ZOGA Therapy w PEDIATRII Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe - MODUŁ 1
ZOGA Therapy w PEDIATRII Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe - MODUŁ 1
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany głównie dla fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy, trenerów, nauczycieli oraz studentów wymienionych kierunków.
Uczestnicy powinni być zaznajomieni z anatomią i fizjologią człowieka. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów powtierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników26
- Data zakończenia rekrutacji03-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie manualnego uwalniania restrykcji mięśniowo -powięziowych stosowanych w pediatrii w szczególności w pracy z dziećmi z problemami neurologicznymi.Kurs ukierunkowany jest na obszary pracy terapeutycznej, które często stanowią wyzwanie dla w pracy z dziećmi z problemami neurologicznymi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu uwalniania mięśniowo-powięziowego oraz układów mięśniowych | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Opisuje skuteczne strategie na rotacyjne kompensacje w stopie, kompleksie piszczelowo-strzałkowym i kolanie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Opisuje układ mięśnia lędźwiowego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie planuje działania terapeutyczne z uwzględnieniem potrzeb i problemów klienta | Kryteria weryfikacji Samodzielnie dokonuje analizy zakresu ograniczeń i możliwości pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie wyklucza przeciwskazania do leczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie dobiera odpowiednie techniki terapii | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie dokonuje analizy zaburzeń w zakresie poszczególnych części ciała | Kryteria weryfikacji Samodzielnie ocenia i analizuje stopy i nogi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie analizuje jak łuki pracują podczas chodzenia i stania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie analizuje jak łuki pracują w stosunku do miednicy i taśm anatomicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wykonuje techniki w omawianych na kursie obszarach | Kryteria weryfikacji Samodzielnie pracuje wokół gałęzi kulszowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie pracuje z przywodzicielami prowadzącymi do dna miednicy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie pracuje z głębokimi rotatorami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie wpływa na samą przeponę miedniczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje wewnątrz interdyscyplinarnych zespołów medycznych | Kryteria weryfikacji Stosuje specjalistyczne słownictwo przy opisie stanu pacjentów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Kurs skierowany głównie dla fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy, trenerów, nauczycieli oraz studentów wymienionych kierunków.
Czas trwania: 42 godziny dydaktyczne (bez wliczania przerw)
Zakres tematyczny oraz opis treści nauczania:
- Omówienie roli fizjoterapii pediatrycznej, środki ostrożności w pracy z najmłodszymi.
- Poznanie przebiegu włókien i struktur znajdujących się z przodu ciała.
- Sposoby oceny funkcjonalnej.
- Techniki rozluźniania mięśniowo-powięziowego przebiegających z przodu ciała.
- Omówienie przebiegu struktur z tyłu ciała.
- Ocena funkcjonalna oraz techniki pracy uwalniania mięśniowo- powięziowego.
- Interakcja stopy z podłożem i konsekwencje braku tej równowagi w reszcie ciała.
- Tworzenie strategii dla poprawy mechaniki stopy i nogi dla stabilności miednicy i wydajności kręgosłupa.
- Omówienie tkanek znajdujących się po bocznej stronie wraz z narzędziami w postaci technik wykorzystywanych w pracy z najmłodszymi.
- Spirala mięśniowo-powięziowa.
- Omówienie przebiegu oraz analiza funkcjonalna tego w jaki sposób zaburzenia napięcia w obrębie struktur będą wpływały na ustawienie stóp, kolan czy również miednicy względem klatki piersiowej.
- Omówienie wymienionych przebiegów połączeń mięśniowo-powięziowych, nauka wybranych technik na tkankach głębokich.
- walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto85,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Wasicka
Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2008/2009 i w kolejnych latach pogłębiała swoją wiedzę i praktykę zgodnie z koncepcją Bobath i doszkalała się na licznych kursach i szkoleniach z tematyki rehabilitacji dzieci. Uczestniczyła w wielu szkoleniach zakresu terapii neurorozwojowej i wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.:General Movements Assessment- metoda Prechtla, TIMP (Test of Infant Motor Performance) i innych oraz prowadziła wiele kursów doszkalających z tematyki fizjoterapii pediatrycznej. W 2019 roku ukończyła kurs NDT Bobath Basic po którym otrzymała uprawnienia nauczyciela koncepcji NDT Bobath
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt oraz długopis
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy pobrać ze strony organizatora formularz zgłoszeniowy i wypełniony przesłać na adres mailowy wraz z dokumentem potwierdzającym wykształcenie i informacją o formie płatności.
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy pobrać ze strony organizatora formularz zgłoszeniowy i wypełniony przesłać na adres mailowy wraz z dokumentem potwierdzającym wykształcenie i informacją o formie płatności.
Liczba godzin kursu podana jest w godzinach dydaktycznych. Za godzinę dydaktyczna uznano 45 min.
Każdy z uczestników otrzyma długopis oraz skrypt z treściami realizowanymi podczas kursu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Do dyspozycji uczestników pozostaje szatnia oraz darmowy parking z przodu i z tyłu budynku.