Szkolenie "MS Excel od podstaw do zaawansowania"
Szkolenie "MS Excel od podstaw do zaawansowania"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób z podstawową znajomością programu MS Excel
- Pracownicy oraz kadra zarządzająca MŚP
- Pracownicy administracji publicznej i samorządowej
- Osoby planujące rozwój kariery – przekwalifikowanie się lub awans na wyższe stanowiskoSzkolenie dedykowane jest także dla uczestników projektu "MBON Nowa perspektywa", "Małopolski Pociąg do Kariery – sezon I", "Kierunek Rozwój", „Nowy start w Małopolsce z EURESEM”, "Akademia HR", "Opolskie Kształcenie Ustawiczne", "Klucz do usług rozwojowych dla MŚP z województwa warmińsko-mazurskiego", "KFS" oraz pozostałych programów dofinansowanych w całej Polsce.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "MS Excel od podstaw do zaawansowania" przygotowuje do samodzielnego tworzenia formuł oraz czytelnych zestawień i raportów w postaci tabel, wykresów, tabel przestawnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:Uczestnik definiuje specyfikę oraz strukturę działania wybranych funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady działania sortowania, filtrowania, wyszukiwania, poprawności danych- rozróżnia operacje z wykorzystaniem zakresu danych, obiektu tabeli oraz nazw zdefiniowanych - definiuje argumenty dla różnych wbudowanych funkcji - automatyzuje pracę z użyciem skrótów klawiszowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności:Uczestnik buduje czytelne zestawienia i raporty. Prezentuje dane w formie tabel i wykresów. | Kryteria weryfikacji - tworzy formuły obliczeniowe z użyciem funkcji dat, logicznych, matematycznych, wyszukiwania i adresu- stosuje filtrowanie, sortowanie, wyszukiwanie, zamienianie danych - projektuje, publikuje i drukuje zestawienia z użyciem tabel i wykresów - obsługuje tabele przestawne do analizy danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:Uczestnik pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności, oraz wykorzystania ich w codziennej pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji - wskazuje i poprawnie stosuje wybrane możliwości programu MS Excel w swoich plikach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób z podstawową znajomością obsługi progrmu MS Excel.
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia przedstawiony jest w godzinach dydaktycznych (1h=45min). W harmonogramie uwzglądniono 32 h dydaktyczne + 8 przerw 15 min.
Zalecane jest korzystanie z drugiego ekranu, tak aby móc swobodnie wykonywać ćwiczenia praktyczne wraz z trenerem.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Podstawowe wiadomości o arkuszu kalkulacyjnym MS Excel
Podstawowe informacje o paskach menu. Budowa głównego okna arkusza kalkulacyjnego. Nawigacja między skoroszytami. Zaznaczanie komórek.
2. Tworzenie i edycja danych
Wprowadzanie danych w komórkach. Kopiowanie i przenoszenie danych. Wstawianie wierszy i kolumn. Zmiana i ukrywanie danych.
3. Operacje na pliku
Charakterystyka plików w MS Excel 2019. Otwieranie i zapisywanie plików z innych wersji MS Excel.
4. Formatowanie arkuszy
Format wprowadzanych danych. Obramowanie i cieniowanie komórek. Wyrównanie danych w komórkach. Linie siatek. Przykłady formatowania warunkowego.
5. Wprowadzanie formuł w arkuszu
Tworzenie formuły. Odwoływanie się do innych komórek. Podstawowe operatory w formułach. Przykłady zastosowania formuł. Zamiana formuł na wartości liczbowe.
6. Odwołania w arkuszach
Odwołania względne. Odwołania bezwzględne. Odwołania mieszane. Zastosowanie poszczególnych typów odwołań.
7. Wprowadzanie funkcji
Pojęcie funkcji, główne typy funkcji. Zastosowanie podstawowych funkcji: SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX. Funkcja logiczna JEŻELI. Inne przykłady funkcji.
8. Połączenia między arkuszami
Połączenia między arkuszami. Połączenia między skoroszytami.
9. Operacje na oknach arkusza
Blokowanie komórek. Podział okna.
10. Wyszukiwanie danych
Sortowanie danych. Zmiana klucza sortowania. Zastosowanie narzędzia Autofiltr.
11. Elementy graficzne – podstawowe zastosowania
Wstawianie elementów graficznych. Diagramy blokowe.
12. Drukowanie
Drukowanie arkuszy. Drukowanie komentarzy. Podgląd podziału stron.
13. Niestandardowa seria danych.
14. Zaawansowane użycie narzędzia „Kopiuj, wklej specjalne”.
15. Formatowanie warunkowe
Wyróżnianie komórek zawierających określony tekst lub wartości. Paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon. Zaznaczanie wartości zduplikowanych lub unikatowych. Tworzenie formuł określających formatowane komórki. Formatowanie warunkowe dat z wykorzystaniem funkcji.
