Psychologia motywacji do leczenia protetycznego (MEMS cz. II)
Psychologia motywacji do leczenia protetycznego (MEMS cz. II)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do lekarzy dentystów. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy lekarzem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego.
Lekarze dentyści wykonujący leczenie z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji, protetyki lub implantologii oraz personel zarządzający placówką leczniczą (praktyką stomatologiczną) posiadający doświadczenie w komunikacji z pacjentem z zakresu motywacji do leczenia protetycznego.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do kompetentnego komunikowania się z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu.Zna narzędzia właściwej komunikacji wewnątrz organizacji oraz komunikacji z jej otoczeniem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu świadomego rozwijania i korzystania zasobów inteligencji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje i rozróżnia typy 10 kompetencji IE• definiuje i rozróżnia rolę i znaczenie kompetencji IE | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje wśród innych współpracowników oraz klientów określne zachowania i potrafi odpowiednio na nie zareagować | Kryteria weryfikacji • monitoruje określone typy osobowości potrafi dobrać do nich określonąkomunikację z zakresu IE,• kontroluje zachowanie i emocje i szybko wraca do swojego dobrostanu, • ocenia poziom komunikacji i dobiera odpowiednie narzędzia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje relacje z pacjentem woparciu o zdiagnozowane potrzeby | Kryteria weryfikacji • omawia poziom werbalnych i niewerbalnych zachowań pacjenta• omawia trendy w przygotowaniu planu leczenia • obsługuje pacjenta w określonym efektywnym standardzie obowiązujący w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy poszczególnych pacjentów | Kryteria weryfikacji • omawia standardy pracy rejestracji, lekarzy, higienistek, asystentek• stosuje zasady komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do samodzielnego i skutecznego prowadzenia komunikacji z pacjentem z pacjentem i jego rodziną w zakresie procesu leczenia protetycznego i zmiany estetyki uśmiechu.
Szkolenie skierowane jest do lekarzy dentystów posiadających doświadczenie w komunikacji z pacjentem w zakresie leczenia biologicznego i przywrócenia zdrowia jamy ustnej.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
• Tworzenie argumentacji – model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa
• Komunikacja i motywacja pacjenta na cel
• Zaszczepianie kultury profilaktycznej i prozdrowotnej
• Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych
• Omówienie efektów zabiegu
• Zakończenie wizyty
Prowadzący prezentuje przykłady zamiany specjalistycznego słownictwa na zwroty, które są eleganckie i godne profesji lekarza, i jednocześnie umożliwiają pełne zrozumienie przez pacjenta przedstawianych treści. Omówione zostają psychologiczne mechanizmy i reakcje pacjentów podczas słuchania przekazu zawierającego specjalistyczne słownictwo. Przedstawiony i ćwiczony podczas zajęć praktycznych jest wzorcowy model omówienia stanu zdrowia pacjent. Zaprezentowana zostaje umiejętność zwizualizowania pacjentowi wyniku badania w sposób z jednej strony dający mu pełne zrozumienie stanu obecnego, a z drugiej uświadamiający konsekwencje wynikające z zaniechania leczenia.
Jest to warsztat, praca w parach i odgrywanie scenek.
Usługa jest realizowana wg godzin zegarowych, a nie godzin dydaktycznych. Przerwy są wliczone w czas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie - analiza zagadnień z pierwszego szkolenia: pierwszy kontakt z pacjentem • Aranżacja miejsca rozmowy z pacjentem • Tworzenie argumentacji, model poziomów neurologicznych Roberta Diltsa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Profesjonalny wywiad z pacjentem - psychologia motywacji do leczenia protetycznego • Samoświadomość w zakresie treści i formy | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Nawiązanie pierwszego kontaktu lekarza z pacjentem protetycznym • Rozmowa wstępna z pacjentem protetycznym • Poczucie bezpieczeństwa pacjenta | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Wzorzec prostego języka, sposoby zwizualizowania problemu - motywacja do leczenia protetycznego • Komunikacja i motywacja pacjenta na cel | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Motywacja do odbywania terminowych wizyt kontrolnych • Omówienie efektów zabiegu • Zakończenie wizyty | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Ćwiczenia i warsztat | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Ćwiczenia cz. 2 | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Jest certyfikowanym trenerem, posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF (International Coach Federation) na poziomie Professional Certifi ed Coach (PCC).
Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat.
Od 2003r. prowadzi szkolenia, podczas których w unikalny sposób łączy zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną.
Jest prekursorem badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta.
W oparciu o wyniki prowadzonych wieloletnich badań opracował standard MEMS, który stanowi dzisiaj kanon zawodowego profesjonalizmu pracy lekarza z pacjentem.
Autor kilkudziesięciu artykułów w magazynach: Implantologia, e-Dentico, Medical Tribune, TPS z zakresu zarządzania gabinetem stomatologicznym i psychologicznych aspektów pracy z pacjentem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty, zawierające treść prezentowaną przez trenera podczas prowadzenia usługi.
Materiały zawierają dodatkowo puste kartki do prowadzenie przez uczestników notatek z wykładowej części szkolenia oraz długopis.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest drugą częścią Curriculum MEMS. MEMS (Wielopoziomowe Zaangazowanie i Strategia Motywacyjna) to spójny projekt 7 praktycznych szkoleń. Ich program jest wynikiem ponad 20 lat doświadczenia oraz unikalnych w skali Europy badań.
Z jednej strony MEMS w dokładny sposób przedstawia kanon zawodowegio profesjonalizmu postepowania z pacjentem z drugiej strony rozwija w lekarzach wewnętrzne zasoby i zminia ograniczające przekonania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi