CERTYFIKOWANY COACH KOGNITYWNY
CERTYFIKOWANY COACH KOGNITYWNY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są menedżerowie, trenerzy, konsultanci, kierownicy projektów, coachowie oraz osoby przygotowujące się do profesjonalnego wykonywania zawodu coacha, pracownicy działów HR, osoby poszukujące nowych form rozwoju z myślą o sobie.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi93
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ma na celu dostarczenie praktycznych umiejętności z zakresu coachingu na podbudowie specjalistycznej wiedzy w ujęciu kognitywnym. Uczestnik po ukończeniu kursu będzie wykazywał się praktycznymi umiejętnościami w zawodzie coacha, posiadał wiedzę i kompetencje do podjęcia samodzielnej aktywności coachingowej, do prowadzenia coachingu o charakterze biznesowym oraz life-coachingu. Absolwenci otrzymają Certyfikat ukończenia kursu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i charakteryzuje obszar rozwoju jakim jest Coachingu | Kryteria weryfikacji » Samodzielnie buduje i projektuje przebieg sesji coachingowych oraz skutecznego kreowania rozwiązań w sytuacjach nietypowych w ramach modelu edukacji coachingowej opracowanego przez Bennewicz Instytut Kognitywistyki. » Omawia zasady etyki pracy coacha. » Rozróżnia inne obszary rozwoju jakim jest np. mentoring, czy doradztwo, czy inne formy pomocy » Rozróżnia cel od efektu w pracy coacha. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zdobywa umiejętności i kompetencje coachingowe, definiuje, zna i rozróżnia obszary, pojęcia i zjawiska psychologiczne i potrafi zarządzać procesem psychologicznym stosując adekwatne narzędzia w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji » Buduje własną, etyczną postawę coacha, moderatora i facylitatora zmian biznesowych i osobistych u swoich klientów.» Rozpoznaje postawy osoby coachowanej i dostosowuje własny styl komunikacyjny do osoby klienta. » Umiejętnie rozpoznaje dylematy klienta i przeformułowuje je na cele rozwojowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji » Motywuje i mobilizuje klienta do uzyskiwania narzędzi zmiany i realizowania własnych celów.» Rozpoznaje system zachowań, przekonań i wartości klienta oraz pracy z ich zmianą w kierunku realizacji postawionych celów life & business coachingu z uwzględnieniem aspektów duchowości oraz podejścia holistycznego (całościowej koncepcji człowieka). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji » Projektuje przebieg sesji coachingowych na potrzeby klienta coachingu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Kurs prowadzi do nabycia kompetencji.Każde spotkanie zawiera praktyczne ćwiczenia - łącznie ponad 40 narzędzi do pracy z klientem.
Po ukończeniu kursu, uczestnik uzyskuje gotowość do wykonywania zawodu Coacha i swobodnego dostosowywania narzędzi, do indywidualnych potrzeb klienta.
Czytaj dalej w dziale - Efekty uczenia.
Efekt usługi
EFEKTY UCZENIA:
EFEKT: Uczestnik definiuje i charakteryzuje obszar rozwoju jakim jest Coachingu
KRYTERIA:
» Samodzielnie buduje i projektuje przebieg sesji coachingowych oraz skutecznego kreowania rozwiązań w sytuacjach nietypowych w ramach modelu edukacji coachingowej opracowanego przez Bennewicz Instytut Kognitywistyki.
» Omawia zasady etyki pracy coacha.
» Rozróżnia inne obszary rozwoju jakim jest np. mentoring, czy doradztwo, czy inne formy pomocy
» Rozróżnia cel od efektu w pracy coacha.
Metoda WALIDACJI:
-
TEST wielokrotnego wyboru
EFEKT: Uczestnik zdobywa umiejętności i kompetencje coachingowe, definiuje, zna i rozróżnia obszary, pojęcia i zjawiska psychologiczne i potrafi zarządzać procesem psychologicznym stosując adekwatne narzędzia w pracy z klientem.
» Buduje własną, etyczną postawę coacha, moderatora i facylitatora zmian biznesowych i osobistych u swoich klientów.
» Rozpoznaje postawy osoby coachowanej i dostosowuje własny styl komunikacyjny do osoby klienta.
» Umiejętnie rozpoznaje dylematy klienta i przeformułowuje je na cele rozwojowe.
» Motywuje i mobilizuje klienta do uzyskiwania narzędzi zmiany i realizowania własnych celów.
