Komiks jako narzędzie ACT – w poszukiwaniu metafor terapeutycznych
Komiks jako narzędzie ACT – w poszukiwaniu metafor terapeutycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla psychoterapeutów, psychologów, studentów kierunków, psychologicznych, teoretyków pragnących rozpocząć praktykę, pedagogów, coachów, którzy chcą zapoznać się z tematyką terapii psychologicznej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zaprezentowanie komiksu jako narzędzia terapeutycznego. Uczestnicy nauczą się przede wszystkim praktycznych metod tworzenia i analizowania komiksów właśnie w kontekście terapeutycznym. Zapoznają się z komiksowymi metodami autonaracji, sposobów obrazowania metafor terapeutycznych oraz ich dostosowywania do kontekstu klienta. Istotnym w tym kontekście będzie poznanie w ramach szkolenia podstaw Teorii Ram Relacyjnych, która pomoże stworzyć użyteczne metafory.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie i wyjaśnia podstawowe założenia Teorii Ram Relacyjnych (RFT) oraz zna jej zastosowanie w procesie terapeutycznym. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i potrafi omówić rolę metafor w Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT), rozumiejąc ich wpływ na proces zmiany u klienta. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje i rozumie techniki ożywiania martwych metafor, stosując je w celu wzbogacenia komunikacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zidentyfikować kiedy i jak metafory mogą być użyte w procesie terapeutycznym w kontekście konkretnego klienta. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje zasady narracji wizualnej w komiksach oraz rozumie, jak mogą one zostać zastosowane w terapii. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć i dostosować metafory w kontekście Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT) do indywidualnych potrzeb klienta. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje metafory jako narzędzie do lepszej konceptualizacji problemów i wyzwań klienta, ułatwiając proces terapeutyczny. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje Teorię Ram Relacyjnych (RFT) jako bazę do tworzenia efektywnych metafor terapeutycznych, pomagających klientowi w zmianie zachowania. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować metafory do indywidualnego kontekstu klienta, wspierając jego zrozumienie i akceptację własnych doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie potencjał komiksu w pracy terapeutycznej, rozpoznaje jego wartość w tworzeniu narracji i zrozumienia u klienta. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik umie stosować komiksy jako narzędzie wspomagające proces terapeutyczny, wzbogacając narrację wizualną i metaforyczną. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik nawiązuje głębszą relację terapeutyczną z klientem poprzez zastosowanie metafor, wspierając jego rozwój i proces terapeutyczny. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie kontekstu kulturowego klienta i potrafi wykorzystać ten aspekt do budowania silnej relacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija umiejętność patrzenia na świat z różnych perspektyw, wspierając klienta w lepszym zrozumieniu własnych doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje innowacyjne metody komunikacji z klientem, w tym metafory i narracje wizualne, ulepszając proces terapeutyczny. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wspólnie z klientem budować narrację opartą na metaforach i komiksach, wzbogacając proces terapeutyczny i zrozumienie przez klienta własnych doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Poprawne odpowiedzi na zadawanepytania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
dzień 1
1 – Omówienie Teorii Ram Relacyjnych (RFT) i znaczenie metafor w procesie terapeutycznym
2 - Życie jako podróż bohatera, wykorzystanie i budowanie metafor oraz komiksu w procesie terapeutycznym
3 – Kontekst do budowania metafor i komiksu
4 - Budowanie postaci w podróży bohatera
5 – Trudności bohatera
Dzień 2
1 - Przeszkody na drodze bohatera
2 – Punkt zwrotny w podróży
3 - Sukces podróży bohatera
4 – Prezentacja komiksu z omówieniem bohatera i metafor
5 – Kontekst kulturowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Omówienie Teorii Ram Relacyjnych (RFT) i znaczenie metafor w procesie terapeutycznym | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Życie jako podróż bohatera, wykorzystanie i budowanie metafor oraz komiksu w procesie terapeutycznym | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Kontekst do budowania metafor i komiksu | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Budowanie postaci w podróży bohatera | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Trudności bohatera | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przeszkody na drodze bohatera | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Punkt zwrotny w podróży | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Sukces podróży bohatera | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Prezentacja komiksu z omówieniem bohatera i metafor | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Kontekst kulturowy | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 704,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 704,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną
przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Dostęp do materiałów - prezentacji ze szkolenia, dysku z ćwiczeniami, filmikami itp.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do materiałów - prezentacji ze szkolenia, dysku z ćwiczeniami, filmikami itp.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).