Akademia HR. Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - kurs
Akademia HR. Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są wszyscy pracownicy firmy zgłoszeni do projektu , którzy posiadają lukę kompetencyjną z zakresu Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową, w tym osoby z zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę
personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na
menadżerów ponadto, nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończonej usłudze wykorzystuje potencjał pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Uczestnik zapewnia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju, buduje rozwiązania oparte o intermentoring, jak również dąży do przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji definiuje i opisuje procesy demograficzne, takie jak starzenie się społeczeństwa, migracje, oraz zamiana pokoleń, charakteryzuje podstawowe wskaźniki demograficzne i ich znaczenie dla społeczności lokalnych oraz gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Kryteria weryfikacji wymienia i rozróżnia charakterystyki różnych pokoleń (np. Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y, Pokolenie Z, definiuje różnice w potrzebach, motywacjach i preferencjach pracowników z różnych grup wiekowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń, opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji analizuje zachowania, wartości i preferencje członków różnych pokoleń w kontekście pracy, nawiązuje relacje z pracownikami z różnych grup wiekowych, prezentuje strategię lub zestaw działań, które mogą zmniejszyć ryzyko nieporozumień wynikających z różnic w stylach pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje kluczowe regulacje prawne, które wspierają zatrudnianie osób starszych (np. przepisy Kodeksu pracy, ustawy o zatrudnieniu, definiuje kontekst i cel każdej z wymienionych regulacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Kryteria weryfikacji identyfikuje wyzwania, przed jakimi stoją osoby 50+, oraz znaczenie wyrównywania szans pracy, analizuje istniejące kampanie, identyfikuje ich mocne i słabe strony oraz proponuje ulepszenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup, wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji definiuje, czym są potrzeby pracowników różnych grup wiekowych, rozróżnia potrzeby zdrowotne w zależności od wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników | Kryteria weryfikacji definiuje przykłady z praktyki zawodowej, które ilustrują, jak różnorodność wiekowa może wpływać na efektywność zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Kryteria weryfikacji identyfikuje kluczowe cechy i wartości różnych pokoleń na rynku pracy, rozróżnia znaczenie różnorodności pokoleniowej w zespole, projektuje i proponuje konkretne narzędzia i metody (np. mentoring, grupy dyskusyjne, platformy online) umożliwiające wymianę doświadczeń i kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym | Kryteria weryfikacji definiuje znaczenia ochrony wiedzy i doświadczeń pracowników w wieku przedemerytalnym, wdraża konkretne rozwiązanie dotyczące zachowania wiedzy w firmie, analizuje wpływ wdrażanych rozwiązań na wyniki finansowe firmy oraz na redukcję kosztów związanych z zatrzymywaniem kompetencji i wiedzy dla organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Kryteria weryfikacji identyfikuje i opisuje kluczowe różnice między pokoleniami (np. Baby Boomers, Generacja X, Millenialsi, Generacja Z) w kontekście wartości, motywacji i stylów pracy, planuje i wdraża przynajmniej strategię pracy zespołowej, która uwzględnia różnorodność pokoleniową w celu zwiększenia efektywności pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Kryteria weryfikacji bada, postrzeganie wypalenia zawodowego oraz jego objawy, tworzy osobisty plan działania zawierający strategie zapobiegania wypaleniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie | Kryteria weryfikacji definiuje różnorodność pokoleniową i jakie są jej korzyści dla zespołu i organizacji, stosuje techniki integracyjne, które wspierają współpracę między różnymi pokoleniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Kryteria weryfikacji wykazuje się wiedzą na temat różnic w wartościach, oczekiwaniach i stylach pracy reprezentowanych przez różne pokolenia, wprowadza i stosuje zasady kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku w codziennych działaniach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji identyfikuje przyczyny konfliktów oraz technik ich rozwiązywania przez uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Kryteria weryfikacji mierzy satysfakcję z pracy w grupie oraz poczucie przynależności do zespołu, oferuje pomoc i wsparcie sytuacjach konfliktowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji demonstruje umiejętność prowadzenia konstruktywnego dialogu z pracownikami różnych grup wiekowych w celu identyfikacji ich oczekiwań, analizuje zebrane informacje i identyfikuje wspólne wzorce oczekiwań w obrębie poszczególnych grup wiekowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji demonstruje różnorodne techniki komunikacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych, przeprowadza obserwacje komunikacji w zespole, wykazuje bardziej efektywne interakcje i mniejsze nieporozumienia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do wykorzystania potencjału pracowników różnych pokoleń. Przygotowuje do świadomego budowania zróżnicowanego wiekowo zespołu w kontekście całej organizacji. Usługa przygotowuje do zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i w rozwoju. Uczestnik jest przygotowany do budowania rozwiązań opartych o intermentoring, jak również przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Grupą docelową są wszyscy pracownicy firmy zgłoszeni do projektu , którzy posiadają lukę kompetencyjną z zakresu Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową, w tym osoby z zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów ponadto, nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
1 h szkoleniowa = 60 min.
Formy pracy podczas szkolenia:
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej
W trakcie usługi szkoleniowej zostaną podjete następujące zagadnienia:
- Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy
- Rodzaje działania pozwalające na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku
- Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
- Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
- Kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”.
- Potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.
- Potencjał różnych wiekowo grup pracowników.
- Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia
- Rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
- Rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników.
- Zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie.
- Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postawy pracowników reprezentujących różne pokolenia.
- Efektywne objaśnianie się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnianie wszelkich konfliktów i ewentualnych nieporozumień.
- Atmosfera sprzyjająca pełnej integracji i zaangażowaniu w pracę
- Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników.
- Wspieranie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów
- Walidacja
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Przed rozpoczęciem usługi, uczestnicy otrzymują na maila plan szkolenia, celem lepszego przyswojenia programu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. Kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. Potencjał różnych wiekowo grup pracowników | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. Zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postawy pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Kultura pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Efektywnie objaśnianie się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnianie wszelkich konfliktów i ewentualnych nieporozumień | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Atmosfera sprzyjająca pełnej integracji i zaangażowania w pracę.Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. Wspieranie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów | Prowadzący Marta Szarogroder | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 240,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 240,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto177,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto177,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Szarogroder
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypty szkoleniowe.
Komplet materiałów zostanie wysłany po szkoleniu, w formie pdf na maila każdego z uczestników szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W celu ukończenia usługi frekwencja nie może być niższa niż 80%.
Informacje dodatkowe
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o vat.W przypadku finansowania poniżej 70% ze środków publicznych, doliczony zostanie vat 23% do ceny netto. Szkolenie zakończy sie testem sprawdzającym. Po uzyskaniu minimum 70% poprawnych odpowiedzi , zostanie wystawione zaświadczenie o ukończeniu kursu. Jako Dostawca Usugi Rozwojowej posiadamy dostęp do wszystkich niezbędnych urządzeń
Adres
Adres
Lokal w którym będzie odbywało się szkolenie, posiada cztery duże sale z klimatyzacją oraz wentylacją. Sale są dezynfekowane oraz wietrzone.
Akademia posiada własną jadalnie oraz trzy łazienki.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi