Serwisowanie, obsługa, naprawa pojazdów elektrycznych i mikrohybrydowych
Możliwość dofinansowania
Serwisowanie, obsługa, naprawa pojazdów elektrycznych i mikrohybrydowych
Numer usługi 2024/09/20/50165/2319496
5 000,00 PLN
brutto
5 000,00 PLNnetto
208,33 PLNbrutto/h
208,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla mechaników i rzeczoznawców samochodowych
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji19-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do doskonalenia umiejętności bezpiecznej obsługi pojazdów z układem wysokowoltowym, prawidłowej dezaktywacji układu wysokiego napięcia, poznania budowy i działania pojazdów elektrycznych oraz ich komponentów, takich jak inwerter, maszyna elektryczna, akumulator wysokowoltowy, a także zasad ładowania pojazdów elektrycznych i obsługi niezbędnych urządzeń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą bezpiecznej obsługi pojazdów elektrycznych. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zdobytą wiedzę do bezpiecznej obsługi pojazdy z układem wysokowoltowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje się dezaktywacji układu wysokiego napięcia | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zdobytą wiedzę do dezaktywacji układu wysokiego napięcia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uwzględnienia pozatechniczne aspektów diagnostyki w podejściu do pracy | Kryteria weryfikacji Ma świadomość ważności i pozatechnicznych aspektów diagnostyki systemów, w tym jej wpływu na bezpieczeństwo użytkowników oraz środowisko naturalne, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych swojej działalności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poszerzenie wiedzy dotyczącej budowy podstawowych komponentów, takich jak: inwerter, maszyna elektryczna, akumulator wysokowoltowy | Kryteria weryfikacji Wskazuje i opisuje podstawowe komponenty, takie jak: inwerter, maszyna elektryczna, akumulator wysokowoltowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji
Program
Program
Plan szkolenia:
- Dzień 1
- Wprowadzenie do techniki wysokowoltowej
- Bezpieczeństwo przy obsłudze EV
- Pierwsza pomoc w razie wypadku, postępowanie w sytuacji pożaru
- Zaplecze techniczne i środki ochrony na stanowisku do obsługi pojazdów elektrycznych
- Rozwój pojazdów elektrycznych
- Podstawowe procedury bezpieczeństwa
- Budowa pojazdów elektrycznych
- Układy niskowoltowe
- Układy wysokowoltowe
- Układy klimatyzacji, układy chłodzenia akumulatorów
- Układy hamulcowe, rekuperacja energii
- Technologie ogniw stosowanych w samochodach elektrycznych
- Parametry baterii elektrycznych
- Budowa układu zasilania WN
- Metody diagnostyki zespołu akumulatorów
- Wspomaganie kierowcy i systemy bezpieczeństwa
- Przegląd najpopularniejszych pojazdów elektrycznych
- Nissan Leaf (mod. wewn. AZE0/EM57; ZE0/EM61; ZE0E/EM57)
- Renault Zoe mod. wewn. BF, 65kW, ZN: 5AM 450
- Tesla Model S (RB TTL3)
- VW e-Golf (BE1, EAGA)
- KIA Niro MY20
- Ładowanie pojazdów elektrycznych
- Ładowanie za pomocą prądu przemiennego
- Ładowanie za pomocą prądu stałego
- Wprowadzenie do techniki wysokowoltowej
- Dzień 2
- Podstawy wytwarzania energii mechanicznej za pomocą prądu elektrycznego
- Maszyny elektryczne
- Silniki asynchroniczne - indukcyjne
- Silniki synchroniczne
- Z magnesami trwałymi BLCD
- Z uzwojeniem wzbudzenia w wirniku
- Metody diagnostyczne i naprawcze zespołów napędowych pojazdów elektrycznych
- Sterowanie maszynami elektrycznymi
- Budowa falownika
- Zasilanie silnika prądu zmiennego z falownika
- Diagnostyka urządzeń sterujących maszynami elektrycznymi
- Ładowarki wewnętrzne akumulatora
- Ogniwa paliwowe
- Pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi
- Perspektywy rozwojowe pojazdów elektrycznych
Dzień 3
- Bezpieczeństwo i odpowiedzialność podczas pracy z układami "Start-Stop"
- Działanie systemu oraz wymagania i rozwój układów
- Budowa i rola poszczególnych elementów układu
- Alternator cyfrowy / odwracalny
- Przetwornica DC-DC