16. Zaawansowane funkcje
Funkcje logiczne i statystyczne: suma.jeżeli, licz.jeżeli, suma.warunków, licz.warunki, jeżeli, lub, oraz. Funkcje daty i czasu: dziś, data, dzień, miesiąc, rok, dni.robocze, czas. Funkcje tekstowe: lewy, prawy, znajdź, fragment tekstu, usuń.zbędne.odstępy, tekst, podstaw, litery.wielkie, z.wielkiej.litery, dł. Funkcje wyszukiwania i odwołań: wyszukaj.poziomo, wyszukaj.pionowo, indeks i podaj.pozycję, przesunięcie. Zastosowanie funkcji dot. błędów: czy.błąd, jeżeli.błąd, czy.tekst, czy.liczba. Zagnieżdżanie funkcji w MS Excel.
17. Zarządzanie arkuszami i skoroszytami, łączenie danych
Narzędzie konsoliduj do tworzenia połączeń z danych znajdujących się w różnych plikach i skoroszytach. Tworzenie obliczeń z danych znajdujących się w innych arkuszach i skoroszytach. Tworzenie łączy pomiędzy plikami, edycja łączy, aktualizacja danych.
18. Ochrona i walidacja danych
Ochrona arkusza i ochrona skoroszytu. Blokowanie dostępu do pliku za pomocą haseł. Walidacja danych.
19. Narzędzie Przejdź do…
Formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi już danymi. Uzupełnianie pustych komórek.
20. Zaawansowane opcje sortowania i filtrowania
Wielopoziomowe sortowanie danych. Filtr niestandardowy.
21. Metody importu danych do MS Excel
Import plików tekstowych, bazodanowych. Zastosowanie funkcji i narzędzi MS Excel celem eliminacji błędów powstających podczas importowania danych.
22. Tabele przestawne
Tworzenie tabeli przestawnej, odświeżanie danych. Zmiana funkcji obliczeniowych. Grupowanie danych. Filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych.
23. Wizualizacja danych na wykresie
Zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów. Tworzenie wykresów złożonych. Zmiana zakresów danych, zmiana kolorów, układu i skali. Wykres z dwiema osiami oraz linia trendu. Wykresy dynamiczne.
24. Zastosowanie skrótów klawiszowych w celu przyspieszenia pracy z programem MS Excel.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Podstawowe wiadomości o MS Excel. Tworzenie i edycja danych. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Formatowanie arkuszy. Wprowadzanie formuł. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Wprowadzanie formuł. Odwołania w arkuszach. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Funkcje. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Funkcje. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Funkcje. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Połączenia między arkuszami. Elementy graficzne. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Drukowanie. Niestandardowa seria danych. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Formatowanie warunkowe. Łączenie danych. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Łączenie danych. Ochrona i walidacja danych. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Narzędzie Przejdź do… Filtr zaawansowany. Import danych. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przerwa | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Tabele przestawne. Wykresy. [ćwiczenia z trenerem na żywo] | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja (test wiedzy) | Prowadzący Jolanta Pawlik-Rusek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Pawlik-Rusek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych (pendrive 16GB z nagraniami, notatnik, długopis) oraz oryginał zaświadczenia ukończenia szkolenia w formie papierowej.
Warunki uczestnictwa
1. Usługa szkoleniowa będzie rejestrowana na potrzeby kontroli i monitoringu Instytucji nadzorującej program dofinansowania. Nie będzie udostępniana w żadnej formie osobom trzecim.
2. Uczestnik zapisując się na usługę wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Informacje dodatkowe
Warto przeczytać, zanim podejmiesz decyzję:
- Szkolenie prowadzone będzie na najnowszej wersji programu MS Excel 2021. Masz starszą wersję? Poinformuj nas o tym przed szkoleniem.
- Szkolenie zamknięte realizowane jest przy min. 5 osobowej grupie pracowników (możliwe także w siedzibie firmy, zapewniamy sprzęt z licencjonowanym oprogramowaniem).
- Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski Pociąg do Kariery".
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek - Rozwój".
Jeżeli interesuje Cię inna tematyka, inny poziom zaawansowania bądź inna forma realizacji szkolenia, zapoznaj się z aktualną ofertą naszych szkoleń w Bazie Usług Rozwojowych lub zadzwoń do nas. Przygotujemy dla Ciebie ofertę dedykowaną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Szkolenie odbywa się poprzez platformę Teams. Link jest aktywny przez cały dzień szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer stacjonarny, laptop, tablet lub inne urządzenie mobilne
- głośniki, mikrofon i kamerka internetowa
- system operacyjny - macOS, Windows 7 lub wyższy
3. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
- przeglądarki: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Safari 7+
4. Niezbędne oprogramowanie: zainstalowany pakiet MS Office 2013 lub nowszy
5. Pliki do szkolenia będą udostępnione do pobrania ze wskazanego źródła, tuż przed rozpoczęciem szkolenia.