Indukcja mięśniowo-powięziowa (MIT) - Poziom 1 (pierwsze warsztaty).
Indukcja mięśniowo-powięziowa (MIT) - Poziom 1 (pierwsze warsztaty).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest TYLKO dla Fizjoterapeutów.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji09-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwinięcie przez uczestnika umiejętności potrzebnych do poprawnej oceny i poprowadzenia terapii u pacjentów z Zespołem Dysfunkcji Mięśniowo-Powięziowej (Fascial Dysfunction Syndrome – FDS).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia zna definicję powięzi, jej składniki i znaczenia dla ruchu ciała. | Kryteria weryfikacji - omawia pojęcia: anatomia, embriologia, histologia, neurologia, biomechanika- przeprowadza analizę zespołu dysfunkcji powięziowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia podstawy procesu indukcji mięśniowo-powięziowej. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza badanie pacjenta z zastosowaniem:– specyficznych testów funkcjonalnych – testów palpacyjnych Omawia zasady terapii. Omawia Sekwencja terapii. Omawia monitorowanie pacjenta. Omawia wskazania i przeciwwskazania do terapii. Stosuje procedury głaskania (ang.: stroke procedures). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy teoretyczne związane z układem powięziowym. | Kryteria weryfikacji Definiuje uraz układu powięziowego i proces naprawy urazu.– Patologia kontra dysfunkcja. – Rozwój procesu dysfunkcyjnego. – Ograniczenie mięśniowo-powięziowe i zespół dysfunkcji mięśniowo-powięziowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas: 4 dni, 32 godziny dydaktycznych - 1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Ćwiczenia praktyczne odbywają się w parach, na kozetkach.
Warsztaty teoretyczno-praktyczne podsumowujące podstawowe pojęcia związane z powięzią:
- Definicja powięzi, jej składników i znaczenia dla ruchu ciała:
– Anatomia
– Embriologia
– Histologia
– Neurologia
– Biomechanika - Badanie pacjenta.
- Analiza zespołu dysfunkcji powięziowej.
- Zasady stosowania podstawowych procedur MIT.
- Zastosowanie terapeutyczne w dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych związanych z powięzią piersiowo-lędźwiową.
Podstawy teoretyczne związane z układem powięziowym:
- Poszukiwanie modelu opieki zdrowotnej.
- Koncepcja układu powięziowego.
- Powięź jako ciągła sieć: od mikro- do makrostruktury.
– Anatomia układu powięziowego na podstawie doświadczeń z sekcji zwłok niebalsamowanych.
– Embriologiczne aspekty układu powięziowego.
– Histologia tkanki łącznej (Żywa macierz; Włókna; Układ mikrowakuolarny; Dynamika i komunikacja komórek; Proces homeostazy) napięciowej; Receptory i mechanotransdukcja).
– Neuroanatomia układu powięziowego (Powięź i percepcja bólu; Interocepcja i aferentna droga homeostazy; Interocepcja i centralna sensytyzacja).
– Biomechanika kompleksu mięśniowo-powięziowego ludzkiego ciała (Przekazywanie siły w jednostce mięśniowo-powięziowej; Adaptacja i ułatwianie procesu ślizgania). - Uraz układu powięziowego i proces naprawy urazu.
– Patologia kontra dysfunkcja.
– Rozwój procesu dysfunkcyjnego.
– Ograniczenie mięśniowo-powięziowe i zespół dysfunkcji mięśniowo-powięziowej. - Zasady badania zespołu dysfunkcji mięśniowo-powięziowej.
Podstawy procesu indukcji mięśniowo-powięziowej.
- Badanie pacjenta.
– Globalna ocena
– Specyficzne testy funkcjonalne
– Testy palpacyjne - Zasady terapii.
- Sekwencja terapii.
- Monitorowanie pacjenta.
- Wskazania i przeciwwskazania.
- Stosowanie procedur głaskania (ang.: stroke procedures).
- Stosowanie utrzymanych procedur systemowych.
Stosowanie procedur indukcji mięśniowo-powięziowych w najbardziej powszechnych restrykcjach związanych z powięzią piersiowo-lędźwiową.
- Analiza specyfiki biomechaniki odcinka lędźwiowo-miedniczego i klatki piersiowej w kontekście zachowania powięzi.
- Ocena zmian patomechanicznych związanych z restrykcjami mięśniowo-powięziowymi odcinka lędźwiowo-miedniczego i klatki piersiowej.
- Zastosowanie specyficznych terapii w obrębie struktur okolicy lędźwiowo-miedniczej.
- Zastosowanie specyficznych terapii w obszarze klatki piersiowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 P odstawowe pojęcia teoretyczno-praktyczne związane z powięzią. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Badanie pacjenta. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Analiza zespołu dysfunkcji powięziowej. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Zasady stosowania podstawowych procedur MIT. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Zastosowanie terapeutyczne w dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych związanych z powięzią piersiowo-lędźwiową. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Podstawy teoretyczne związane z układem powięziowym. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Poszukiwanie modelu opieki zdrowotnej. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Koncepcja układu powięziowego. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Powięź jako ciągła sieć: od mikro- do makrostruktury | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Powięź jako ciągła sieć | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Podstawy procesu indukcji mięśniowo-powięziowej. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Badanie pacjenta. – Globalna ocena – Specyficzne testy funkcjonalne – Testy palpacyjne | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Zasady terapii. Sekwencja terapii. Monitorowanie pacjenta. Wskazania i przeciwwskazania. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Stosowanie procedur głaskania (ang.: stroke procedures). | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Stosowanie utrzymanych procedur systemowych. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Stosowanie procedur indukcji mięśniowo-powięziowych. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Przerwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Analiza specyfiki biomechaniki odcinka lędźwiowo-miedniczego i klatki piersiowej w kontekście zachowania powięzi. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Ocena zmian patomechanicznych związanych z restrykcjami mięśniowo-powięziowymi odcinka lędźwiowo-miedniczego i klatki piersiowej. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Prezrwa | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Zastosowanie specyficznych terapii w obrębie struktur okolicy lędźwiowo-miedniczej. | Prowadzący Andrzej Pilat | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Pilat
Dyrektor ETM Tupimek.
Twórca techniki Myofascial Induction.
Fizjoterapeuta i specjalista terapii manualnej.
Profesor i wykładowca studiów magisterskich i podyplomowych na wielu uczelniach w Hiszpanii i innych krajach Europy, a także w Ameryce Środkowej i Południowej.
Autor książki Myofascial Induction oraz współautor książek i artykułów dotyczących terapii manualnej opublikowanych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i USA.
Dyrektor Tupimek School of Myofascial Therapies (Madryt, Hiszpania).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy kursant otrzyma przewodnik zawierający kompletne informacje na temat aspektów teoretycznych i zastosowań praktycznych każdego warsztatu.
Warunki uczestnictwa
Szczegółowe warunki udziału w szkoleniu określa Regulamin szkoleń, w tym zgodę uczestnika na użyczenie swojego wizerunku w charakterze zdjęć, filmów zrobionych podczas szkolenia, w którym uczestniczył.