- Akumulator AGM
- Kondensatory
- Rozruszniki
- Czujniki
- Komunikacja, strategia sterowania i zależności międzysystemowe, a ich problemy diagnostyczne
- System i-ELOOP stosowany w pojazdach marki Mazda
- Budowa i działanie układu
- Diagnostyka i popularne usterki
- System i-STARs stosowany przez koncern PSA
- Działanie i strategia ładowania alternatora
- Diagnostyka i naprawa
- Układ bluemotion stosowany w grupie VW oparty na systemie firmy BOSCH
- Budowa i działanie
- Diagnostyka
- Układ ISG stosowany w pojazdach marki KIA oraz Hyundai
- I generacja
- II generacja
- Układ MSA / MSAII stosowany w pojazdach marki BMW
- Budowa i działanie
- Popularne usterki
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 22
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Wprowadzenie do techniki wysokowoltowej | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Budowa pojazdów elektrycznych | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Ładowanie pojazdów elektrycznych; Ładowanie za pomocą prądu przemiennego | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Ładowanie pojazdów elektrycznych; Ładowanie za pomocą prądu stałego | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Podstawy wytwarzania energii mechanicznej za pomocą prądu elektrycznego | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Maszyny elektryczne | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Sterowanie maszynami elektrycznymi; Ładowarki wewnętrzne akumulatora | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Ogniwa paliwowe; Perspektywy rozwojowe pojazdów elektrycznych | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Bezpieczeństwo i odpowiedzialność podczas pracy z układami "Start-Stop"; Działanie systemu oraz wymagania i rozwój układów | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Budowa i rola poszczególnych elementów układu; Komunikacja, strategia sterowania i zależności międzysystemowe, a ich problemy diagnostyczne; System i-ELOOP stosowany w pojazdach marki Mazda | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 System i-STARs stosowany przez koncern PSA; Układ bluemotion stosowany w grupie VW oparty na systemie firmy BOSCH | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Układ ISG stosowany w pojazdach marki KIA oraz Hyundai; Układ MSA / MSAII stosowany w pojazdach marki BMW | Prowadzący Dawid Markowski | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 000,00 PLN
- Koszt usługi netto5 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto208,33 PLN
- Koszt godziny netto208,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Dawid Markowski
Specjalizacja z elektroniki i elektrotechniki w pojazdach, maszynach i urządzeniach oraz alternatywnych układach napędowych
Trener od 2019 roku z zakresu elektroniki i elektrycznych układów napędowych. Od 2012 doświadczenie z diagnostyki i naprawy pojazdów samochodowych, elektrycznych i spalinowych. Roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki : pojazdy elektryczne, pojazdy hybrydowe oraz przeniesienia napędu.
Trener od 2019 roku z zakresu elektroniki i elektrycznych układów napędowych. Od 2012 doświadczenie z diagnostyki i naprawy pojazdów samochodowych, elektrycznych i spalinowych. Roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z tematyki : pojazdy elektryczne, pojazdy hybrydowe oraz przeniesienia napędu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu z zakresu mechaniki samochodowej.
Informacje dodatkowe
Stawka zwolniona VAT zgodnie §13 ust. 1 pkt. 20 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4.04.2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
Usługa prowadzona jest w formie stacjonarnej w wymiarze 8 godzin zajęć dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna stanowi 45 minut zegarowych).
Adres
Adres
ul. Olszynowa 23
26-600 Radom
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
Kontakt
Kontakt
Aleksandra Sobień
E-mail
biuro@ekspertyzy-szkolenia.pl
Telefon
(+49) 510 566 088