» Rozpoznaje system zachowań, przekonań i wartości klienta oraz pracy z ich zmianą w kierunku realizacji postawionych celów life & business coachingu z uwzględnieniem aspektów duchowości oraz podejścia holistycznego (całościowej koncepcji człowieka).
» Projektuje przebieg sesji coachingowych na potrzeby klienta coachingu.
Metoda WALIDACJI:
-
Nagranie sesji coachingowej z klientem,
-
Wypełnienie karty autofeedbacku
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
-
Wynik TESTU wielokrotnego wyboru
-
Autofeedback do sesji coachingowej
-
Protokół z egzaminu
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zawodowy Kurs Certyfikowanego Coacha Kognitywnego online w Bennewicz Instytucie Kognitywistyki, to zaawansowany program łączący praktyczną skuteczność z najnowszą wiedzą kognitywistyczną.
Instytut Kognitywistyki, jako jeden z nielicznych w Polsce, prezentuje szeroką ofertę szkoleń opartych na praktyce i dowodach naukowych.
Obejmujemy zarówno osobisty rozwój jednostki, jak i mentoring, coaching, tutoring, aż po pracę z grupą, trening kreatywny, psychologię transpersonalną. Są to programy pionierskie i nowatorskie na polskim rynku.
Szereg firm szkoleniowych i szkół odwołuje się lub wykorzystuje, programy stworzone przez Macieja Bennewicza oraz Instytut Kognitywistyki. Programy te stanowią także element kształcenia coachingowego na studiach podyplomowych.
Spójny program opracowany został na bazie 22-letniej praktyki, pracy edukacyjnej w biznesie oraz ponad 30-letniej praktyki pracy w obszarach terapii i edukacji.
Program kursu łącznie zawiera 176 godzin dydaktycznych (132 zegarowe), w tym:
- 30 modułów 3 godzinne (realizowane na żywo w godz. 18:00 – 21:00 od poniedziałku do piątku) - łącznie 120 godzin dydaktycznych (90 zegarowych) w 30 spotkaniach > część zdalna w czasie rzeczywistym
- 4 godziny dydaktyczne (3 h zegarowe) superwizja grupowa - przygotowanie do egzaminu > część zdalna w czasie rzeczywistym
- 16 zadań domowych (na każde zadanie ok. 90 min., czyli 32 godzin dydaktycznych - 24 zegarowych) > część zdalna
- 14 nagrań materiałów wiedzowych (w sumie ok. 16 godzin dydaktycznych - 12 godzin zegarowych) > część zdalna
- egzamin teoretyczny 90 minut > część zdalna
- egzamin praktyczny 90 minut (30 min. sesja z klientem oraz 1 godz. na analizę i wypełnienie karty autofeedbecku) > część zdalna
Elementem edukacyjnym są także zadania domowe , w ramach których Uczestnik kontynuuje tematykę sesji, eksperymentuje i poszukuje rozwiązań kreatywnych, a także wzmacnia samodzielne poszukiwania edukacyjne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Definicja coachingu i kontrakt | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Indywiduacja, czyli różnicowanie osobiste oraz proces wglądu | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 04-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Przeniesie i przeciwprzeniesienie | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Percepcja i osobista mapa sytuacji | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Podsumowanie i superwizja grupowa | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Osobowość i rozwój | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Cele i efekty w coachingu | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Planowanie i projektowanie działań | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 12-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna w coachingu | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Podsumowanie - superwizja grupowa | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Pytania caochingowe i feedback. | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Rodzaje rzeczywistości i style funkcjonowania. | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Kontrsugestywność i proaktywność. | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Komunikacja werbalna i jej znaczenie w relacji | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Podsumowanie i superwizja grupowa | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Góra lodowa – model interdyscyplinarny. Praca idywidualna z modelem. | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Góra lodowa – model interdyscyplinarny. Zaawansowany model pracy z wykorzystaniem Gólry Lodowej | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Osobowość w świetle badań | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Biologia umysłu - biosoftwear | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Podsumowanie i superwizja grupowa | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 7 kroków do zmiany postawy | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Przekonania jako software osobowości. | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Model pracy z przekonaniami | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Praca z przekonaniami – archetypy | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Praca z przekonaniami – pytania uchylające | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Soul Coaching - Dążenie do spójności cz. I | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Soul Coaching - Dążenie do spójności cz. II | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Kreatywność w coachingu | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Pojęcie szczęścia w psychologii pozytywnej i life coachingu | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Superwizja grupowa (praca na procesie psychologicznym) | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Superwizja grupowa (przygotowanie do egzaminu) | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto11 990,00 PLN
- Koszt usługi netto11 990,00 PLN
- Koszt godziny brutto128,92 PLN
- Koszt godziny netto128,92 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Bennewicz
Psychoterapeuta indywidualny i grupowy.
