AKADEMIA PODATKOWA DLA KSIĘGOWYCH
AKADEMIA PODATKOWA DLA KSIĘGOWYCH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane do osób chcących zaktualizować swoją wiedzę z zakresu prawa podatkowego, w tym do:
- księgowych,
- właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
- pracowników działów finansowych, księgowych oraz podatkowych,
- doradców podatkowych,
- przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą,
- biegłych rewidentów,
- oraz pozostałych osób, które chcą poszerzyć i uzupełnić swoją wiedzę podatkową.
- Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi63
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa pt: AKADEMIA PODATKOWA 2024 DLA KSIĘGOWYCH" przygotowuje do samodzielnego i poprawnego rozliczania podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatków dochodowych od osób prawnych (CIT) i fizycznych (PIT) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego i zakresem objętym programem kształcenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje i rozlicza podatek od towarów i usług. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia przedmiot opodatkowania i stawki podatkowe w VAT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje obowiązek podatkowy w VAT. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje i określa podstawę opodatkowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Orientuje się w terminach wystawiania faktur VAT i danych jakie powinny zawierać faktury. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje procedury związane z rejestracją i składaniem deklaracji VAT. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i nalicza podatek VAT należny oraz identyfikuje i odlicza VAT naliczony. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje i rozlicza podatek dochodowy od osób prawnych (CIT) oraz fizycznych (PIT). | Kryteria weryfikacji Rozróżnia przedmiot opodatkowania i stawki podatkowe w podatkach dochodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawnie definiuje moment powstania zobowiązania podatkowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje deklaracji podatkowych i orientuje się w terminach ich składania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Oblicza podstawę opodatkowania, poprawnie ustalając przychody i kwalifikując koszty uzyskania przychodów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Świadomie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu księgowego. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje istotę problemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Pokazuje dobre i złe strony danego rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku.
2/3. Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku
4. Raportowanie schematów MDR w 2025 roku.
5. Podatki VAT/CIT/PIT w 2025 roku
3. Podatek od towarów i usług – VAT 2024 cz. I - zakres, zwolnienia, podstawa opodatkowania
4. Podatek od towarów i usług – VAT 2024 cz. II - KSeF, fakturowanie i obowiązek podatkowy
5. Przygotowanie firm do księgowego zamknięcia roku - bilans 2024
6. Podatek od towarów i usług – VAT 2024 cz. III - zasady odliczania podatku VAT
7. Podatek od towarów i usług – VAT 2024 cz. IV - procedury szczególne i wybrane zagadnienia
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. ,,AKADEMIA PODATKOWA 2024 DLA KSIĘGOWYCH” obejmuje swoim programem 63 godz. dydaktyczne zajęć. Każdego dnia, w czas szkolenia są wliczone trzy 10 minutowe przerwy. Ramowy harmonogram jest opisany w zakładce „informacje dodatkowe”. W ostatnim dniu szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych). Wymagany poziom obecności na zajęciach to min. 80 % frekwencji. Do udziału w usłudze wymagane jest posiadanie elementarnej wiedzy ogólnoekonomicznej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku. | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku. | Prowadzący Marcin Otręba | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Raportowanie schematów MDR w 2025 roku | Prowadzący Arkadiusz Duda | Data realizacji zajęć 11-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 PDOP/CIT - zmiany na 2025r i zamknięcie roku 2024. | Prowadzący Arkadiusz Gaczyński | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Podatki VAT/CIT/PIT w 2025 roku | Prowadzący Anna Kędzierska-Adamczyk | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG cz I - zakres, zwolnienia, podstawa opodatkowania. | Prowadzący Łukasz Chłond | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG cz II - KSeF, fakturowanie i obowiązek podatkowy | Prowadzący Łukasz Chłond | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG cz. III - zasady odliczania podatku VAT | Prowadzący Łukasz Chłond | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG cz. IV - procedury szczególne i wybrane zagadnienia. | Prowadzący Łukasz Chłond | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 095,90 PLN
- Koszt usługi netto3 330,00 PLN
- Koszt godziny brutto65,01 PLN
- Koszt godziny netto52,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Król-Stępień
Łukasz Chłond
Arkadiusz Gaczyński
Arkadiusz Duda
Anna Kędzierska-Adamczyk
Marcin Otręba
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę w oparciu o akty prawne oraz wzorce z innych dokumentów źródłowych.
Warunki uczestnictwa
Informacja dotycząca szkoleń dofinansowanych !!!
Konieczne jest spełnienie warunków określonych w regulaminie przez Operatora do którego wnioskuja Państwo o dofinansowanie do usługi rozwojowej (kursu, szkolenia, itp.).
Najważniejsze kroki:
1. Wypełnienie i złożenie dokumentów u Operatora projektu zgodnie z warunkami konkursu na dofinansowanie szkoleń wybranych ze strony BUR.
2. Wstępna rezerwacja miejsca na szkolenie w ISEP-Opole poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.isepszkolenia.pl
3. Podpisanie umowy szkoleniowej z Operatorem projektu oraz Organizatorem szkolenia (równoczesne otrzymanie numer ID wsparcia dotyczacego dofinansowanego szkolenia).
4. Zarejestrowanie konta firmowego/indywidualnego w Bazie Usług Rozwojowych (jeśli nie zostało już wczesniej utworzone).
5. Zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem strony BUR z podaniem numeru ID (w niektórych projektach realizacja kroku rejestracji i zapisu na szkolenie może być wymagana szybciej).
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia:
Dzień szkoleniowy obejmuje 7 godz. dydaktycznych (godz. dydaktyczna to 45 min zajęć)
Łącznie czas trwania szkolenia online: 5 godz. zegarowych i 15 min zajęć. + 30 min przerw
W polu "liczba godzin usługi" wymiar czasu szkolenia jest podany w godzinach dydaktycznych.
Ramowy harmonogram zajęć:
- 8.45 - 10.15 - I cześć szkolenia (1,5 godz.)
przerwa 10 min - 10.25 - 11.55 - II część szkolenia (1,5 godz.)
przerwa 10 min - 12.05 - 13.35 - III część szkolenia (1,5 godz.)
pzerwa 10 min - 13.45 - 14.30 - IV część szkolenia (45 min)
UWAGA !!!
W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone w formule online z wykorzystaniem platformy ClickMeeting. Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest ważny od dnia przesłania go do uczestnika, najczęściej jest to dzień poprzedzający wybrany termin zajęć, do dnia zakończenia zajęć.
Wymagania systemowe:
Rodzaj połączenia |
Uczestnik (prędkość |
Prezenter (prędkość |
Dźwięk |
512 kbps |
512 kbps |
Dźwięk + obraz SD |
512 kbps + 1 Mbps |
512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD |
512 kbps + 2 Mbps |
512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) |
2 Mbps |
2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) |
2 – 5 Mbps |
2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) |
1 – 4 Mbps |
1 – 4 Mbps |
Aby uzyskać jak najlepszą jakość wideo należy się upewnić, że ma się dobre i stabilne łącze – najlepiej gdy się korzysta z prywatnego wifi lub połączenia kablowego i ma się minimum uruchomionych zakładek przeglądarki oraz aplikacji w tle. Nie należy pobierać i wysyłać dużych plików ani pobierać aktualizacji w trakcie wydarzenia.
Wymagania sprzętowe i oprogramowania:
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej z przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Uczestnicy mogą także skorzystać z testera audio i video platformy ClickMeeting dostępnego w wysyłanych zaproszeniach dla uczestników.
Sugestie organizatora kształcenia:
- W przypadku problemów z zawieszaniem się/ opóźnieniami można spróbować przycisku odświeżenia/ lub F5.
- Ze szkolenia można korzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu (komputer stacjonarny, latop, tablet, smartfon), spełniającym powyższej opisane wymagania.
- Spotkanie online na żywo jest nagrywane na platformie przez organizatora szkolenia. W przypadku zaistenienia potrzeby ponownego odsłuchania szkolenia uczestnik ma mozliwosć otrzymania linku do ponownego odsłuchania.