Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy.
Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi programu Adobe Illustrator. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Illustrator, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem" oraz Projekt Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Praktyczna grafika z Adobe Illustrator - kurs podstawowy" przygotowuje do samodzielnego wykonywania projektu składu książki/broszury z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub w formie druku w podstawowym zakresie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej. | Kryteria weryfikacji 1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Charakteryzuje podstawowe możliwości programów graficznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 4. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 6. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Posługuje się programem. | Kryteria weryfikacji 1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Omawia elementy interfejsu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji 3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 3. Tworzy projekt graficzny. | Kryteria weryfikacji 1. Wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 4. Tworzy i modyfikuje krzywe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 5. Stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 6. Stosuje różne rodzaje tekstu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 7. Dobiera optymalnie efekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 8. Modyfikuje mapy bitowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 4. Przygotowuje projekt do publikacji. | Kryteria weryfikacji 1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program zajęć obejmuje nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się programem Adobe Illustrator.
W ramach szkolenia uczestnik poznaje między innymi następujące zagadnienia:
- omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy,
- omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie,
- omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk,
- właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu,
- poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki,
- instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym,
- poznanie podstaw pracy zdalnej w zawodzie grafika, m.in. komunikacji przez wybrane komunikatory, przesyłania plików przy pomocy ftp-a,
- Interfejs: podstawy interfejsu, paski, okna, okna dokowane, skróty, personalizacja interfejsu, opcje widoku, układ strony, prowadnice i przyciąganie, menedżer obiektów i symboli,
- Warstwy: stosowanie warstw,
- Obiekty: tworzenie prostych obiektów, inteligentne rysowanie, kształty dokładne, tworzenie linii,
- Praca na obiektach: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, zrób krok i powtórz, rozmieszczanie obiektów, symbole,
- Narzędzia do modyfikacji obiektów: szybkie kadrowanie, nóż i gumka, pędzel rozmazujący i chropowaty, perspektywa,
- Krzywe: narzędzie kształt, zamiana na krzywe, krzywe Béziera, kształtowanie. – tworzenie logotypów,
- Kolory: wypełnienie, kontur, narzędzie pipeta, inteligentne wypełnienie,
- Efekty: soczewka, faza,
- Tekst: ozdobny, akapitowy, na ścieżce, formatowanie znaków, podział tekstu na kolumny,
- Pierwszy projekt – wizytówka: standardy, przygotowanie środowiska pracy zaprojektowanie własnej wizytówki,
- Narzędzia do pracy z mapami bitowymi: podstawy, kadrowanie, efekty, przycinanie fotografii do wybranych kształtów, krawędzie i ramy, barwienie fotografii i jej fragmentów, korekta ostrości i oświetlenia fotografii,
- Interakcja: wypełnienie, metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, głębia, przezroczystość,
- Drukowanie: drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów, przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu,
- Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru, tworzenie logotypu,
- Ulotka i plakat: rozmiary, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki, przygotowanie ulotki do wysyłki do drukarni,
- Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów,
- Projekty okolicznościowe: tworzenie przycisku na stronę internetową, kartka na walentynki, zaproszenia na ślub itp.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera oraz czas przeznaczony na walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach popołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin dopołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Gilska
Prowadzi Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam i różnorodnych materiałów promocyjnych, jak i ich drukiem (na dowolnym sprzęcie oraz dowolnym materiale). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe). Przygotowanie teoretyczne, pedagogiczne połączone z wieloletnim doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa (Corel Draw, Illustrator, Photoshop), tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (Wordpress, Joomla, HTML, CSS, PHP, Java, JavaScript, sklepy internetowe).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją (w formie plików zapisanych w różnych formatach).
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia wykonuje projekt graficzny zadany przez prowadzącego zajęcia.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowy z WUP w Krakowie w ramach Projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", oraz z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w innym terminie, z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/uczestników, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: procesor dwurdzeniowy, minimum 4 GB RAM,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik – 2 Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7/8/10, przeglądarka internetowa.
- zainstalowany program Adobe Illustrator.
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.