Autor ponad 30 książek z dziedziny coachingu, mentoringu, rozwoju osobistego i psychologii integralnej, m.in: podręcznika „Coaching i mentoring w praktyce”,„Miłość toksyczna, miłość dojrzała – Coaching relacji.”
Twórca programu coachingowego akredytowanego European Quality Award przez European Mentoring and Coaching Council realizowanego w Bennewicz Instytut Kognitywistyki. Twórca programu mentoringowego kształcącego zawodowych mentorów zgodnie z kodem etycznym EMCC. Były Prezes EMCC Poland (European Mentoring and Coaching Council).
Anna Jera
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie pracy zawodowej. Prowadzi zajęcia procesowo podążając za grupą oraz ich potrzebami, korzystając z różnych metod dostosowanych do poziomu i potrzeb konkretnych uczestników i narzędzi, mających na celu wzmocnienie rozwoju indywidualnego.
Preferuje pracę z metaforą, zwiększając zaangażowanie, swobodę, otwartość, spontaniczność i pomysłowość uczestników.
Psychologia, rozwój osobisty, edukacja oraz metody pracy z umysłem, to jej największa pasja.
Certyfikaty i uprawnienia: Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Warszawskiego, Coach i Trener Metody TROP, GAME-coach, ART-coach, Coach Praktyk Biznesu. Dodatkowo w ramach fakultetów coachingowych w Norman Benett Academy ukończyła: szkolenie z wykorzystania języka transu w life coachingu oraz certyfikowany kurs z art coachingu i gier coachingowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
ponad 40 wszechstronnych ćwiczeń, modeli coachnigowych oraz technik, o praktycznym znaczeniu.
-
konieczną wiedzę tworzącą racjonalną argumentację oraz podbudowę do opanowania technik coachingowych.
-
Podręczniki: „Coaching i mentoring w praktyce,” „Coaching. Złote zasady,” „Coaching. Zestaw narzędzi”
Informacje dodatkowe
1. Usługa prowadzona na ZOOM (licencja komercyjna) i autorskiej platformie edukacyjnej online.
2. Dostęp do platformy dla uczestników za pośrednictwem linku aktywacyjnego wysłanego przez email, bez konieczności rejestracji
3. Zoom samodzielnie dopasuje jakość obrazu do szybkości i jakości połączenia z internetem.
4. Platforma ZOOM ma możliwość nagrywania telekonferencji
5. Platforma ZOOM posiada szyfrowanie SSL
6. Uczestnicy, którzy nie zgadzają się na wykorzystanie ich wizerunku mają możliwość uczestniczenia w telekonferencji na wyłączonej kamerce.
7. Sprawdzenie obecności odbędzie się za pomocą logowania do ZOOM, prosimy o używanie prawdziwego imienia i nazwiska lub adresu e-mail, podczas uczestnictwa w sesjach.
8. Użytkownicy mogą korzystać z urządzeń mobilnych. W takim przypadku uczestnicy wq instrukcji będą zobligowani do zainstalowania aplikacji oraz zezwoleniu na dostęp do głośnika, mikrofonu i kamerki urządzenia. Aplikacja w Sklep Play jak i AppStore posiada certyfikat bezpieczeństwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Główne wymagania sprzętowe:
• Komputer/Laptop z dostępem do przeglądarki.
• Połączenie z WiFi lub LAN
• Głośniki lub słuchawki
• Kamerka internetowa - opcjonalnie
1. Obsługiwane narzędzia mobilne:
• Urządzenia mobilne z systemem Android poprzez pobranie aplikacji Zoom ze Sklep Play, Apple
poprzez pobranie aplikacji z AppStore - wymagane połączenie z internetem 3G/4G/LTE.
2. Obsługiwane urządzenia stacjonarne oraz laptopy:
Wymagania sprzętowe:
Minimum
Jednordzeniowy procesor 1Ghz lub szybszy, 1GB RAM,
Rekomendowane
Procesor Dual Core 2Ghz, 4Gb
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X with macOS 10.7 lub nowszy
• Windows XP SP3 lub nowszy
• Chrome OS
Przeglądarki obsługiwane:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Minimalna szybkość łącza dla urządzeń stacjonarnych:
• Dla 1:1 wideo rozmów:
• 600kbps jakość video 480p
• Dla wideokonferencji:
• 800kbps/1.0Mbps (up/down) dla 480p