników i przekazuje im informację zwrotną.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Uczestnik zna narzędzia właściwej komunikacji wewnątrz organizacji oraz komunikacji z jej otoczeniem.
Program
Program
Usługa przygotowuje do samodzielnego i skutecznego prowadzenia komunikacji z pacjentem z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu.
Szkolenie skierowane jest do lekarzy dentystów posiadających doświadczenie w komunikacji z pacjentem w zakresie leczenia biologicznego i przywrócenia zdrowia jamy ustnej.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
• Tworzenie argumentacji – model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa
• Komunikacja i motywacja pacjenta na cel
• Zaszczepianie kultury profilaktycznej i prozdrowotnej
• Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych
• Omówienie efektów zabiegu
• Zakończenie wizyty
Prowadzący prezentuje przykłady zamiany specjalistycznego słownictwa na zwroty, które są eleganckie i godne profesji lekarza, i jednocześnie umożliwiają pełne zrozumienie przez pacjenta przedstawianych treści. Omówione zostają psychologiczne mechanizmy i reakcje pacjentów podczas słuchania przekazu zawierającego specjalistyczne słownictwo. Przedstawiony i ćwiczony podczas zajęć praktycznych jest wzorcowy model omówienia stanu zdrowia pacjent. Zaprezentowana zostaje umiejętność zwizualizowania pacjentowi wyniku badania w sposób z jednej strony dający mu pełne zrozumienie stanu obecnego, a z drugiej uświadamiający konsekwencje wynikające z zaniechania leczenia.
Jest to warsztat, praca w parach i odgrywanie scenek.
Usługa jest realizowana wg godzin zegarowych, a nie godzin dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty, zawierające treść prezentowaną przez trenera podczas prowadzenia usługi.
Materiały zawierają dodatkowo puste kartki do prowadzenie przez uczestników notatek z wykładowej części szkolenia oraz długopis.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest drugą częścią Curriculum MEMS. MEMS (Wielopoziomowe Zaangazowanie i Strategia Motywacyjna) to spójny projekt 7 praktycznych szkoleń. Ich program jest wynikiem ponad 20 lat doświadczenia oraz unikalnych w skali Europy badań.
Z jednej strony MEMS w dokładny sposób przedstawia kanon zawodowegio profesjonalizmu postepowania z pacjentem z drugiej strony rozwija w lekarzach wewnętrzne zasoby i zminia ograniczające przekonania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi