Rejestratorka Medyczna/Rejestrator Medyczny - szkolenie.
Rejestratorka Medyczna/Rejestrator Medyczny - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy placówek medycznych, ośrodków zdrowia, gabinetów lekarskich, szpitali, sanatoriów, którzy chcą zwiększyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- osoby, które planują podjąć pracę zawodową w placówkach medycznych, ośrodkach zdrowia, gabinetach lekarskich, szpitalach, sanatoriach oraz chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- wszystkie osoby, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- uczestników projektu Kierunek-Rozwój realizowanego przez WUP Toruń,
- uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem” realizowanych przez WUP Kraków.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykonywania zróżnicowanych zadań administracyjnych w placówkach medycznych takich jak: prowadzenie, udostępnianie i przechowywanie dokumentacji medycznej, rejestracja medyczna, promocja i edukacja zdrowotna.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się posługuje się wiedzą dotyczącą najważniejszych zasad zarządzania rejestracją medyczną | Kryteria weryfikacji opisuje jaka jest rola wizerunku rejestracji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji określa kompetencje potrzebne do pracy w rejestracji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się prowadzi dokumentację medyczną dla pacjentów | Kryteria weryfikacji opisuje co powinna zawierać indywidualna dokumentacja medyczna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji określa rodzaje druków medycznych wykorzystywanych w placówkach zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się ma świadomość roli komunikacji interpersonalnej w obsłudze pacjenta | Kryteria weryfikacji określa najważniejsze zasady prowadzenia komunikacji z pacjentem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje sposoby zachowania postawy asertywnej oraz radzenia sobie ze stresem w komunikacji z pacjentem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Szkolenie dedykowane dla:
- pracowników placówek medycznych, ośrodków zdrowia, gabinetów lekarskich, szpitali, sanatoriów, którzy chcą zwiększyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- osób, które planują podjąć pracę zawodową w placówkach medycznych, ośrodkach zdrowia, gabinetach lekarskich, szpitalach, sanatoriach oraz chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- wszystkich osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi pacjentów/klientów w branży medycznej,
- uczestników projektu Kierunek-Rozwój realizowanego przez WUP Toruń,
- uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem” realizowanych przez WUP Kraków.
2.Warunki realizacji szkolenia: szkolenie realizowane zdalnie w czasie rzecziwistym na platformie zoom, samodzielne stanowiska komputerowe.
3. Szkolenie nie wymaga wstępnego przygotowania.
4. Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na 8 godzin zegarowych zajęć przewidziano 30 minut przerwy.Przerwa nie jest wliczona w czas trwania zajęć. W przypadku wystąpienia dodatkowych przerw czas trwania szkolenia zostanie wydłużony o czas dodatkowych przerw. W przypadku konieczności zrobienia wcześniejszej przerwy czas przerwy głównej zostanie skrócony o czas trwania wcześniejszej przerwy.
5.Test walidujący jest opracowywany i sprawdzany przez trenera walidującego. Zachowana jest rozdzielność funkcji pomiędzy treneremprowadzącym, a trenerem walidującym.
Ramowy program usługi:
Dzień 1
MODUŁ 1 - Zarządzanie recepcją medyczną i obsługą pacjentów
Wizerunek rejestracji medycznej i jego rola w prawidłowym funkcjonowaniu podmiotu leczniczego.
Kompetencje potrzebne w pracy rejestratorki medycznej/rejestratora medycznego.
Kultura i etyka zawodu
Aparycja rejestratorki medycznej/rejestratora medycznego
MODUŁ 2 - Komunikacja interpersonalna z elementami psychologii
Pojęcie komunikacji interpersonalnej i zasady komunikowania się
Komunikacja z pacjentem – potrzeby pacjenta i jego postawa względem leczenia
Komunikacja z pacjentem – standard obsługi pacjenta.
Komunikacja w zespole rejestracji medycznej
Konflikt i sposoby jego rozwiązywania
Asertywność oraz sposoby radzenia sobie ze stresem
Dzień 2
MODUŁ 3 - Organizacja ochrony zdrowia
Pojęcie zdrowia i choroby
Geneza systemu ochrony zdrowia
System ochrony zdrowia w Polsce
Rodzaje działalności leczniczej
Finansowanie i kontraktowanie świadczeń medycznych
Podstawy prawa medycznego – prawa i obowiązki pacjenta
MODUŁ 4 - Rynek usług medycznych
Rodzaje świadczeń zdrowotnych
Zasady funkcjonowania rynku usług medycznych
Potrzeby zdrowotne
Jakość usług medycznych
Marketing usług medycznych.
Dzień 3
MODUŁ 5. Dokumentacja medyczna
Prowadzenie dokumentacji medycznej
Udostępnianie dokumentacji medycznej
Dokumentacja medyczna indywidualna
Podstawowe informacje nt. systemu eWUŚ
Druki medyczne w placówkach ochrony zdrowia
MODUŁ 6 Komputerowe wspomaganie pracy rejestracji
Prowadzenie terminarza wizyt
Potwierdzanie prawa do świadczeń. System EWUŚ
Rejestracja pacjenta – zajęcia praktyczne
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 700,00 PLN
- Koszt usługi netto2 700,00 PLN
- Koszt godziny brutto90,00 PLN
- Koszt godziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Adamczyk
profesjonalistów, po menedżerów i liderów organizacji. Trener z doświadczeniem zawodowym zdobytym w organizacjach oferujących usługi finansowe, bankowe, ubezpieczeniowe i porady prawne, a także branży medycznej. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu sprzedaży, negocjacji, obsługi Klienta i pacjenta medycznego, zarządzania zasobami ludzkimi, pracy zespołowej i budowania zespołów, rozwiązywanie konfliktów, a także kompetencji miękkich (komunikacja, zarządzanie sobą w czasie, asertywność, radzenie sobie ze stresem, inteligencja emocjonalna). W ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowała ponad 1 200 godzin szkoleniowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje multimedialne, skrypty szkoleniowe.
Warunki uczestnictwa
Udział w usłudze nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych warunków.
Informacje dodatkowe
- Firma szkoleniowo-doradcza posiada podpisaną umowę z WUP Kraków na realizację projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem”, a także z WUP Toruń na realizację projektu: ,,Kierunek-Rozwój".
- W przypadku chęci realizacji usługi w innej formie (szkolnie stacjonarne, szkolnie zdalne w czasie rzeczywistym, szkolenie zamknięte) lub innym terminie – zapraszamy do kontaktu w celu omówienia możliwych opcji realizacji szkolenia.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
- Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane za pomocą platformy zoom. Wymagania techniczne sprzętu: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps. Link dostępowy przesyłany uczestnikom na minimum dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia. Ważność linku obejmuje czas usługi.